• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utifrån vad jag kan se är konceptet med nya MN väldigt logiskt. Det är en sann Tool watch med specifik militär applikation, bezeln är en tydlig detalj på specifik nedräkningsfunktion som flitigt används inom militären. Är en fd armédykare och kan vittna om detta. Hursom, det fina med den är ju att de går ännu mer mot att göra en sann Tool watch, som man gjorde mer förr, och däri ligger charmen i denna klocka. Bara av den anledningen kan jag faktisk tänka mig att köpa klockan, en sann riktig Tool watch, och ingen slump att de vill förstärka denna image med denna klocka. Mitt tips är att den blir av stål.
Den är i titan. Syns ju tydligt. Prototypen är bekräftat titan också.

Skoj med ny Tudor men samtidigt väldigt tråkigt att man läcker (ja, solklart medvetet via Mr Beckham) bilder på sin produkt. Visst, man skapar en jädrans buzz men i samma veva så tror jag många förväntar sig då ännu mer, så när man väl får se officiella produktbilder så kan det bli lite ”jaha, var det allt?”

Det ser ut som att den blåa färgen är någon mörkare än på ”vanliga” Pelgos och det skulle vara något som jag föredrar. Det blir intressant att se imorgon om så är fallet.

Från en som inte orkar läsa igenom allt; vad handlar detta om? Ska Tudor släppa nytt imorgon? Vem hittade pelagos-varianten? Varför är den det som släppas skall?

alltså en liten tldr vore tacksamt :)

Från en som inte orkar läsa igenom allt; vad handlar detta om? Ska Tudor släppa nytt imorgon? Vem hittade pelagos-varianten? Varför är den det som släppas skall?

alltså en liten tldr vore tacksamt :)

Läckt bilder på Pelagos-prototyp på flera ställen + tidigare info om MN-samarbete

Får känslan att den 5-radiga Pelagos jag redan har, kommer att sitta säkert.
Om den nya är 42mm, har plottrig ring, fasta bandstift och därmed saknar länk... vadan uppståndelsen?
Instämmer, min LHD ligger tryggt i lådan. Ändå kul med nysläpp, kanske inte nischat så det intresserar mig (även om jag gillar tool-tänket och MN-kopplingen) men roligt med lite uppmärksamhet åt Pelagos-linjen. Jag håller den som en av de bästa klockor jag testat, därav keeper. Blir intressant att se imorgon och av en händelse så har jag vägarna förbi en AD 😊

Idag vid 13 smäller det 🚀 låt oss se om Tudors hemsida brakar ner 😂
3D60C54F-8DA6-4C5D-A60A-15851D40AD79.jpeg

BTW precisionen på BB58 är ju helt galen!!
DE2DB8DB-F77E-48D6-9678-10C38C80DAEA.jpeg

Tillbaka
Topp