Countdown istället för count upSpännande att se imorgon, vill gärna komplettera med en dykare till min BB36, det här kanske kan bli den som får fylla platsen
en kanske dum fråga, men kan någon svara varför skalan på bezeln är i ”fel” riktning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Countdown istället för count upSpännande att se imorgon, vill gärna komplettera med en dykare till min BB36, det här kanske kan bli den som får fylla platsen
en kanske dum fråga, men kan någon svara varför skalan på bezeln är i ”fel” riktning?
Ah, såklart. Inte så vanligt att man ser? Faktiskt mer användbart i vardagen än count up.Countdown istället för count up
Värdelöst!Countdown istället för count up
Med tanke på att de släppte en Black Bay Ceramic för ”småpengar” så kanske materialvalen inte gör så stor skillnad på priset. Är ju ingen ädelmetall.Ja. 200m = ingen he-valve och brist på länk drar ju ner priset men det är ju ändå en Tudor OCH den är i titan. Jag tror på 35. Hoppas bara den inte är LE.
Ah, såklart. Inte så vanligt att man ser? Faktiskt mer användbart i vardagen än count up.
Titan är mycket svårare än stål att polera.Med tanke på att de släppte en Black Bay Ceramic för ”småpengar” så kanske materialvalen inte gör så stor skillnad på priset. Är ju ingen ädelmetall.
200m duger ju till i princip allt. Mer än 200m kräver tryckkammare.200m? Vafalls, ska attackdykarna inte ens kunna diska, snyta sig och tvätta händerna med klockan på?
Kul att se dig uppspelt över en Tudor!Titan är mycket svårare än stål att polera.
Countdown var vanligare under 70-talet. På vissa modeller kunde man då välja mellan up/down bezel.Ah, såklart. Inte så vanligt att man ser? Faktiskt mer användbart i vardagen än count up.
Förstår vad du menar men för en vanlig brukare räcker 200m gott. 30mm och snapback är däremot pinsamt för en Panerai.Däremot är det något i mig som tar emot lite att de slänger ut en Pelagos med ”bara” 200m på tavlan… går en del emot vad de hade som ambition med den modellserien när den släpptes. Nästan samma känsla som Panerai med sin 30m WR Due, men bara nästan..
Jadå jag är helt enlig där, men kanske är den där obotliga romantikern i mig som på något sätt vill att man ska hålla på vissa saker ”bara därför”. Men jag är ju efter en lång tid i denna värld fullt införstådd med att klockorna faktiskt är en produkt som man ska tjäna pengar på så saker utvecklas och förändras!Förstår vad du menar men för en vanlig brukare räcker 200m gott. 30mm och snapback är däremot pinsamt för en Panerai.
Solklart. Men var lite ironi, det har ju gått viss galenskap i djupratings - ett tåg man i högsta grad själv är med på200m duger ju till i princip allt. Mer än 200m kräver tryckkammare.
Det finns ju fördelar med 200m också. Ingen he-ventil= en sak mindre som kan gå sönder. Alla militärklockor jag kan komma på som använts i fält har haft max 200m.Jadå jag är helt enlig där, men kanske är den där obotliga romantikern i mig som på något sätt vill att man ska hålla på vissa saker ”bara därför”. Men jag är ju efter en lång tid i denna värld fullt införstådd med att klockorna faktiskt är en produkt som man ska tjäna pengar på så saker utvecklas och förändras!
Att en MN klocka skulle bli baserad på Pelagos makes sense och var min gissning, men just 200m känns lite slött bara… lite enkelt..
Jag vet. Det låter lite dyrt givet hur den ser ut.
Håller med. Nu har jag inte koll på MNs dykare men har svårt att tro att de är i närheten av 200m i tjänst, samma gäller många andra förband med.Det finns ju fördelar med 200m också. Ingen he-ventil= en sak mindre som kan gå sönder. Alla militärklockor jag kan komma på som använts i fält har haft max 200m.
Bytte inte franska marinen (dykarna) till Seiko och sedemera G-schocks under 90-talet?Håller med. Nu har jag inte koll på MNs dykare men har svårt att tro att de är i närheten av 200m i tjänst, samma gäller många andra förband med.
Ingen aning faktiskt men inte omöjligt. Vi får skriva till Tudor och fråga.Bytte in franska marinen (dykarna) till Seiko och sedemera G-schocks under 90-talet?
Kan tycka det är rätt tänkt. Pelagos är ju den mer råa tool-serien med funktion över form och det lever ju denna upp till utifrån vad man kan se även om den inte har extrem djupkapacitet.Kul med ytterligare en release, Tudor kör hårt i år. Däremot tycker jag de har spårat en del, även om denna klocka är i det segment som jag helst vill se från dem (läs tool watch).
Däremot är det något i mig som tar emot lite att de slänger ut en Pelagos med ”bara” 200m på tavlan… går en del emot vad de hade som ambition med den modellserien när den släpptes. Nästan samma känsla som Panerai med sin 30m WR Due, men bara nästan..
Jag har verkligen svårt att förlika mig med minutgraderingen på insertet, men det kanske är en vanesak.
Jag hoppas innerligt att den är i stål, så jag kan köpa den (gillar inte titanklockor). Tycker det ser ut att kunna vara stål framifrån, men att bandhållaren onekligen skvallrar om titan look SpännandeJa. 200m = ingen he-valve och brist på länk drar ju ner priset men det är ju ändå en Tudor OCH den är i titan. Jag tror på 35. Hoppas bara den inte är LE.
Bra bild, ser ut att vara 2-3mm mindre - eller vad säger panele?
Blinkning till Milsub.Jag har verkligen svårt att förlika mig med minutgraderingen på insertet, men det kanske är en vanesak.
Aha, då förstår jag. Vi får se hur det ser ut i verkligheten, men på bild känns det lite plottrigt. Jag tycker att minutgraderingarna är för stor i relation med siffrorna i insertet.Blinkning till Milsub.
Ser lite smalare ut men lug-to-lug känns samma. Lite svårt att avgöra eftersom vinkeln inte är rakt uppifrån.Bra bild, ser ut att vara 2-3mm mindre - eller vad säger panele?
Utifrån vad jag kan se är konceptet med nya MN väldigt logiskt. Det är en sann Tool watch med specifik militär applikation, bezeln är en tydlig detalj på specifik nedräkningsfunktion som flitigt används inom militären. Är en fd armédykare och kan vittna om detta. Hursom, det fina med den är ju att de går ännu mer mot att göra en sann Tool watch, som man gjorde mer förr, och däri ligger charmen i denna klocka. Bara av den anledningen kan jag faktisk tänka mig att köpa klockan, en sann riktig Tool watch, och ingen slump att de vill förstärka denna image med denna klocka. Mitt tips är att den blir av stål.