• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nej, jag ser inget? Borde jag det 🙄
Nu gissar jag men det enda jag kan tro att det menas är nedan. Men det uppkommer ju som sagt när om man använder klockan ;). Sedan blir allt från damm till hairlines alltid större på en bild.
Stor rispa i boetten. Kolla claspen ser ut som man blästrat.
Om jag har fel kanske @KPEI kan förtydliga vad som ansågs?
48D6F57C-162D-4AAF-A8C3-F65F84BC1D1C.jpeg
 
Beslutsångest, ska resa bort över helgen och kan inte bestämma mig för om jag ska plasta av LHDn och köra OWG med den till måndag kväll för att förhoppningsvis ”connecta” med den eller skapa annons och se om det finns någon efterfrågan och köpa någonting annat?

Vet inte ens vad det skulle vara isf 😮
Iofs sugen på en BB bronze eller en vit Aerospace… dessa knepiga beslut 😳
 
Beslutsångest, ska resa bort över helgen och kan inte bestämma mig för om jag ska plasta av LHDn och köra OWG med den till måndag kväll för att förhoppningsvis ”connecta” med den eller skapa annons och se om det finns någon efterfrågan och köpa någonting annat?

Vet inte ens vad det skulle vara isf 😮
Iofs sugen på en BB bronze eller en vit Aerospace… dessa knepiga beslut 😳
Har man tänkt tanken så är det bara att sälja.
 
Har man tänkt tanken så är det bara att sälja.
Jag vet ju det egentligen, inte första gången det händer - långt ifrån.
Men detta var min graal och jag tänker att den ändå förtjänar en chans?

Borde kanske köpt en använd för att ta bort grejen med ”nyskick”, har alltid ångest för att sätta första dingen 😂
Tyvärr kryllar det ju inte av dem på begagnatmarknaden och när jag hade råd att dra hem en ny från chrono24 så gjorde jag det…
 
Efter mkt om och men med vintage prince oysterdaten jag köpte som kom med en tveksam jubileelänk vars ändlänkar inte ens passade klockan haha fick jag tillbaka 250 eur genom chrono24. Detta räckte precis till en vintage tudor jubileelänk som ser legit ut och passar klockan.

Den är dock för stor för min 16cm handled så vart i Stockholm bör man vända sig till för att korta ner en Tudor jubilee (vintage modellen som är folded)? Det kanske är hugget som stucket mellan Nymnas, krons och Rob E?

_r018797-som-smart-objekt-1b-jpg.7000610

_r018793-som-smart-objekt-1b-jpg.7000594


OBS: lånade bilder
Nu kanske jag missminner mig men hade inte Rob Engström kontrollerat att den länken som du fick med klockan var reko?
 
Jag vet ju det egentligen, inte första gången det händer - långt ifrån.
Men detta var min graal och jag tänker att den ändå förtjänar en chans?

Borde kanske köpt en använd för att ta bort grejen med ”nyskick”, har alltid ångest för att sätta första dingen 😂
Tyvärr kryllar det ju inte av dem på begagnatmarknaden och när jag hade råd att dra hem en ny från chrono24 så gjorde jag det…
LHDn är det Pelagos för vänsterhänta ?
 
Kan man väl kalla det 😃
Eller den skönaste för högerhänta då man slipper kronan i handleden 😁😍
Ahaa så folk kör dom även på vänster handled alltså trots allt. Det var nämligen min nästa fundering. Vore klart spännande att prova. Avigt när man ska vrida upp den kan jag tänka mig men klart annorlunda känsla med kronan på den sidan.
 
Ahaa så folk kör dom även på vänster handled alltså trots allt. Det var nämligen min nästa fundering. Vore klart spännande att prova. Avigt när man ska vrida upp den kan jag tänka mig men klart annorlunda känsla med kronan på den sidan.
Klart du ska testa 😁

Hur ofta vrider du upp den eller ställer om den utan att ta av dig klockan?
Jag svarar mig själv, aldrig 😝
 
Är det någon här som har provat att köra sin BB58a på Jubilee länk från Uncle Seiko ? Tycker det såg riktigt bra ut med den helborstade varianten.
 
Från CNS?
Har några stycken. De är riktigt hårda pch försökt mjuka upp (tvättmaskin, kokande vatten) men fortfarande hårda.
Hur mjukar man upp dem (jaja, man kan använda dem men det har inte hjälpt)?
Ja precis. Har försökt mjuka upp nato inann genom att koka etc men har bara gjort saken värre, se bild, som en jäkla gren. Tycker detta var hyfsat bekvämt även om det var en aning hårt.

1637934855100.jpeg
 
Är det någon här som har provat att köra sin BB58a på Jubilee länk från Uncle Seiko ? Tycker det såg riktigt bra ut med den helborstade varianten.
Har ett helborstat som väntar i tullen.
Bör ha en ev rekommendation redo inom någon vecka😁
 
Efter mkt om och men med vintage prince oysterdaten jag köpte som kom med en tveksam jubileelänk vars ändlänkar inte ens passade klockan haha fick jag tillbaka 250 eur genom chrono24. Detta räckte precis till en vintage tudor jubileelänk som ser legit ut och passar klockan.

Den är dock för stor för min 16cm handled så vart i Stockholm bör man vända sig till för att korta ner en Tudor jubilee (vintage modellen som är folded)? Det kanske är hugget som stucket mellan Nymnas, krons och Rob E?

_r018797-som-smart-objekt-1b-jpg.7000610

_r018793-som-smart-objekt-1b-jpg.7000594


OBS: lånade bilder
Så länken var inte kosher med andra ord?
 
Ingen kan vara så dum så man köper de där. Dom där annonserna måste vara skapade som någon slags kartellbildning för att höja priserna chrono24 borde hantera en sån utveckling borde inte vara några problem att se vilka som lägger upp annonser som aldrig blir sålda.
Det var samma med min Ming 17.09, jag la ut den på 2-3 x utpris som alla andra på Chrono24 och sedan får man vänta ett erbjudande eller försöka fiska bland de som visar intresse (som oftast är de andra säljarna 🤣).
De kan däkert få 20-35 % premie i slutändan. De som tjänar mest på detta är Chrono24 så de lär inte göra något åt saken, de lever på sin provision och påslag på växlingskurs mellan olika valutor.
 
Tillbaka
Topp