• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Tudor! hade tänkt köpa denna tidigare i år och hade en beställning på den, men annat i livet kom i vägen, men nu är den på plats till slut.

Första intrycken är att den blå urtavlan är en helt annan sak i verkligheten än på bild. Storleken känns även helt perfekt för mig och gör så klockan träffar den perfekta mixen av sport och dress, en perfekt vardagsklocka helt enkelt!

IMG20211205093103.jpg

IMG20211205093207.jpg
IMG20211205110822.jpg
Otroligt snygg! Jag har själv kikat mycket på den blå 36:an och tror nog faktiskt att jag föredrar den framför den svarta. Hur upplever du färgen irl? Mer åt det mörka eller ljusa hållet?
 
Otroligt snygg! Jag har själv kikat mycket på den blå 36:an och tror nog faktiskt att jag föredrar den framför den svarta. Hur upplever du färgen irl? Mer åt det mörka eller ljusa hållet?
Hmm, svårt att säga men jag upplever färgen lite mörkare än på t.ex Tudors produktbilder. Men har ännu inte hunnit se hur den ser ut i direkt solljus, och kommer nog få vänta ett tag på att göra det då jag bor rätt så norrut haha.
 
Min första Tudor! hade tänkt köpa denna tidigare i år och hade en beställning på den, men annat i livet kom i vägen, men nu är den på plats till slut.

Första intrycken är att den blå urtavlan är en helt annan sak i verkligheten än på bild. Storleken känns även helt perfekt för mig och gör så klockan träffar den perfekta mixen av sport och dress, en perfekt vardagsklocka helt enkelt!

IMG20211205093103.jpg

IMG20211205093207.jpg
IMG20211205110822.jpg
Grattis! 🥳

Blev en svart för mig nyss som min första. Hoppas du kommer trivas med den, jag gillar min som tusan 😊
 
Någon som har testat halvlänken från Uncle Seiko till BB58 och kan uttala sig om erfarenheter och eller andra alternativ? Matchen mot länken ser ok ut men inte 100. Tjockleken på kortsidan verkar avvika något mot original.

https://www.uncleseiko.com/products/tudor-bb58-1-2-link-for-stock-bracelet
Vi är nog flera i den här tråden som köpt, använder och postat bilder och recension här i tråden. Sök så finner du. Jag tycker den är grym och smälter in oerhört bra med övriga länken. Syns knappt även om man letar efter den
26D539BB-9C7D-4576-A3D4-50A051E7F456.jpeg
 
Hmm, svårt att säga men jag upplever färgen lite mörkare än på t.ex Tudors produktbilder. Men har ännu inte hunnit se hur den ser ut i direkt solljus, och kommer nog få vänta ett tag på att göra det då jag bor rätt så norrut haha.
Förstår helt! Får försöka kika på en i veckan. :)
Jag har den blå, och färgen varierar kan ibland nästan upplevas som svart och i bra ljus väldigt intensivt blå.
Härligt Vad kul att färgen är så mångsidig. Och från vad jag lyckats utröna från bilder så verkar denna bli vara en "fylligare" blå om man jämför med exempelvis BB58. Någon erfarenhet där?
 
Förstår helt! Får försöka kika på en i veckan. :)

Härligt Vad kul att färgen är så mångsidig. Och från vad jag lyckats utröna från bilder så verkar denna bli vara en "fylligare" blå om man jämför med exempelvis BB58. Någon erfarenhet där?
Förstår helt! Får försöka kika på en i veckan. :)

Härligt Vad kul att färgen är så mångsidig. Och från vad jag lyckats utröna från bilder så verkar denna bli vara en "fylligare" blå om man jämför med exempelvis BB58. Någon erfarenhet där?
Nope har bara BB58 925 ⏱
 
Kul att den blå BB36:an får mer uppmärksamhet. Jag tycker att den är grym!

... och fantastiska subbar förstås! :D
Kört blå BB58 ett tag nu som jag verkligen gillar och tanken var att köpa en svart bb36, men efter ett par riktigt lockande bilder här i Tudor-tråden och ett tillfälle som dök upp högg jag den blå direkt. Säkert inget jag kommer ångra =)
 
Kul att den blå BB36:an får mer uppmärksamhet. Jag tycker att den är grym!

... och fantastiska subbar förstås! :D

Kört blå BB58 ett tag nu som jag verkligen gillar och tanken var att köpa en svart bb36, men efter ett par riktigt lockande bilder här i Tudor-tråden och ett tillfälle som dök upp högg jag den blå direkt. Säkert inget jag kommer ångra =)
Jag tycker fortfarande BB36 är den bästa moderna arvtagaren till Snowflake subbarna. Den dagen de gör en mindre klumpig Pelagos så kanske jag får omvärdera men trots att jag gillade 58an så tycker jag 36an slår an så mycket mer. 58an kände jag att jag var mogen att sälja efter ett tag för den var bra men aldrig riktigt lika bra som sina vintage-föregångare, BB36 däremot är nog en keeper.
 
Kört blå BB58 ett tag nu som jag verkligen gillar och tanken var att köpa en svart bb36, men efter ett par riktigt lockande bilder här i Tudor-tråden och ett tillfälle som dök upp högg jag den blå direkt. Säkert inget jag kommer ångra =)
Absolut inte är en grym klocka hoppas du får njuta lika mycket som jag gör av min.
 
Jag tycker fortfarande BB36 är den bästa moderna arvtagaren till Snowflake subbarna. Den dagen de gör en mindre klumpig Pelagos så kanske jag får omvärdera men trots att jag gillade 58an så tycker jag 36an slår an så mycket mer. 58an kände jag att jag var mogen att sälja efter ett tag för den var bra men aldrig riktigt lika bra som sina vintage-föregångare, BB36 däremot är nog en keeper.
Ska bli spännande, minst sagt!
Alltid sneglat på bb36, först med tanken att det inte alls är min typ till att mer och mer gilla den för varje vecka. Aldrig testat någon på handleden och ser nu verkligen fram emot detta. Kul att höra den reflektioner!
 
Tillbaka
Topp