• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon mer som upplever att chronon är ganska grovbearbetad mellan bandhornen?
fantastisk i all avseenden men det är ändå något jag noterat i visst ljus, svårfångat på bild men man ser antydningar till ränder.
E4369D44-3AF8-47D0-A773-7E7F42258BEB.jpeg

B15BA2B5-DFEC-40FE-A874-51FC1C952BDE.jpeg

Har man den på länk så antar jag att man inte reflekterar över det.
Super nöjd annars
8F613ED0-2847-4D31-B43F-A26A6453F5AE.jpeg
 
Någon mer som upplever att chronon är ganska grovbearbetad mellan bandhornen?
fantastisk i all avseenden men det är ändå något jag noterat i visst ljus, svårfångat på bild men man ser antydningar till ränder.
E4369D44-3AF8-47D0-A773-7E7F42258BEB.jpeg

B15BA2B5-DFEC-40FE-A874-51FC1C952BDE.jpeg

Har man den på länk så antar jag att man inte reflekterar över det.
Super nöjd annars
8F613ED0-2847-4D31-B43F-A26A6453F5AE.jpeg
Sådär det det ut på Pelagosen också.

dessutom har jag fått för mig att tudors bandstift sitter långt ut och långt ner på bandhornen. Alltså hålen för dem där bandstiften fäster. Så den oberarbetade ytan syns extra tydligt. Det är i alla fall min iakttagelse.
 
Någon mer som upplever att chronon är ganska grovbearbetad mellan bandhornen?
fantastisk i all avseenden men det är ändå något jag noterat i visst ljus, svårfångat på bild men man ser antydningar till ränder.
E4369D44-3AF8-47D0-A773-7E7F42258BEB.jpeg

B15BA2B5-DFEC-40FE-A874-51FC1C952BDE.jpeg

Har man den på länk så antar jag att man inte reflekterar över det.
Super nöjd annars
8F613ED0-2847-4D31-B43F-A26A6453F5AE.jpeg
Vill du ha polerade hål till bandstiften också?
 
Sådär det det ut på Pelagosen också.

dessutom har jag fått för mig att tudors bandstift sitter långt ut och långt ner på bandhornen. Alltså hålen för dem där bandstiften fäster. Så den oberarbetade ytan syns extra tydligt. Det är i alla fall min iakttagelse.
Aha, ok. Det kan nog vara som du säger med med bandstiften och det gör att man upplever detta lite mer. Varvar denna med en Omega Hour Vision och den har ju safirglas där så det är inget jag reflekterat över då.
 
Någon mer som upplever att chronon är ganska grovbearbetad mellan bandhornen?
fantastisk i all avseenden men det är ändå något jag noterat i visst ljus, svårfångat på bild men man ser antydningar till ränder.
E4369D44-3AF8-47D0-A773-7E7F42258BEB.jpeg

B15BA2B5-DFEC-40FE-A874-51FC1C952BDE.jpeg

Har man den på länk så antar jag att man inte reflekterar över det.
Super nöjd annars
8F613ED0-2847-4D31-B43F-A26A6453F5AE.jpeg
Men herregud. Bara att vaska direkt!
 
Nja, jag kanske lät lite kritisk i inlägget men det är mer bara en reflektion jag undrar om fler upplever. Är som sagt jäkligt nöjd med klockan och har ingen tanke på att göra mig av med den.
Det har sett likadant ut på ”alla” Rolex och Tudors sedan 60-talet. Vissa tillverkare har polerad finish mellan bandhornen men då syns skav från länken ännu tydligare. You are damned if you do, damned if you don’t.

Men visst, finns ju bättre eller sämre finish även där. Panerai exempelvis som i princip alltid är tillverkade för gummi/läder har schysst finish även mellan bandhornen.
 
Aha, ok. Det kan nog vara som du säger med med bandstiften och det gör att man upplever detta lite mer. Varvar denna med en Omega Hour Vision och den har ju safirglas där så det är inget jag reflekterat över då.

Det har sett likadant ut på ”alla” Rolex och Tudors sedan 60-talet. Vissa tillverkare har polerad finish mellan bandhornen men då syns skav från länken ännu tydligare. You are damned if you do, damned if you don’t.

Men visst, finns ju bättre eller sämre finish även där. Panerai exempelvis dom i princip alltid är tillverkade för gummi/läder har schysst finish även mellan bandhornen.
I det fallet är Panerai föredömen. Även Breitling har bandhorn bättre anpassade för band..
 
Det har sett likadant ut på ”alla” Rolex och Tudors sedan 60-talet. Vissa tillverkare har polerad finish mellan bandhornen men då syns skav från länken ännu tydligare. You are damned if you do, damned if you don’t.

Men visst, finns ju bättre eller sämre finish även där. Panerai exempelvis dom i princip alltid är tillverkade för gummi/läder har schysst finish även mellan bandhornen.
Då är jag med, tackar!
 
@Been Hur är 925:an att bära när det kommer till märken och repor? Man försöker ju tänka sig för i vanliga fall men ibland händer det ju ändå att man råkar slå i något med klockan. Snygg klocka, överväger att skaffa en i framtiden.
 
Så länken var inte kosher med andra ord?
Alltså urmkarn på Rob E trodde ju inte det efter jag hade den inne för värdering. Men ändlänkarna passade inte klockan och så dök det upp ett en kosher jubilee för samma peng som jag fick tillbaks genom chrono24 så slog till på den :)
IMG_3139.jpeg

Fördelen med inte för stora klockor. Frun lånade denna idag. // ;)
Letar efter en 75090 i blått, den är ju 36mm men å andra sidan är mina handleder 16cm så funderar på om en mini sub på 36mm inte skulle kunna funka..Dom är ju betydligt billigare om inte annat! Kör en Tudor prince oysterdate som är 34mm idag och den sitter hur fint som helst.
 
@Been Hur är 925:an att bära när det kommer till märken och repor? Man försöker ju tänka sig för i vanliga fall men ibland händer det ju ändå att man råkar slå i något med klockan. Snygg klocka, överväger att skaffa en i framtiden.
Jag använder ju klockan i alla lägen ,så då får man ju räkna med märken men jag upplever inte att det är värre än stålklpckor dels för att den inte är på länk . Så jag tycker absolut att du skall köpa en eller hur @SalvadorDali
 
Anser ni 925an vara en ”strapmonster”, alltså passar i passar av olika band? Funderar nämligen på en 925.
Ja klart du skall köpa, jag har ju tygbandet som är kanon på sommaren plus ett grått gummi , sedan kör jag lädret på vinterhalvåret .
Har sett en del andra band också så jag tror den passar på allt. Snygg klocka som passar som jobbklocka också .
Så köp
 
Ja klart du skall köpa, jag har ju tygbandet som är kanon på sommaren plus ett grått gummi , sedan kör jag lädret på vinterhalvåret .
Har sett en del andra band också så jag tror den passar på allt. Snygg klocka som passar som jobbklocka också .
Så köp
Funderar starkt på en. Dock ogillar jag att Tudor har lugghålen så längt ner på typ 99% av sina klockor. Blir för stort gap mellan boett och band, så lär bli mycket perlonband på 925an för min del.
 
Tillbaka
Topp