Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lägg ned nu. Du saboterar den vanligtvis trevligaste tråden på KS.Då så, då var saken utred. Tack.
Det är dom som kastar skit i fel tråd som är problemet, hade dom inte börjat och fortsatt så hade det aldrig blivit så här. Jag tar ingen skit och med vilken rätt tycker du har att du har att uttrycka dig som du gör kan man undra. Tar definitivt ingen skit för att du säger det.Lägg ned nu. Du saboterar den vanligtvis trevligaste tråden på KS.
Du försöker som privatperson kränga en klocka dyrare än Jälmers och i nivå med Uretvintage, då får du räkna med lite skitkastning.
Det är precis den här attityden som har gjort att det blivit som det har blivit.Det är dom som kastar skit i fel tråd som är problemet, hade dom inte börjat och fortsatt så hade det aldrig blivit så här. Jag tar ingen skit och med vilken rätt tycker du har att du har att uttrycka dig som du gör kan man undra. Tar definitivt ingen skit för att du säger det.
Var du och handlade?Ja det var väl därför det var längre kö utanför Krons än Nymans idag
Det var 3 superfina Tudors, glömde nämna det!!Jag lever inte månad för månad eller klocka för klocka. Är aldrig desperat att sälja något.. men det skulle kanske förklarar vissa personers beteende.
Tack!Det var 3 superfina Tudors, glömde nämna det!!
Vill be mycket om ursäkt om mina kommentarer upplevdes som oförskämda, det var ej min avsikt, och i efterhand kan jag förstå att det kunde misstolkas.
Jag skall vara mer eftertänksam innan jag postar i fortsättningen, och vi bör fokusera på vårt brinnande intresse för klockor och Tudor!!
Och i och med detta får jag nu lägga mitt intresse för din chrono på hyllan och hoppas på att du hittar andra mer smidigare intressenter/köpare.
Önskar att det var så. Var lite nyfiken på en OP i 34, men med en kö lika lång som en brödkö i Moskva '83 utanför respektive så blev det inte så.Var du och handlade?
Beror väl på vad den andra är? Men en Day+Date som diskuterats ovan är ju ett trevligt alternativ.Lördag kväll, och bara två klockor kvar i samlingen.... Vad ska man nu köpa?
Var hos Klockmaster Globen och lämnade in en klocka där var vi ensamma , men det kan ju bero på att Rolexfolket aldrig förstått GS skönhet och finish.Önskar att det var så. Var lite nyfiken på en OP i 34, men med en kö lika lång som en brödkö i Moskva '83 utanför respektive så blev det inte så.
Har för mig att jag läst om någon studie att bebisar gör människor lugna…kan det stämma!?
Balanserar tråden lite.
Kanske på bild…Har för mig att jag läst om någon studie att bebisar gör människor lugna…kan det stämma!?
Köper det helt, inte helt omöjligt att det blir nästa om inte FXD'n kommer snart.Var hos Klockmaster Globen och lämnade in en klocka där var vi ensamma , men det kan ju bero på att Rolexfolket aldrig förstått GS skönhet och finish.
I ditt fall finns det nya försäljningar på ks med priser andra medlemmar refererat till. I detta fallet finns det inga försäljningar på ks som skett i närtid. Hade du svarat från början typ ”Jag kanske ligger lite högt men är öppen för bud” så hade du inte mött samma motstånd. Nu svarar du att alla utom du i Sverige(inkl handlare) är desperata och säljer för billigt. Det finns också en skillnad i att det inte går att köpa en Snkk45 ny och därav den töntiga ”hypen”. Men det är uppenbart att du inte förstår när du gör bort dig.När du annonserar så refererar du till Ebay och Chrono24 för marknadspriset.. när jag gör det samma har jag tydligen överskattat marknaden.. Hur tänkte du där?
Avslutad - Seiko snkk45 blå tavla
Säljer en Seiko jag köpte ny en gång i tiden. Inte använd på säkert 5 år. Saknar tillbehör och länken fixar cirka 16.5cm bara. Finns slitage från användning, se bilder 5000kr, billigast ww (chrono24 och eBay 8-10 tusen)klocksnack.se
Kul!Precis som @SalvadorDali skriver. Min uppfattning är att 76214 ligger högst i pris då den verkar mer poppis. Minst populär är väl 76213 men den är ju klart snyggast enligt mig Köpte min helt ny alldeles nyligen:
@Björn Eriksson är nog snäll och lägger upp bilder på klockan ifall man ber snällt.Oohh, jag bildgooglade 76214 nu och såg en med blå linnetavla... Jäklarrrrr vad fin den var Känns dock svårt att få tag på och skulle man väl hitta är det nog riktiga rövarpriser som gäller.
Ångrar lite att jag inte högg @SeikoZ :as 76200 med Californiadial. Den var också riktigt fin! Hoppas få se den i tråden snart.
Har förstått att den tavlan är ju speciell.@Björn Eriksson är nog snäll och lägger upp bilder på klockan ifall man ber snällt.
Till dess får du nöja dig med en gammal bild som jag har.
Har förstått att den tavlan är ju speciell.
Finns det nån backstory??
Aha!California dial - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Nu kan jag ha fel, men det var ett företag i California som målade om urtavlor och att detta var helt enkelt deras design. @Aurum eller @yonsson vet säkert mer.Aha!
Är ju rätt ny i hobbyn, hade inte koll på ”california dial”.
Varför uppkom det? Det framgick inte på wiki.
Tycker rent estetiskt att det blir knasigt, men med rätt backstory så kan man ju börja gilla det.
Vi alla börjar någonstans. Plåta, lägg upp och njut av dina klockor.Jag har tidigare inte ägt några Tudorklockor och inte varit intresserad av märket. Så jag har svårt att förstå vad du förväntat dig?
Vet inte om det behöver vara sunkigt, men instämmer helt med looken.Marine Nationale, som det ska vara. Sunkigt 70-tal och allt.
(Inte issued, bara rätt look, för tydlighetens skull)
Optimala är väl om vi alla samlas med våra dykare längs den Franska Atlantkusten, de med brons kan vi väl fixa fram en barnpool med sötvatten i så de slipper oroa sig.Långt och långt ni är ju ett helt gäng där nere i K-backa är väl bara att chartra en helikopter Annars får vi sammanstråla någonstans i sommar , själv skall jag till Österlen någon vecka sedan vet man ju aldrig vart man hamnar får väl skicka ut en turlista så man kan träffa likasinnade Klockfantaster