• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första dagen med min BB58 som levererades igår. Väldigt nöjd med allt förutom armbandet som skavt hela dagen.. Någon som har några tips eller är det bara att byta till något annat armband?
B969BF3B-F026-40C9-A1A3-0DD443CAC6DD.jpeg
 
Finns billigare lösningar om det främst är bandet du är ute efter. 😜
👍 Tips på bra kardborre-band mottages gärna. Gas Gas bones vet jag har (CNS har också men vet inte hur kvaliteten är). Vad finns det mer för tillverkare?
Lär säkert komma ngt likt Tudor-bandet snart om det visar sig vara populärt.

I am in heaven. Kan det bli mer nostalgi. Något som kan klä BB58an kanske :D

110.jpg


 
👍 Tips på bra kardborre-band mottages gärna. Gas Gas bones vet jag har (CNS har också men vet inte hur kvaliteten är). Vad finns det mer för tillverkare?
Lär säkert komma ngt likt Tudor-bandet snart om det visar sig vara populärt.

I am in heaven. Kan det bli mer nostalgi. Något som kan klä BB58an kanske :D

110.jpg


Jag köper alla mina från GasGasBones. Senaste beställningen har det dock blivit något knas med.
 
Sålde nyligen av en Speedy Reduced för att jag kom på mig själv att hela tiden vara orolig över vattentätheten och som småbarnsförälder (särskilt i dessa tider) så känns det som att man hela tiden är igång med att tvätta händer, bada eller göra annat. Därför vill jag ha en klocka som kan användas till vardags där jag inte behöver tänka på detta. Klockan ska kunna användas till allt från lekparken till kontoret (GADA) och jag har därför landat i att det bör bli en BB 36 eller BB58 (svart).

Har relativt smala handleder (ca 16,5–17 cm) och tyckte att Reduced satt perfekt. På jobbet klär jag mig oftast i skjorta eller tröja, men även i t-shirt ibland. Så, vad säger panelen? Om man endast ska köpa en av dessa - vilken bör det bli?

Är självklart medveten om att det är olika klockor men kanske finns det någon i tråden som har/har haft båda och kan uttala sig? Inser att jag låter villrådig - vilket jag också är. 😂 Så, all hjälp uppskattas.
 
Sålde nyligen av en Speedy Reduced för att jag kom på mig själv att hela tiden vara orolig över vattentätheten och som småbarnsförälder (särskilt i dessa tider) så känns det som att man hela tiden är igång med att tvätta händer, bada eller göra annat. Därför vill jag ha en klocka som kan användas till vardags där jag inte behöver tänka på detta. Klockan ska kunna användas till allt från lekparken till kontoret (GADA) och jag har därför landat i att det bör bli en BB 36 eller BB58 (svart).

Har relativt smala handleder (ca 16,5–17 cm) och tyckte att Reduced satt perfekt. På jobbet klär jag mig oftast i skjorta eller tröja, men även i t-shirt ibland. Så, vad säger panelen? Om man endast ska köpa en av dessa - vilken bör det bli?

Är självklart medveten om att det är olika klockor men kanske finns det någon i tråden som har/har haft båda och kan uttala sig? Inser att jag låter villrådig - vilket jag också är. 😂 Så, all hjälp uppskattas.
Kanske ett tråkigt svar men du kommer bli nog bli nöjd med båda två
 
Välkommen hit och grattis!

Om det är en vass kant vilket vissa länkar har så brukar jag sandpappra till den lite så den inte är så vass. Det är däremot inget jag reagerat på vad gäller BB58-länken.

Den är inte för tight för dig? När du den enda längst ner mot handen? Ser lite knas ut på första fotot.
Har inte heller haft problem med vassa Tudorlänkar, däremot har jag alltid saknat halvlänk eller ett hack till i microjusteringen. Tröttnade lite på Tudor då jag aldrig fick till bra passform.

Vad har du för Tudor nuförtiden @yonsson ? BB58?
 
Sålde nyligen av en Speedy Reduced för att jag kom på mig själv att hela tiden vara orolig över vattentätheten och som småbarnsförälder (särskilt i dessa tider) så känns det som att man hela tiden är igång med att tvätta händer, bada eller göra annat. Därför vill jag ha en klocka som kan användas till vardags där jag inte behöver tänka på detta. Klockan ska kunna användas till allt från lekparken till kontoret (GADA) och jag har därför landat i att det bör bli en BB 36 eller BB58 (svart).
Hade lite liknande dilemma, har kvar min reduced men den är ingen höjdare att bada barn med eller återkommande tvätta av händerna. Efter att ha testat både '36 och '58 kompletterar jag med min '58:a för alla lekar hemma. Den är OK-ish till kontoret en mer informell dag (kavaj som tröja), men varvar delvis med Speedy´n eller min Tank..... men detta hjälper ju inte din frågeställning ;) .

För min del hade det blivit en 36:a så den lirar med kavaj och kostym. Men om det är som du säger mest skjort/tröja/tisha så kan säkert en '58:a fungera bra. Den är dessutom en roligare klocka iom att den är mer "toolig". Lycka till!
 
Sålde nyligen av en Speedy Reduced för att jag kom på mig själv att hela tiden vara orolig över vattentätheten och som småbarnsförälder (särskilt i dessa tider) så känns det som att man hela tiden är igång med att tvätta händer, bada eller göra annat. Därför vill jag ha en klocka som kan användas till vardags där jag inte behöver tänka på detta. Klockan ska kunna användas till allt från lekparken till kontoret (GADA) och jag har därför landat i att det bör bli en BB 36 eller BB58 (svart).

Har relativt smala handleder (ca 16,5–17 cm) och tyckte att Reduced satt perfekt. På jobbet klär jag mig oftast i skjorta eller tröja, men även i t-shirt ibland. Så, vad säger panelen? Om man endast ska köpa en av dessa - vilken bör det bli?

Är självklart medveten om att det är olika klockor men kanske finns det någon i tråden som har/har haft båda och kan uttala sig? Inser att jag låter villrådig - vilket jag också är. 😂 Så, all hjälp uppskattas.
Både BB36 och BB58 är grymma klockor! Så det är nog mycket din egen tycke och smak som får avgöra. Jag tycker att BB36 är den mest mångsidiga av de två då den går att både klä upp och ner beroende på klädsel och tillfälle. Precis som t.ex. en Explorer 1 som både har en sportig aura och lika så kan upplevas relativt dressad om tillfälle och klädsel hjälper den på traven. En dykare som BB58 kommer enligt mig alltid förbli mer en dykare, men en jäkligt fin sådan som även den passar till typ allt. Sedan kan jag nog tycka att en BB58 är lite roligare än en BB36 i stunden (men förmodligen inte i längden?). Den har vridring, lite färg och upplevs vara lite mera blickfång än BB36.

Svårt val... ;- )

Har du andra dykare eller mer dressade klockor som kan avgöra frågan?
 
Hade lite liknande dilemma, har kvar min reduced men den är ingen höjdare att bada barn med eller återkommande tvätta av händerna. Efter att ha testat både '36 och '58 kompletterar jag med min '58:a för alla lekar hemma. Den är OK-ish till kontoret en mer informell dag (kavaj som tröja), men varvar delvis med Speedy´n eller min Tank..... men detta hjälper ju inte din frågeställning ;) .

För min del hade det blivit en 36:a så den lirar med kavaj och kostym. Men om det är som du säger mest skjort/tröja/tisha så kan säkert en '58:a fungera bra. Den är dessutom en roligare klocka iom att den är mer "toolig". Lycka till!
Får intrycket av att vi tycker ganska lika kring BB36 och BB58... :- P
 
Tillbaka
Topp