• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vem är det som tältar nu igen?
Kan bli kallt inatt så ta med extra sockar!
1636454738664.png

check! ✔️
@Been kan man lägga matbeställningar till dig?
 
Jag har inget emot att den inte kommer på länk (även om jag skulle önska det). Fasta bandstift tycket jag dock är lite av en pina då man endast kan använda nato (Erikas har visserligen även MN som går att använda till fasta bandstift). Hur mycket jag än gillar nato så är det roligt om man kan växla med andra band också så som sailcloth, canvas etc.
Gammal bild för de som inte sett.
e1166f42-b869-4326-963a-f09edd8b8b7a-jpeg.1863115

Klart man kan använda annat än nato på klockor med fasta bandstift.
T.e.x vad dom kallar open end på engelska som på den här TGn och finns säkert mer om man vill undvika djävulens påfund med band under klockan.

Skönt och smidigt.

B51855AC-BAF3-41B6-B123-0C17E8D01D28.jpeg
 
Klart man kan använda annat än nato på klockor med fasta bandstift.
T.e.x vad dom kallar open end på engelska som på den här TGn och finns säkert mer om man vill undvika djävulens påfund med band under klockan.

Skönt och smidigt.

B51855AC-BAF3-41B6-B123-0C17E8D01D28.jpeg
Vet att open end finns men tror att de fungerar rätt dåligt om designen är som på bilden. Ser ut att vara mycket material och inte alls lika smalt som "vanliga" fixed bars. Men det kanske är bara prototypen som såg så ut?
 
Head only?
Länk + gummi var det man fick med. Drömmer mig bort till den gamla goda tiden när man även fick ett Nato till sin Tudor!
Nu blev jag nyfiken, vad var det för gummi den levererades med?

Edit: Oops, misstänker du snackar om Pelagos, och jag om original-MN-Subbarna
 
Senast ändrad:
Tycker ändå det är fränt att Tudor släpper en Glycine Combat hommage.

Skämt åsido så är det väl en lagom toolig budgetmodell man gjort för att utrusta marinen med. Jag tror bara inte den har mycket berättigande på konsumentmarknaden.
 
Hur jag än vrider och vänder på detta så landar jag i att den behöver hamna på min handled :)

119CC9A2-F90A-483D-B114-81320A115238.png
Den är ju grymt toolig. Om färgåtergivningen är korrekt så känns det bra med den lite mörkare blå än nyansen på Pelagosen.
Senaste ryktet;
"Someone on another forum has mentioned their AD has said 41mm case at 12.4mm thick and the initial production run marked MN21 on the case."
 
Senast ändrad:
Hur jag än vrider och vänder på detta så landar jag i att den behöver hamna på min handled :)

119CC9A2-F90A-483D-B114-81320A115238.png
Spännande att se imorgon, vill gärna komplettera med en dykare till min BB36, det här kanske kan bli den som får fylla platsen 😊

en kanske dum fråga, men kan någon svara varför skalan på bezeln är i ”fel” riktning?
 
Tillbaka
Topp