• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag använder ju klockan i alla lägen ,så då får man ju räkna med märken men jag upplever inte att det är värre än stålklpckor dels för att den inte är på länk . Så jag tycker absolut att du skall köpa en eller hur @SalvadorDali

Jag håller med @Been.
Hade min hela sommaren och har inte märkt något direkt märke annat än efter bandbyten.

Tycker att det är en riktigt bra klocka! Rekommenderar den starkt!
 
Älgfärsbullar in the making :cool:

20211127_142430.jpg
 
Begäret är stort över att komplettera min 79220 med en Prince Date Day TT. Tvekar på om klockan blir FÖR kompakt på mig. Som oftast handlar det om vad man föredrar och är van vid. Då jag inte har möjlighet att prova klockan före köp och saknar relevant referens är det värdefullt med vägledning från klockkännare.

Har någon erfarenhet av Date Day 36 mm och kan ge en storleksreferens och/eller rekommendation? Den specifika referensen som lockar är 76213 och tycks enbart säljas ny från asiatiska handlare.

Den minsta klockan jag äger är en Sarb på 38 mm och på den klockan är boetten något vidare än glasringen. Tror ni att en DD skulle fungera på mig m.h.t. hur sarben bärs, se foto (omkrets cirka 19 cm)? En Tudor ska för ordningens skull även fotodokumenteras 😊

Tack på förhand!
271C7F9F-1073-4C3D-94FA-A8FECE3414DB.jpeg

220446F3-C197-4E3C-A711-3C4FEA8D32CD.jpeg
 
Tyvärr saknas både licens och kompisar som jagar. Detta bytet fällde jag på Lidl i veckan ;)
Härligt, smart val! En stor bonus är att man slipper frysa arslet av sig på långa och händelsefattiga pass 👍 Jag har förvisso jagat några ggr och emellanåt fått uppleva äkta jaktlycka. På Lidl jagar jag däremot varje vecka och har än så länge aldrig lämnat butiken tomhänt.
 
Härligt, smart val! En stor bonus är att man slipper frysa arslet av sig på långa och händelsefattiga pass 👍 Jag har förvisso jagat några ggr och emellanåt fått uppleva äkta jaktlycka. På Lidl jagar jag däremot varje vecka och har än så länge aldrig lämnat butiken tomhänt.
Härligt!
Haha, ja på Lidl är det alltid 100% utdelning :D
Lyckades klippa 2kg älgfärs så jag får se till att snåla lite så det räcker till julafton.
 
  • Like
Reactions: NKS
Sugen på att testa en day date eller oyster Prince som nästa klocka. Hittar något ett fynd utanför k&s så får ni gärna tipsa här i tråden
 
Anser ni 925an vara en ”strapmonster”, alltså passar i passar av olika band? Funderar nämligen på en 925.

Håller med om att den är ett strapmonster! Du har ju dessutom klarat att bära Tudor utan länk tidigare också så det ska ju inte vara några problem ;)

Skämt åsido, det mesta jag testat har passat bra. Är banden för tunna så kan det dock se lite konstigt ut då lughålen sitter ganska långt ner/ut + att baksidan bygger någon extra millimeter på höjden.
Jag kör just nu ett sailstrap från royalstraps och det sitter kanon!

20211128_152950.jpg
 
En kanske lite udda fråga, men är det ngn som vet hur man kan kika in på ngn av Tudors asien sidor för att kolla utbudet där. Har försökt kika runt på siten men kan inte se var man ändrar region?
 
Tillbaka
Topp