• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter mkt om och men med vintage prince oysterdaten jag köpte som kom med en tveksam jubileelänk vars ändlänkar inte ens passade klockan haha fick jag tillbaka 250 eur genom chrono24. Detta räckte precis till en vintage tudor jubileelänk som ser legit ut och passar klockan.

Den är dock för stor för min 16cm handled så vart i Stockholm bör man vända sig till för att korta ner en Tudor jubilee (vintage modellen som är folded)? Det kanske är hugget som stucket mellan Nymnas, krons och Rob E?

_r018797-som-smart-objekt-1b-jpg.7000610

_r018793-som-smart-objekt-1b-jpg.7000594

OBS: lånade bilder

Efter mkt om och men med vintage prince oysterdaten jag köpte som kom med en tveksam jubileelänk vars ändlänkar inte ens passade klockan haha fick jag tillbaka 250 eur genom chrono24. Detta räckte precis till en vintage tudor jubileelänk som ser legit ut och passar klockan.

Den är dock för stor för min 16cm handled så vart i Stockholm bör man vända sig till för att korta ner en Tudor jubilee (vintage modellen som är folded)? Det kanske är hugget som stucket mellan Nymnas, krons och Rob E?

Skönt att det löste sig med länken! Tacka KS, vettja! :)
Vilken urmakare eller klocknörd som helst bör kunna fixa en justering av länken.

Bänd upp blecken på baksidan med en platt skruvmejsel = klart.

Den där kan du ju justera med en tandpetare har en likadan länk. Annars köp ett bandverktyg

En blå BB58 till salu för 29kkr.
OBS ej min annons!!

Väldigt sliten dock. Stor rispa i boetten. Kolla claspen ser ut som man blästrat. Hur får man såna skador vid spännet tudorclaspen? Eller är det smuts?
Kan nog räkna med att ägaren behandlat verket än sämre. Osäker om denna ens går för 30 tror inte det.

Väldigt sliten dock. Stor rispa i boetten. Kolla claspen ser ut som man blästrat. Hur får man såna skador vid spännet tudorrosen? Kan nog räkna med att ägaren behandlat verket än sämre. Osäker om denna ens går för 30 tror inte det.
Beror väl på om man haft den som en beater sedan inköp. Imo ska klockor användas, har en hel del hairlines och repor på min som är inköp i juni i år. Betyder inte att verket behandlats illa.

Väldigt sliten dock. Stor rispa i boetten. Kolla claspen ser ut som man blästrat. Hur får man såna skador vid spännet tudorclaspen? Eller är det smuts?
Kan nog räkna med att ägaren behandlat verket än sämre. Osäker om denna ens går för 30 tror inte det.
spekulant? Eller har du sett den live?

Jag ser två hairlines på ena luggen och lite vardagsmärken på låset. Tudorverken är väldigt robusta och denna borde rimligtvis ha lång garantitid kvar.

Skulle säga fint skick!

Tillbaka
Topp