• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pizzatime
FDE79F17-9DD6-4549-8109-D8220FCE5CFD.jpeg

Någon som köpt bb58 från Rob Engström under hösten? Fick sagt 1-3 månader men strax gått 4 och inte hört något..
Börjar känna att jag lika gärna kunde köpa beggat för jag är väldigt dålig på att vänta men är ju låst med handpenning 😬
Varför tar de handpenning på en klocka som det är väntetid på?

Är nog en fråga för en AD svara på.
Handpenning är ju helt onödigt eftersom det finns andra köpare som vill ha just den klockan.
Men gissar att det är ett fult sätt för ADn att behålla kunden.

Precis, de säkrar väl upp kunden eftersom man inte kan ångra sig och få tillbaka handpenningen. Jag lockades av den relativt korta leveranstiden jämfört med de andra. Trodde väl på ännu snabbare leverans just pga handpenning men blev inte så 🤷

Precis, de säkrar väl upp kunden eftersom man inte kan ångra sig och få tillbaka handpenningen. Jag lockades av den relativt korta leveranstiden jämfört med de andra. Trodde väl på ännu snabbare leverans just pga handpenning men blev inte så 🤷
Men om dom sagt 1-3 månader och går väsentligt över tid, bör du väl kunna bryta ert avtal? 1-2 månader extra blir procentuellt en så pass kraftig försening att du kan tillämpa väsentlig försening

Det är rimligt om handlaren ska administrera listor och det förekommer att väntande backar ur. Krävde Harrods handpenning av dem som väntade på Tudors och varuhusets specialutgåva av BB?

Att få köpa en fin klocka som 58 hos en anrik handlare med gott renommé kan vara värt handpenning som avsiktsförklaring. Jag skulle inte tveka att slanta dellikvid hos en handlare som Rob E förutsatt att personalen släppte in mig i butiken 😊

Det är rimligt om handlaren ska administrera listor och det förekommer att väntande backar ur. Krävde Harrods handpenning av dem som väntade på Tudors och varuhusets specialutgåva av BB?

Att få köpa en fin klocka som 58 hos en anrik handlare med gott renommé kan vara värt handpenning som avsiktsförklaring. Jag skulle inte tveka att slanta dellikvid hos en handlare som Rob E förutsatt att personalen släppte in mig i butiken 😊
Harrods krävde ingen handpenning

• Like
Reactions: NKS
Men om dom sagt 1-3 månader och går väsentligt över tid, bör du väl kunna bryta ert avtal? 1-2 månader extra blir procentuellt en så pass kraftig försening att du kan tillämpa väsentlig försening

Känner inte att jag behöver bryta avtalet för jag vill ju gärna ha klockan och hoppas den dyker upp snart 👍

Hade inga problem att betala handpenning egentligen men kände att det kanske är lite mer rimligt att de håller sig inom utlovad leveranstid just för att jag betalat handpenning. Skickade ett snällt mail för några veckor sen för att kolla läget men inte fått svar. Får nog gå dit och prata med dom

• Like
Reactions: NKS
Känner inte att jag behöver bryta avtalet för jag vill ju gärna ha klockan och hoppas den dyker upp snart 👍

Hade inga problem att betala handpenning egentligen men kände att det kanske är lite mer rimligt att de håller sig inom utlovad leveranstid just för att jag betalat handpenning. Skickade ett snällt mail för några veckor sen för att kolla läget men inte fått svar. Får nog gå dit och prata med dom
Var det verkligen utlovad tid då? Jag väntar nämligen på en klocka från Rob och där har jag fått en ”estimerad väntetid”, vilket för mig inte är något annan än en bedömning. :) Hoppas du får din klocka snart!

Min första Tudor! hade tänkt köpa denna tidigare i år och hade en beställning på den, men annat i livet kom i vägen, men nu är den på plats till slut.

Första intrycken är att den blå urtavlan är en helt annan sak i verkligheten än på bild. Storleken känns även helt perfekt för mig och gör så klockan träffar den perfekta mixen av sport och dress, en perfekt vardagsklocka helt enkelt!

IMG20211205093103.jpg

IMG20211205093207.jpg
IMG20211205110822.jpg

Senast ändrad:
Min första Tudor! hade tänkt köpa denna tidigare och hade en beställning på den, men annat i livet kom i vägen så fick lov att passa på den.

Första intrycken är att den blå urtavlan är en helt annan sak i verkligheten än på bild. Storleken känns även helt perfekt för mig och gör så klockan träffar den perfekta mixen av sport och dress, en perfekt vardagsklocka helt enkelt!

IMG20211205093103.jpg

IMG20211205093207.jpg
IMG20211205110822.jpg
Grattis! Grymt snygg!

Min första Tudor! hade tänkt köpa denna tidigare i år och hade en beställning på den, men annat i livet kom i vägen, men nu är den på plats till slut.

IMG20211205093103.jpg

IMG20211205093207.jpg
IMG20211205110822.jpg
Grattis till en kanonköp.

Tillbaka
Topp