• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hoppas julen varit bra och vill passa på att önska er alla en god fortsättning!
20211226_114839.jpg
 
God fortsättning!

Har en BB36 som passar till det mesta men funderar lite på om man även ska skaffa sig en "dressigare" tudor... Någon som sitter på nån äldre modell, helst med fluted bezel, som har lust att lägga upp lite bilder?

Nu mot fjället!

IMG_20211226_143441.jpg
 
Krigar på med denna några dagar in. Kan inte släppa tanken om den blåa och börjar nog tilta åt att det var den jag skulle siktat på. Denna blir mer som ett substitut än komplement till speedyn och det var nog det senare jag eftersökte..

Om någon är sugen på att byta så kan du väl höra av dig. Lovar inget men kanskekanske..

5A15F1A5-9F6A-4B7B-82AA-42A8E5BBD95A.jpeg
 
Krigar på med denna några dagar in. Kan inte släppa tanken om den blåa och börjar nog tilta åt att det var den jag skulle siktat på. Denna blir mer som ett substitut än komplement till speedyn och det var nog det senare jag eftersökte..

Om någon är sugen på att byta så kan du väl höra av dig. Lovar inget men kanskekanske..

5A15F1A5-9F6A-4B7B-82AA-42A8E5BBD95A.jpeg
Då har du iaf provat och är en erfarenhet rikare :)
 
Krigar på med denna några dagar in. Kan inte släppa tanken om den blåa och börjar nog tilta åt att det var den jag skulle siktat på. Denna blir mer som ett substitut än komplement till speedyn och det var nog det senare jag eftersökte..

Om någon är sugen på att byta så kan du väl höra av dig. Lovar inget men kanskekanske..

5A15F1A5-9F6A-4B7B-82AA-42A8E5BBD95A.jpeg

Förbaskat snygg!
Sitter själv och överväger att plocka ut en OG BB58 idag... Är rädd för överlapp mot Speedy och Explorer men samtidigt är de en svart dykare och de går alltid hem.
Den blå är snygg som f-n men jag är rädd att jag tröttnar på den efter ett tag.
 
Förbaskat snygg!
Sitter själv och överväger att plocka ut en OG BB58 idag... Är rädd för överlapp mot Speedy och Explorer men samtidigt är de en svart dykare och de går alltid hem.
Den blå är snygg som f-n men jag är rädd att jag tröttnar på den efter ett tag.
Tycker mer att den kompletterar Speedyn. Nu har du ju en Explorer, men tillskillnad från Speedyn isf så klarar den ju vatten och är (ironiskt nog med tanke på Speedyns historik) bra mycket mer tålig.
 
God fortsättning!

Har en BB36 som passar till det mesta men funderar lite på om man även ska skaffa sig en "dressigare" tudor... Någon som sitter på nån äldre modell, helst med fluted bezel, som har lust att lägga upp lite bilder?

Nu mot fjället!

IMG_20211226_143441.jpg
Finns ju fortfarande att köpa nya så det kanske inte är vad du söker, men här är mina två Prince date+day som jag har haft. Referens 76213.
34BB4CDB-1462-4EBF-B7EF-E7F0378D8762.jpeg
0C29BEB4-27AE-44D6-804F-80012FDD42D4.jpeg
Förbaskat fina och prisvärda! Lite sugen på en sådan igen 😅
 
Jorå så att det hände en grej… :angel:

Har under hela året jagat rätt klocka att markera att jag blev pappa. Efter mycket om och men köpte jag mig en Speedmaster 3861 som jag tyvärr inte har klickat med riktigt. Och jag vill verkligen ha en klocka från i år! Då kom Nymans till ”räddningen” och erbjöd en BB58.

Så här är den… en OG BB58.
Känns väldigt bra men måste nog jaga en halvlänk från uncleseiko för jag behöver liiite extra på kl 6-sidan. Men den är verkligen trevlig att titta på…

AFBE3446-B9C0-4043-8ED6-7B9C77E1B670.jpeg
 
Jorå så att det hände en grej… :angel:

Har under hela året jagat rätt klocka att markera att jag blev pappa. Efter mycket om och men köpte jag mig en Speedmaster 3861 som jag tyvärr inte har klickat med riktigt. Och jag vill verkligen ha en klocka från i år! Då kom Nymans till ”räddningen” och erbjöd en BB58.

Så här är den… en OG BB58.
Känns väldigt bra men måste nog jaga en halvlänk från uncleseiko för jag behöver liiite extra på kl 6-sidan. Men den är verkligen trevlig att titta på…

AFBE3446-B9C0-4043-8ED6-7B9C77E1B670.jpeg
Grattis - kul!
 
Jorå så att det hände en grej… :angel:

Har under hela året jagat rätt klocka att markera att jag blev pappa. Efter mycket om och men köpte jag mig en Speedmaster 3861 som jag tyvärr inte har klickat med riktigt. Och jag vill verkligen ha en klocka från i år! Då kom Nymans till ”räddningen” och erbjöd en BB58.

Så här är den… en OG BB58.
Känns väldigt bra men måste nog jaga en halvlänk från uncleseiko för jag behöver liiite extra på kl 6-sidan. Men den är verkligen trevlig att titta på…

AFBE3446-B9C0-4043-8ED6-7B9C77E1B670.jpeg
Riktigt bra - dubbelt grattis
 
Jag är lite kluven över min Tudor BB58 blå. Den hade varit perfekt om det inte hade varit för den nitade länken. Känns som den passar bättre till den svarta. Nåväl skitsamma. Har någon en svart BB58 och som är sugen på byte så skriv vettja :)
 
Senast ändrad:
Krigar på med denna några dagar in. Kan inte släppa tanken om den blåa och börjar nog tilta åt att det var den jag skulle siktat på. Denna blir mer som ett substitut än komplement till speedyn och det var nog det senare jag eftersökte..

Om någon är sugen på att byta så kan du väl höra av dig. Lovar inget men kanskekanske..

5A15F1A5-9F6A-4B7B-82AA-42A8E5BBD95A.jpeg

Jag är lite kluven över min Tudor BB58 blå. Den hade varit perfekt om det inte hade varit för den nitade länken. Känns som den passar bättre till den svarta. Nåväl skitsamma. Har någon en svart BB58 och som är sugen på byte så skriv vettja :)
Byt 😃
 
Schysst... Vart hittade du detta?
 
Tillbaka
Topp