• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant, undrar om de kan motivera priset utan att den kommer på länk eller i ädelmetall(?).
Det är ju just det. Det står 200m på tavlan, det är mer av en rå Toolwatch än BB58, inte lika ”raffinerad”, och tror därför den letar sig under den i pris när det gäller på band. Ett intressant prissegment för Tudor att ge sig på också och ej kannibalisera för mycket på sig själv och också locka fler kunder. Ren spekulation förstås 😎
 
På det kära ämnet 925 och patinering kan jag lugnt konstatera att nu ser jag en skiftning över hela klockan. Samma skiftning till en mer guldig/varmare ton på både fram och baksida. Ganska jämnt förutom mellan luggarna där det är lite flammigt. Hur är det med er andra som köpt 925?
BEA78DD6-01CE-4456-8090-BBA225C65937.png
E60640CF-2106-4A4F-A9BF-F80BAE30D2E7.png

Min har blivit mattare över hela. Även sett lite antydan till mer färg på ovansidan hornen.
 
Är det en pelagos?

Jag vill VERKLIGEN VERKLIGEN VERKLIGEN ha en ref 905090, 36mm, blå, mmmmm. Hade varit magiskt om ovan höll sig till 36mm men det känns inte SP troligt :(
Måste nog ändå vara en Pelagos då det är deras proffesionellt serie för dykare samt att det redan finns en drös läckta bilder. Men 36mm har jag svårt att tro - igen på grund av de läckta bilderna. Måste vara 40mm ändå?
 
Måste nog ändå vara en Pelagos då det är deras proffesionellt serie för dykare samt att det redan finns en drös läckta bilder. Men 36mm har jag svårt att tro - igen på grund av de läckta bilderna. Måste vara 40mm ändå?
Exakt, tror att 36 är alldeles för smått framförallt om detta ska vara en "issued" klocka till MN. Den är förmodligen 39-40mm eller större.
Jag hoppas bara att den inte har fasta bandhorn (eller jo, det kanske jag hoppas på så att jag inte blir sugen på att köpa denna :p)
 
Men 36mm har jag svårt att tro - igen på grund av de läckta bilderna. Måste vara 40mm ändå?
Instämmer för att det ska vara en fungerande dykare så borde 39-40 vara the sweet spot. Speciellt om man vill attrahera en bredare publik. Tror att Pelagos har avskräckt en del. Även TGN har väl nämnt lite önskemål runt samma gällande storleken på den nuvarande?
Jag hoppas bara att den inte har fasta bandhorn (eller jo, det kanske jag hoppas på så att jag inte blir sugen på att köpra denna :p)
Är lite kluven på ett sätt coolt men samtidigt skulle jag vilja kunna växla med länk.
 
Är lite kluven på ett sätt coolt men samtidigt skulle jag vilja kunna växla med länk.
Jag har inget emot att den inte kommer på länk (även om jag skulle önska det). Fasta bandstift tycket jag dock är lite av en pina då man endast kan använda nato (Erikas har visserligen även MN som går att använda till fasta bandstift). Hur mycket jag än gillar nato så är det roligt om man kan växla med andra band också så som sailcloth, canvas etc.
Gammal bild för de som inte sett.
e1166f42-b869-4326-963a-f09edd8b8b7a-jpeg.1863115
 
Jag har inget emot att den inte kommer på länk (även om jag skulle önska det). Fasta bandstift tycket jag dock är lite av en pina då man endast kan använda nato (Erikas har visserligen även MN som går att använda till fasta bandstift). Hur mycket jag än gillar nato så är det roligt om man kan växla med andra band också så som sailcloth, canvas etc.
Tror att den kommer att komma på MN ("Tudormannen hintade om det" ;) )
 
Jag har inget emot att den inte kommer på länk (även om jag skulle önska det). Fasta bandstift tycket jag dock är lite av en pina då man endast kan använda nato (Erikas har visserligen även MN som går att använda till fasta bandstift). Hur mycket jag än gillar nato så är det roligt om man kan växla med andra band också så som sailcloth, canvas etc.
Gammal bild för de som inte sett.
e1166f42-b869-4326-963a-f09edd8b8b7a-jpeg.1863115
Fasen vad fränt med haken! Alltså, är det bara jag som tycker det är självklart att en MN-klocka ska komma på MN-band?
Finns så många andra klockor att välja på om man vill traditionella bandhorn, länkar osv. Tycker gott den här kan få vara speziale, gillar hela paketet skarpt 🙂
 
Tillbaka
Topp