• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om du säljer, lär du med största sannolikhet kunna köpa den igen.
Ja så är det säkert. Det var kö på den här iaf men inte så lång kö och jag hade förmånen att slippa. På vissa ställen kanske man kan köpa den över disk, det har jag ingen aning om. Just nu är jag väldigt sugen på nya Pelagos men det kanske är kört.

Ja så är det säkert. Det var kö på den här iaf men inte så lång kö och jag hade förmånen att slippa. På vissa ställen kanske man kan köpa den över disk, det har jag ingen aning om. Just nu är jag väldigt sugen på nya Pelagos men det kanske är kört.
Så var det med BB58 också i början. Jag anade att det var den nya Pelagosen som lockade.

Du postar många fina bilder så man har lite koll på de klockor du har. Hur upplever du pandan i storlek/bekvämlighet? Är det möjligen tjockleken som gör att du funderar på att släppa den?
Tack, vad snällt sagt!

Jag tycker att den är över förväntan och bärs skönt på på min handled (17,5 och ganska platt). Tjockleken är nog en vanesak och inget jag stör mig på men det beror nog på vad man är van vid och varvar med. Det är inte därför jag överväger att släppa den utan det är mer att jag har andra som får mer handledstid och som jag vill bära mer. Sedan är jag väldigt rädd om mina klockor och den känns nästan för fin för att använda haha, man vill liksom inte göra första repan.

Senast redigerad av en moderator:
Just nu är jag väldigt sugen på nya Pelagos men det kanske är kört.
Den känns som att den är värd att vänta på.
Så är det nog. Det var ett tag sedan jag frågade om BB58 så kanske skulle få ett annat svar idag.
Mitt intryck är att det fortfarande är mest tryck på OG men iaf ngn månad eller två på den blåa. När jag frågade om den i September fanns den inne. När jag kollade i November var det kö igen på den. Generellt sett verkar efterfrågan på 58:an variera beroende på när under året.

Varför inte låta Chronon ligga ett par veckor? Om du saknar den behåll och vice versa :)

Den känns som att den är värd att vänta på.

Ja jag tror att den är det men man är ju inte bra på det där med tålamod. 😄

Mitt intryck är att det fortfarande är mest tryck på OG men iaf ngn månad eller två på den blåa. När jag frågade om den i September fanns den inne. När jag kollade i November var det kö igen på den. Generellt sett verkar efterfrågan på 58:an variera beroende på när under året.

Varför inte låta Chronon ligga ett par veckor? Om du saknar den behåll och vice versa :)

Kanske borde göra det, den ligger i förvar nu så vi får se om suget kommer. Jag är så nöjd med mina övriga och vill använda de mer.

Kanske borde göra det, den ligger i förvar nu så vi får se om suget kommer. Jag är så nöjd med mina övriga och vill använda de mer.
Jag har insett att "likadana" klockor oftast slutar med att en åker direkt. I mitt fall gillar jag Chronon (förutom att den är på tok för stor för mig), men som kronograf räknat föredrar jag min Speedmaster. Skulle nog även ha svårt att ha både sub och BB58 av samma anledning. Även om det i båda fallen är helt olika klockor.

Ja du, det där med tålamod är inte lätt.....men gränsen går vid att gå till gråis även om det ibland varit läskigt nära.

Varför skulle det vara kört? Kommer ju komma ut fler. Jag satte upp mig på kölista på den i förrgår och då gissade de 6-8 månader.

Varför skulle det vara kört? Kommer ju komma ut fler. Jag satte upp mig på kölista på den i förrgår och då gissade de 6-8 månader.
Nej det nog inte kört, kände mig bara lite dramatisk just då haha. Jag skrev upp mig när den kom men de visste inget om när den ska komma. Vi får se helt enkelt!

Har ju gissats en del att den skulle vara svår att få tag på initialt för folk kommer spekulationsköpa den med 21-gravyren, när det blir 22or så blir det inga problem. Låter sannolikt när man tar folks rövhålighet med i beräkningen.

Har ju gissats en del att den skulle vara svår att få tag på initialt för folk kommer spekulationsköpa den med 21-gravyren, när det blir 22or så blir det inga problem. Låter sannolikt när man tar folks rövhålighet med i beräkningen.
Jag hade inte ens tänkt på gravyren, kommer de verkligen ändra den?

Jag hade inte ens tänkt på gravyren, kommer de verkligen ändra den?
Så är det sagt i artiklar om den, det rimmar ju med hur franska marinen märkte sina löpande en gång i tiden. Men som med allt Rolex/Tudor så vet vi väl inte riktigt förrän det händer (eller inte). Det kan ju vara lite killgissningar som man skriver som fakta, klockjournalistiken är ju inte WaPo kaliber alla gånger.

Så är det sagt i artiklar om den, det rimmar ju med hur franska marinen märkte sina löpande en gång i tiden. Men som med allt Rolex/Tudor så vet vi väl inte riktigt förrän det händer (eller inte). Det kan ju vara lite killgissningar som man skriver som fakta, klockjournalistiken är ju inte WaPo kaliber alla gånger.
Vore konstigt om de inte ändrar från år-till-år.
Men visst agerar Tudor lite konstigt ibland 🤪

2021 var ett riktigt skitår för mig så kanske lika bra att ja 2022 på baklocket så man inte blir påmind.
Låter som en bekannt som vid utgången av 2019 förhoppningsfullt längtade efter 2020. Det fick ju sådär........ 😅
.....just nu hoppas jag bara på att Tudor får tummen när det gäller sin produktion och får loss lite mer modeller. Börjar få känslan att deras (Hasse W Foundation) tillverkningsstrategi kommer att implodera snart.

Antingen har man en stabil/hållbar tillverkningsstrategi men att olika svängningar gör att de får svårt att möta efterfrågan eller så är det ett gäng riktigt sura och knök konservativa schweizare som vägrar rucka på sin supply chain bara för att. Tyvärr är det väl mitt emellan....men nu killgissar jag bara. 🙄

Tillbaka
Topp