• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säger som @Staafen trevlug Tudorthursday
image.jpg
 
Hmm, vissa vettiga poänger trots skilda klockor. Några tankar då jag ägt en 116610 i drygt 7 år och en BB58 i 4 mån.

Subben är mångsidig men blitt totalt utklassad efter jag köpte BB58. Länken skavde i början men det är bättre nu. Den flyger under radarn på stan, bara positivt mtp dagens samhälle. Blått är flott. Storleken, fördelaktigt.

Nackdel, länkens utseende & passform. Måste kompletteras med halvlänk. Avsaknad av datum.

BB58 med datum & glidelock hade varit den ultimata owg-klockan för min del. Helst hade det varit en GS dykare i 39/40mm med funktionerna ovan, men men. (@yonsson ;))

Första gången jag faktiskt ens tänker tanken om att sälja subben.

@Clark Wayne, har du testat en sub eller 58 för att få en uppfattning om storleken?
Det finns annan länk utan "rivet-sidor" att köpa om man vill va? För mig är länken enda nackdelen med BB58, samt den lilla storleken men det kan jag ju inte göra något åt.
 
Det finns annan länk utan "rivet-sidor" att köpa om man vill va? För mig är länken enda nackdelen med BB58, samt den lilla storleken men det kan jag ju inte göra något åt.
Det tror jag inte. Möjligtvis att man kan köpa någon AM och använda org. ändlänkarna.
Ett annat alternativ är att lämna in länken och be dem slipa ner nitarna. De är mig veterligen enbart estetiska och fyller ingen funktion.
 
Det tror jag inte. Möjligtvis att man kan köpa någon AM och använda org. ändlänkarna.
Ett annat alternativ är att lämna in länken och be dem slipa ner nitarna. De är mig veterligen enbart estetiska och fyller ingen funktion.
.
.
Jag syftade på dessa länkarna.
 
.
.
Jag syftade på dessa länkarna.
Jodå, även uncle seiko har länkar till BB58an. Dock finns ingen org.länk utan nitar. Till 41mm modellen kan man möjligtvis beställa länken till tidiga ETA modellen för att slippa nitar. Strapcode är bra men det är "hane" ändlänkar. Vissa har dock tagit länkar från Tidochting och använt Tudor spänne samt ändlänkarna.

 
Hmm, vissa vettiga poänger trots skilda klockor. Några tankar då jag ägt en 116610 i drygt 7 år och en BB58 i 4 mån.

Subben är mångsidig men blitt totalt utklassad efter jag köpte BB58. Länken skavde i början men det är bättre nu. Den flyger under radarn på stan, bara positivt mtp dagens samhälle. Blått är flott. Storleken, fördelaktigt.

Nackdel, länkens utseende & passform. Måste kompletteras med halvlänk. Avsaknad av datum.

BB58 med datum & glidelock hade varit den ultimata owg-klockan för min del. Helst hade det varit en GS dykare i 39/40mm med funktionerna ovan, men men. (@yonsson ;))

Första gången jag faktiskt ens tänker tanken om att sälja subben.

@Clark Wayne, har du testat en sub eller 58 för att få en uppfattning om storleken?
Ja, visst är det helt olika klockor. Och en av anledningarna till varför jag har fastnat för en BB58 eller BB36 som "beater" är just också för att de flyger väl under radarn och drar inte till sig samma uppmärksamhet som en Sub - varken från kunder eller andra. Och samtidigt får man en härlig kvalitetsklocka till ett bra pris.

Har testat en 114060 förut och den tycker jag funkar storleksmässigt för den sortens klocka. Inget överhäng. Har dock inte haft tillfälle att testa en 58. Kanske borde se om de finns att prova hos någon AD i Sthlm.
 
Ja, visst är det helt olika klockor. Och en av anledningarna till varför jag har fastnat för en BB58 eller BB36 som "beater" är just också för att de flyger väl under radarn och drar inte till sig samma uppmärksamhet som en Sub - varken från kunder eller andra. Och samtidigt får man en härlig kvalitetsklocka till ett bra pris.

Har testat en 114060 förut och den tycker jag funkar storleksmässigt för den sortens klocka. Inget överhäng. Har dock inte haft tillfälle att testa en 58. Kanske borde se om de finns att prova hos någon AD i Sthlm.
Jag tycker de kompletterar varandra väl. 114060 bärs något större än BB58 iom maxicase. 124060 är ytterligare lite större. Både sub och BB58 tycker jag sitter väl på min 16,5 handled.
20211202_115009.jpg

20211202_114840.jpg
 
Senast ändrad:
Jag tycker de kompletterar varandra väl. 114060 bärs något större än BB58 iom maxicase. 124060 är ytterligare lite större. Både sub och BB58 tycker jag sitter väl på min 16,5 handled.
20211202_115009.jpg

20211202_114840.jpg
Tack för bilderna! :) Bägge satt ju hur bra som helst på dig! Nåväl, verkar som att det bara är att bege sig ut i snön och ta sig till en AD för att testa.
 
Jag såg att någon nämnde halvlänkar, vart får man tag på en sådan?

20211203_080034.jpg
Uncleseiko.com finns just nu endast till BB58 men skulle komma till 41mm. Håll koll på hans IG

 
  • Like
Reactions: iko
Nu är hon äntligen här! 👌

60098C32-1912-4BC0-B33D-FE3DDC1A9DE5.jpeg
08DF89E4-9BC6-4E05-A727-00672F37A722.jpeg
85524575-F51D-4096-82E0-A12EEB8445E9.jpeg
60E4CB7A-9A40-41E3-B6AB-A1B11A41F86D.jpeg

tudor-m25707b-0001.jpg


Denna? Känns ju som ett riktigt nato-monster. Dedikerat att köpa en klocka i denna prisklassen med bara en typ av band som alternativ. Andra sidan känns det ju desto fräckare. :cigar:

@yonsson är inte hela USP:en med BB58 den ringa storleken (kan jag känna med stickor till handleder)? Det finns väl plenty med val i BB-serien i större diameter. Eller hur tänker du? :angel:
 
Tillbaka
Topp