• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu har även jag provat Pelagos FXD.

Får väl börja med att säga att jag blev besviken när det blev officiellt att den är 42mm och hela 52mm L2L. Jag hade hoppats på en Palagos i 39-40mm, ”typ som BB58”...

MEN det är helt klart en klocka som måste upplevas på handleden. Klockan bär otroligt lätt och jag tycker att storleken är helt perfekt på min 17.5cm handled. Jag skulle inte ens vilja att den var mindre eller kortare. På pappret är det inte en klocka för mig. På armen är den magisk!

Kul Tudor! 😀

Screenshot_20211121-155157_Gallery.jpg

Vi borde få dit ”Tudormannen” så han kan ”sia” om kommande släpp igen. ;)
Skulle vara roligt om även @Cosmo , @Knutte75 och alla andra utomsocknes kunde dyka upp också. @Hans B 1955 kan ju kika på @Been ’s fint patinerade ’935:a :pompus:.
Man tackar, hade varit grymt kul. Löser dock inte en Stockholmsresa i det fullspäckade schemat före jul :-( Men hoppas verkligen ni får kul, och ser fram emot massor av bilder på snygga ur!

Vad säger ni Tudorvänner är det inte dags att vi träffas snart. Verkar vara ett gäng som bor runt Stockholm men alla är ju välkomna.
Finns det något intresse av att dra igång en GTG för oss som gillar Tudor. Jag har tillgång till lokal alternativ träffas på stan någonstans.
Om intresse finns vore det kul att träffas.

Befinner mig på andra sidan landet men med lite framförhållning kan jag säkert lösa ett kundbesök i huvudstaden. Vore kul!

Om man sitter och ger utlopp för fördommsfulla yttringar på nätet får man nog finna sig i lite mothugg (på ett klockforum dessutom). Det handlar inte om billiga poäng eller höga hästar om att vara trevlig och inte generalisera eller dra förhastade slutsatser.

Men nog om detta…. :)

Alla tre är bra och att välja en är ju som att behöva säga vilket av sina barn man tycker mest om (inte för att för tillfället äger någon). Om jag skulle välja en så får det bli BB58 för att den är mest versatil och har bäst blå nyans. Den absolut roligaste är nog FXD.
Haha, det flyger över mitt huvud hur det skulle kunna vara fördomsfullt.

Diskussionen handlade ju om en klocka så har svårt att förstå den biten också.

Meeeen, som någon sa : nog om detta… 😉

”Keepers är för mesar”, eller är det inte ett ordspråk?😉

Nu orkar jag inte men det borde vara tilltäckligt :woot:

Tillbaka
Topp