• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tudor-m25707b-0001.jpg


Denna? Känns ju som ett riktigt nato-monster. Dedikerat att köpa en klocka i denna prisklassen med bara en typ av band som alternativ. Andra sidan känns det ju desto fräckare. :cigar:

@yonsson är inte hela USP:en med BB58 den ringa storleken (kan jag känna med stickor till handleder)? Det finns väl plenty med val i BB-serien i större diameter. Eller hur tänker du? :angel:

Stämmer :) jag har personligen resonerat att avsaknaden av länk inte är en issue - jag har andra grymma klockor på länk och FXD fyller ett annat behov så att säga. Sedan kanske det inte är den optimala "owg-klockan", men det är ju inte därför vi är här :D
 
Stämmer :) jag har personligen resonerat att avsaknaden av länk inte är en issue - jag har andra grymma klockor på länk och FXD fyller ett annat behov så att säga. Sedan kanske det inte är den optimala "owg-klockan", men det är ju inte därför vi är här :D
Vore kul att få se den på en natobandskavalkad. Tror den vore cool på lädernato också. 😜
 
Ingen av dem är väl ”fel” men jag har svårt för att de gjort saker för utseendet som inte fyller någon funktion. Typ det långa extra kronröret, sidorna på länken osv. Det är mer en principsak för mig.
👍

Jag gillar inte heller "rivet-länken". Jag tycker det ser fult och pråligt ut. Jag känner till att det är någon form av homage till en äldre Rolex-länk eller liknande, men nej... Fult.
 
👍

Jag gillar inte heller "rivet-länken". Jag tycker det ser fult och pråligt ut. Jag känner till att det är någon form av homage till en äldre Rolex-länk eller liknande, men nej... Fult.
Jag känner mig som minoritet i att verkligen gilla dem på länkarna 😅 Nej de fyller ingen praktisk funktion men tycker det är en cool detalj på en länk som annars hade varit en vanlig tre delad länk som oyster mfl 🤩
 
Jag känner mig som minoritet i att verkligen gilla dem på länkarna 😅 Nej de fyller ingen praktisk funktion men tycker det är en cool detalj på en länk som annars hade varit en vanlig tre delad länk som oyster mfl 🤩
Great minds thinks alike ;)
För min del är de helt OK. Och kan uppriktigt säga att jag aldrig tittat på handleden och önskat att de inte var där.

Jag gillar inte heller "rivet-länken". Jag tycker det ser fult och pråligt ut. Jag känner till att det är någon form av homage till en äldre Rolex-länk eller liknande, men nej... Fult.
Vore kul att få se den på en natobandskavalkad. Tror den vore cool på lädernato också. 😜
I rest my case………. 😬;)
 
Jag känner mig som minoritet i att verkligen gilla dem på länkarna 😅 Nej de fyller ingen praktisk funktion men tycker det är en cool detalj på en länk som annars hade varit en vanlig tre delad länk som oyster mfl 🤩
Smaken är som baken. Och tur är väl det. :happyhappy:

Great minds thinks alike ;)
För min del är de helt OK. Och kan uppriktigt säga att jag aldrig tittat på handleden och önskat att de inte var där.



I rest my case………. 😬;)
Haha, men... Är det läder på dykare-debatten eller är det just lädernato tråden tycker är tacky? Det senare kan jag köpa.
 
Tror de flesta köpt via Uncle Seiko.
@Cosmo har du fått din ännu?

Har två halvlänkar på ingående från US.
Levereras i helgen.

Uncleseiko.com finns just nu endast till BB58 men skulle komma till 41mm. Håll koll på hans IG

Tack så mycket till er alla, jag ska hålla utkik!
 
Längesedan jag använde min BB58.
Testar den med ett gummi från wristbuddys.com
20211204_091232.jpg
De gör bra gummi men har svårt med gummi generellt. Men eftersom jag aldrig riktigt klickat med gummi vilket gör att jag inte heller använder det så ofta så är jag inte heller rätt att döma bra eller dåligt. Tycker att Tudor generellt har snygg design med sin gummi såsom på Pelagos, några tankar där?
 
De gör bra gummi men har svårt med gummi generellt. Men eftersom jag aldrig riktigt klickat med gummi vilket gör att jag inte heller använder det så ofta så är jag inte heller rätt att döma bra eller dåligt. Tycker att Tudor generellt har snygg design med sin gummi såsom på Pelagos, några tankar där?

Jag byter hejvilt mellan gummi, nato, läder och länk på de flesta av mina klockor. Enda klockan som länken får stanna på är min Rolex 126000.
BB58 kör jag helst på länk eller nato.
Klarar inte av när gummit har en ändlänk av stål som Pelagos.
 
Någon som köpt bb58 från Rob Engström under hösten? Fick sagt 1-3 månader men strax gått 4 och inte hört något..
Börjar känna att jag lika gärna kunde köpa beggat för jag är väldigt dålig på att vänta men är ju låst med handpenning 😬
 
Tillbaka
Topp