• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fiy Klocka och länk är äkta enlig Rob Engström (värdeintyg kostade för övrigt 1500kr). Dom misstänkte dock att länken eventuellt hade blivit "renoverad" någon gång.

Så skönt, då kan du njuta av din fina klocka och länk och behöver inte fundera mer på det. Jag är ledsen om jag och någon till vilseledde dig, men det var i all välmening. Jag tyckte verkligen inte att den såg koscher ut på bilderna, men jag hade fel.

Så skönt, då kan du njuta av din fina klocka och länk och behöver inte fundera mer på det. Jag är ledsen om jag och någon till vilseledde dig, men det var i all välmening. Jag tyckte verkligen inte att den såg koscher ut på bilderna, men jag hade fel.
Dom på Rob kan göra fel, dom är också människor. Jag tror fortfarande att länken ej är 100%.

Dom på Rob kan göra fel, dom är också människor. Jag tror fortfarande att länken ej är 100%.
Huvudsaken imo är att ägaren av klockan är nöjd och känner sig trygg med värderingen. Förstår att många av kommentarerna är i all välmening men tycker det känns litet nedslående och missunnande mot en ny medlem som är glad över ett nytt inköp.

@abcd kör på, njut av klockan! Om du är nöjd så kör på och slit den med hälsan! :cigar:

Huvudsaken imo är att ägaren av klockan är nöjd och känner sig trygg med värderingen. Förstår att många av kommentarerna är i all välmening men tycker det känns litet nedslående och missunnande mot en ny medlem som är glad över ett nytt inköp.

@abcd kör på, njut av klockan! Om du är nöjd så kör på och slit den med hälsan! :cigar:
Jo sant, så länge han är nöjd så. :)

16DD6463-8AB9-4C88-AC2A-9792D98103F6.jpeg

Absolut inte. Vi är på ett klockforum, klart det då blir en diskussion om länken. Speciellt när en AD skrivit ut värderingsintyg. Har AD:en överhuvudtaget tagit hänsyn till länken när man skrivit värderingsintyget?
Så den bilden du postade kändes relevant hur då? Givetvis kan man diskutera länken eller klockan. Men upplever fortfarande att sättet som man diskuterar med nya och ibland äldre medlemmar är rätt tröttsamt.

Flera som nu kommenterat länken. Slösa inte tid, energi och pengar på klockan nu. Skicka tillbaka klockan och kräv tillbaka dina pengar.
Tycker inte att sättet som detta och andra kommentarer är snyggt. Om man som helt ny joinar KS och glatt visar upp sitt första köp som man kanske är glad och stolt över, är det då kul att bemötas av denna typ av kommentarer? Det är knappast så att det uppmuntrar till ökat engagemang. Som du skriver; det är ett klockforum. Men det utesluter inte vanlig vänlighet i tonen.

Ursäkta OT

Så den bilden du postade kändes relevant hur då? Givetvis kan man diskutera länken eller klockan. Men upplever fortfarande att sättet som man diskuterar med nya och ibland äldre medlemmar är rätt tröttsamt.

Tycker inte att sättet som detta och andra kommentarer är snyggt. Om man som helt ny joinar KS och glatt visar upp sitt första köp som man kanske är glad och stolt över, är det då kul att bemötas av denna typ av kommentarer? Det är knappast så att det uppmuntrar till ökat engagemang. Som du skriver; det är ett klockforum. Men det utesluter inte vanlig vänlighet i tonen.

Ursäkta OT
Okej förlåt, jag visste inte att nyregistrerade medlemmar bör särbehandlas.

• Sad
Reactions: 308
Jo sant, så länge han är nöjd så. :)

16DD6463-8AB9-4C88-AC2A-9792D98103F6.jpeg
Så forummedlemar på internet på internet är bättre kvalificerade att bedöma autenticitet utifrån bilder än vad Rob Engström är för att göra jobbet för 1500kr irl?

Förstår att ni alla skriver i all välmening men om Rob Engström har fel kan man lita på nåhon öht i Stockholm då?

Så forummedlemar på internet på internet är bättre kvalificerade att bedöma autenticitet utifrån bilder än vad Rob Engström är för att göra jobbet för 1500kr irl?

Förstår att ni alla skriver i all välmening men om Rob Engström har fel kan man lita på nåhon öht i Stockholm då?
Jag hade nöjt mig med utlåtandet från en AD helt klart. Det känns som rätt väg att gå för ett tydligt svar.
Blir lite väl mycket foliehatt spekulationer emellanåt. Men ställer man frågan här så kommer det komma olika svar då det ändå är ett diskussionsforum.

Ja, vissa medlemmar här på forumet har mycket mer kunskap än dom som jobbar inom branschen. Två av dessa medlemmar har faktiskt kommenterat länken. Ibland kan värderingar bli fel, exempel på det har du i tråden jag länkat till nedan. Hur som helst, nu ska jag lämna din länk ifred och jag hoppas verkligen den är 100% original. Trevlig helg på dig! :)

@Ljungen och @Burnman
Jag provade att maila den här Gabe angående easylink lösningen.
Det pga jag går i tankarna på en BB58a.
Har ej fått något svar denna gång dock och tänkte att ni kanske vet mer om vad det blev utav det hela ?

Jäkligt nöjd över denna ändå. Gummit var inte 100 % bekvämt på smalare handled eftersom insidan av claspen som vanligt inte hamnar riktigt rätt, men tygbandet var fantastiskt bra.
Gillar att bezeln spelar i ljuset exakt som en kolbit gör, det måste nästan ha varit inspirationskällan sett till resten av urtavlan och klockan 😅

Bilagor

• 14505AE1-3983-43AB-8502-1B28766FBCB0.jpeg
    14505AE1-3983-43AB-8502-1B28766FBCB0.jpeg
    592 KB · Visningar: 8
@Ljungen och @Burnman
Jag provade att maila den här Gabe angående easylink lösningen.
Det pga jag går i tankarna på en BB58a.
Har ej fått något svar denna gång dock och tänkte att ni kanske vet mer om vad det blev utav det hela ?
Haha, kul, dags för en BB58 igen då!! Hade kontakt med honom över Insta förra veckan faktisk, och det rör sig framåt men inget spikat än. Han beklagar sig över att det har tagit sådan tid…. Vi får se. Du kanske hinner flippa ett par till innan :p
Edit: Men nu finns ju Unckle Seiko halvlänken (mer 3/4) iaf!!

Haha, kul, dags för en BB58 igen då!! Hade kontakt med honom över Insta förra veckan faktisk, och det rör sig framåt men inget spikat än. Han beklagar sig över att det har tagit sådan tid…. Vi får se. Du kanske hinner flippa ett par till innan :p
Inväntar ju Tudorsläppet först men beroende på hur det blir så kan det bli en BB58. Men den där lilla länkbiten för extension känns högst relevant i sammanhanget :)

Tillbaka
Topp