• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja. 200m = ingen he-valve och brist på länk drar ju ner priset men det är ju ändå en Tudor OCH den är i titan. Jag tror på 35. Hoppas bara den inte är LE.
Med tanke på att de släppte en Black Bay Ceramic för ”småpengar” så kanske materialvalen inte gör så stor skillnad på priset. Är ju ingen ädelmetall.

Kul med ytterligare en release, Tudor kör hårt i år. Däremot tycker jag de har spårat en del, även om denna klocka är i det segment som jag helst vill se från dem (läs tool watch).

Däremot är det något i mig som tar emot lite att de slänger ut en Pelagos med ”bara” 200m på tavlan… går en del emot vad de hade som ambition med den modellserien när den släpptes. Nästan samma känsla som Panerai med sin 30m WR Due, men bara nästan..

Tycker verkligen den här är bra, men saknar datumvisning mycket 🙁
Var riktigt intresserad av kommande Pelagos MN, men det blir ju samma visa där (även om jag förstår att en ”toolwatch” inte skall ha det …)
8558F105-619C-4DC7-8707-61E464D06E4C.jpeg

Däremot är det något i mig som tar emot lite att de slänger ut en Pelagos med ”bara” 200m på tavlan… går en del emot vad de hade som ambition med den modellserien när den släpptes. Nästan samma känsla som Panerai med sin 30m WR Due, men bara nästan..
Förstår vad du menar men för en vanlig brukare räcker 200m gott. 30mm och snapback är däremot pinsamt för en Panerai.

Förstår vad du menar men för en vanlig brukare räcker 200m gott. 30mm och snapback är däremot pinsamt för en Panerai.
Jadå jag är helt enlig där, men kanske är den där obotliga romantikern i mig som på något sätt vill att man ska hålla på vissa saker ”bara därför”. Men jag är ju efter en lång tid i denna värld fullt införstådd med att klockorna faktiskt är en produkt som man ska tjäna pengar på så saker utvecklas och förändras!

Att en MN klocka skulle bli baserad på Pelagos makes sense och var min gissning, men just 200m känns lite slött bara… lite enkelt..

Jadå jag är helt enlig där, men kanske är den där obotliga romantikern i mig som på något sätt vill att man ska hålla på vissa saker ”bara därför”. Men jag är ju efter en lång tid i denna värld fullt införstådd med att klockorna faktiskt är en produkt som man ska tjäna pengar på så saker utvecklas och förändras!

Att en MN klocka skulle bli baserad på Pelagos makes sense och var min gissning, men just 200m känns lite slött bara… lite enkelt..
Det finns ju fördelar med 200m också. Ingen he-ventil= en sak mindre som kan gå sönder. Alla militärklockor jag kan komma på som använts i fält har haft max 200m.

Hade inte reagerat på det om de bara gett tusan i att kalla den Pelagos, simple as that!

Men ser oavsett ut att bli en kul modell, som ofta så kommer jag säkert köpa och prova.

Det finns ju fördelar med 200m också. Ingen he-ventil= en sak mindre som kan gå sönder. Alla militärklockor jag kan komma på som använts i fält har haft max 200m.
Håller med. Nu har jag inte koll på MNs dykare men har svårt att tro att de är i närheten av 200m i tjänst, samma gäller många andra förband med.

Kul med ytterligare en release, Tudor kör hårt i år. Däremot tycker jag de har spårat en del, även om denna klocka är i det segment som jag helst vill se från dem (läs tool watch).

Kan tycka det är rätt tänkt. Pelagos är ju den mer råa tool-serien med funktion över form och det lever ju denna upp till utifrån vad man kan se även om den inte har extrem djupkapacitet.

Ja. 200m = ingen he-valve och brist på länk drar ju ner priset men det är ju ändå en Tudor OCH den är i titan. Jag tror på 35. Hoppas bara den inte är LE.
Jag hoppas innerligt att den är i stål, så jag kan köpa den (gillar inte titanklockor). Tycker det ser ut att kunna vara stål framifrån, men att bandhållaren onekligen skvallrar om titan look 🤔 Spännande

Utifrån vad jag kan se är konceptet med nya MN väldigt logiskt. Det är en sann Tool watch med specifik militär applikation, bezeln är en tydlig detalj på specifik nedräkningsfunktion som flitigt används inom militären. Är en fd armédykare och kan vittna om detta. Hursom, det fina med den är ju att de går ännu mer mot att göra en sann Tool watch, som man gjorde mer förr, och däri ligger charmen i denna klocka. Bara av den anledningen kan jag faktisk tänka mig att köpa klockan, en sann riktig Tool watch, och ingen slump att de vill förstärka denna image med denna klocka. Mitt tips är att den blir av stål.

Tillbaka
Topp