• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är det jag gillar med Tudor att man tar ut svängarna lite. Allt från BB58’s massiva gilt till P01, North Flag, Ädelmetaller och FXD.

Hmmm ser ut som att 31 finns utmarkerat då måste det vara en kina modell 🤔 Hur känner du att quartz verket lirar? :woot:
Hmm, måste ringa ADn och meddela att den har en markering för mycket. 😄

6696F88E-E8F0-4387-BE7A-AE335CA097D9.jpeg
Skrämmande snygg ändå.

Är egentligen inte alls nöjd att Tudor kom med den här modellen, tror att det är åt fel håll för varumärket.

Men hur är han på handleden?

Tycker det är kul att de testar och gör annorlunda saker. Sedan kan ju inte allt vara en slam dunk. :)
Alla och envar får såklart tycka vad de vill.

Personligen tycker jag bara att Tudor är nära en Sweet spot mellan kvalité och att vara ”low-key”.

Om man börjar brassa ut modeller i helguld för 100-tusentals kronor riskerar man att gå ifrån vad de signalerar för mig, och innan du vet ordet av så syns de i musikvideon från en förort nära dig…

Alla och envar får såklart tycka vad de vill.

Personligen tycker jag bara att Tudor är nära en Sweet spot mellan kvalité och att vara ”low-key”.

Om man börjar brassa ut modeller i helguld för 100-tusentals kronor riskerar man att gå ifrån vad de signalerar för mig, och innan du vet ordet av så syns de i musikvideon från en förort nära dig…
Gillar också att Tudor är mer av ett entusiastmärke fortfarande men tror knappast att det är en enstaka modell i helguld som kommer att ge den uppmärksamhet. Snarare hype runt märket som sådant. Sedan får alla imo bära precis den klocka de vill så länge den införskaffats på ett OK sätt. Ogillar din kommentar om förort ta den på familjeliv.se

Jag har bara en sak att säga dig: Kör!
Hejsan!
Ny på tråden och nybörjare vad gäller klockor.
Har en Christofer Ward T60 Trident Bronze Ombre LE och väntar på Citizen Atessa Super Titanium Eco Drive samt Bohen Mille Mer.
I väntan på dessa kanske någon kan förklara akronymen OWG?
Ursäkta en okunnig nybörjare.

Hejsan!
Har en Christofer Ward T60 Trident Bronze Ombre LE och väntar på Citizen Atessa Super Titanium Eco Drive samt Bohen Mille Mer.
Varmt välkommen till Klocksnack!

One Watch Guy, alltså en person som endast äger en klocka.

Hejsan!
Välkommen! OWG = One Watch Guy. En annan du kommer att se ofta är GADA = Go Anywhere, Do Anything. Dvs. en klocka man kan ha till allt.
Lycka till med din klockresa!

Gillar också att Tudor är mer av ett entusiastmärke fortfarande men tror knappast att det är en enstaka modell i helguld som kommer att ge den uppmärksamhet. Snarare hype runt märket som sådant. Sedan får alla imo bära precis den klocka de vill så länge den införskaffats på ett OK sätt. Ogillar din kommentar om förort ta den på familjeliv.se
Förhoppningsvis har du rätt.

Har ingen ambition att sitta och tjafsa på internet om ordval.
Får ändå känslan att du förstår exakt vad jag menar men bara försöker plocka någon typ av godhetspoäng från din höga moraliska häst eller håller på och dummar di

Om jag däremot har helt fel och du genuint inte förstår vad jag menar så kan jag tänka mig att offra ytterligare ett inlägg på att förklara det.

🙏🏻

Drygt en vecka har passerat sedan inköp och är fortfarande nöjd på en sådan nivå att det känns lite sjukt…
46E3C632-EA03-476F-ADB2-1D8C73F14DE1.jpeg

när jag landat Omegan minns jag att jag satt och lekte med solkatterna, men nu njuter jag även bara av känslan att ha den på armen. Jag får nog erkänna att jag tillhör dom som tidigare underskattat Tudor.

Finns nu tre Tudor med blå tavlor och bezel.
Vilken är bäst?
94085C2A-24D2-4112-9B28-C6168BE31DCA.jpeg

BB58 föredrar jag så klart (iom att den är i min ägo) 😍
Pelagos är lite för blå - passar bäst på en solstol i Medelhavet 😎
FXD ser ut att ha två olika blå vilket jag tycker känns lite konstigt 🤨

edit. Finns ju andra modeller med blå tavla, tex Hydronaut och Royal men dessa tre är mer i ”samma familj”

Senast ändrad:
Vilken är bäst?

Håller med att Pelagosen är för blå och mer åt det ljusblåa.
Fxd har jag inte ännu kikat på
BB58 blå som jag äger, är så mycket bättre IRL än på bild.

Vilken är bäst?

BB58 skulle nog jag säga, fast FXDn har ändå en charm och egensinnighet som gör att man ändå känner ett visst intresse

Har ingen ambition att sitta och tjafsa på internet om ordval.
Om man sitter och ger utlopp för fördommsfulla yttringar på nätet får man nog finna sig i lite mothugg (på ett klockforum dessutom). Det handlar inte om billiga poäng eller höga hästar om att vara trevlig och inte generalisera eller dra förhastade slutsatser.

Men nog om detta…. :)

Vilken är bäst?

Alla tre är bra och att välja en är ju som att behöva säga vilket av sina barn man tycker mest om (inte för att för tillfället äger någon). Om jag skulle välja en så får det bli BB58 för att den är mest versatil och har bäst blå nyans. Den absolut roligaste är nog FXD.

Vilken är bäst?

edit. Finns ju andra modeller med blå tavla, tex Hydronaut och Royal men dessa tre är mer i ”samma familj”
Får nog bli FXD då jag tycker att 925:an slår den blå alla dar i veckan och den gamle Pelagosen blå är lite för skrikig i färgen för mig.
Sen kan det också bero på att jag beställt FXD:n också, men alla har ju sin charm.

Hej alla Tudor fantaster.
Har en Tudor black bay 36 som jag köpte för ett halvår sedan, klockan går nu helt plötsligt 20 sekunder för fort per dag, någon som har någon aning om vad som kan ha hänt med den?

Hej alla Tudor fantaster.
Har en Tudor black bay 36 som jag köpte för ett halvår sedan, klockan går nu helt plötsligt 20 sekunder för fort per dag, någon som har någon aning om vad som kan ha hänt med den?
Om du precis köpt den så har Tudor 5års garanti, bara att lämna in den. Risken finns ju att den blivit magnetoserad eller liknande. Borde en urmakare kunna kolla och fixa rätt omgående.
Edit: ser nu att jag är tvåa på bollen. Tack @SeikoZ

Vad säger ni Tudorvänner är det inte dags att vi träffas snart. Verkar vara ett gäng som bor runt Stockholm men alla är ju välkomna.
Finns det något intresse av att dra igång en GTG för oss som gillar Tudor. Jag har tillgång till lokal alternativ träffas på stan någonstans.
Om intresse finns vore det kul att träffas.

Vad säger ni Tudorvänner är det inte dags att vi träffas snart. Verkar vara ett gäng som bor runt Stockholm men alla är ju välkomna.
Finns det något intresse av att dra igång en GTG för oss som gillar Tudor. Jag har tillgång till lokal alternativ träffas på stan någonstans.
Bra och roligt initiativ!

Bra iniativ. Man vill ju se om 925an är bättre än den blå 💙 som en del hävdar 😀

Tillbaka
Topp