• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kört blå BB58 ett tag nu som jag verkligen gillar och tanken var att köpa en svart bb36, men efter ett par riktigt lockande bilder här i Tudor-tråden och ett tillfälle som dök upp högg jag den blå direkt. Säkert inget jag kommer ångra =)

Jag hade svart BB36, en av få klockor som jag planerar att köpa igen. Haft både svarta och blå 58an men dom blev inte långvariga. Blå 58 satt inte bra på armen, kanske hade blivit kvar längre om halvlänken fanns tillgänglig då men men.

helt enkelt, bra val!
 
Jag hade svart BB36, en av få klockor som jag planerar att köpa igen. Haft både svarta och blå 58an men dom blev inte långvariga. Blå 58 satt inte bra på armen, kanske hade blivit kvar längre om halvlänken fanns tillgänglig då men men.

helt enkelt, bra val!
Härligt! Är även lite sugen på svart BB58.
Vilken gillade du mest om du ställer den svarta och blå mot varandra?
Tycker det känns som två helt olika klockor
 
Härligt! Är även lite sugen på svart BB58.
Vilken gillade du mest om du ställer den svarta och blå mot varandra?
Tycker det känns som två helt olika klockor

Hade den svarta på fabricbandet och den blåa på länk så lite svårt att jämföra dom två. Men, den blå är krispigare när det inte är fake patina.
 
Svårare än svårt! Och det starka ljuset gör det ännu svårare att avgöra av bilderna. Men jag är nog mest inne på att det blir en BB36. Men måste ändå medge att det var något speciellt med den svarta 58. 🙂

A263B556-8BC0-4CC5-B4EC-E7D49FC28E96.jpeg

ED63EB47-9489-427A-B00D-B8EEC868A53D.jpeg

D6CF06B8-AE5F-48C0-AAA8-884B7AE55743.jpeg
 
Svårare än svårt! Och det starka ljuset gör det ännu svårare att avgöra av bilderna. Men jag är nog mest inne på att det blir en BB36. Men måste ändå medge att det var något speciellt med den svarta 58. 🙂

A263B556-8BC0-4CC5-B4EC-E7D49FC28E96.jpeg

ED63EB47-9489-427A-B00D-B8EEC868A53D.jpeg

D6CF06B8-AE5F-48C0-AAA8-884B7AE55743.jpeg
Blå vs svart BB58a och BB36 har avhandlats ett antal gånger här i tråden :) Alltid lika klurigt val och beroende på vem man frågar. Just på dina bilder så gillar jag den svarta BB36 och svarta BB58 mest.
Även om jag har haft dom alla och i nuläget endast har den blå BB58an ;)
 
Blå vs svart BB58a och BB36 har avhandlats ett antal gånger här i tråden :) Alltid lika klurigt val och beroende på vem man frågar. Just på dina bilder så gillar jag den svarta BB36 och svarta BB58 mest.
Även om jag har haft dom alla och i nuläget endast har den blå BB58an ;)
Har haft alla tre och de är alla bra. Om du inte har ngn dykare skulle jag gå på BB58 svart. Annars BB36.
 
Blå vs svart BB58a och BB36 har avhandlats ett antal gånger här i tråden :) Alltid lika klurigt val och beroende på vem man frågar. Just på dina bilder så gillar jag den svarta BB36 och svarta BB58 mest.
Även om jag har haft dom alla och i nuläget endast har den blå BB58an ;)
Visst är det så! Har själv svängt mellan BB58 och BB36, mellan svart och blått, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Men nu tror jag att jag ändå har landat i att det blir en svart BB36. Känns, som många nämnt innan, mer mångsidig och jag diggar storleken. :)
 
79270 stämmer, ja. Tack för det. Efter lite googlande verkar det som att priserna har gått upp ordentligt de senaste åren. Jag hade hoppats på ett lite lägre pris. Detta ständigt återkommande bekymmer. :)
Äsch bara att köpa! Lär ju inte bli billigare med tiden. :) Annars lär du väl stå där efter något år och tänka "varför köpte jag inte när dem fortfarande var rimligt prissatta"
 
Vart och kikat på BB36 på krons i sthlm — men blev lite paff att svart bb36 på länk var 3-5 månader bort via beställning. Verkar vara detsamma när jag kikar på andra ADs. Någon här med liknande erfarenhet? Dåligt lager såhär års eller är det vanligtvis en beställningsvara?
 
Tillbaka
Topp