• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mera WS på den tack 🤩

Lite härligare årstid :)

FCF641DC-7C72-4DF0-B993-DB82CC25C7AB.jpeg
717A34FA-52C1-43E5-AB08-7D03DFE3DF63.jpeg
E5A0947C-CC7D-4762-8C20-5B88B8A60D18.jpeg

Lägg ned nu. Du saboterar den vanligtvis trevligaste tråden på KS.

Du försöker som privatperson kränga en klocka dyrare än Jälmers och i nivå med Uretvintage, då får du räkna med lite skitkastning.
Det är dom som kastar skit i fel tråd som är problemet, hade dom inte börjat och fortsatt så hade det aldrig blivit så här. Jag tar ingen skit och med vilken rätt tycker du har att du har att uttrycka dig som du gör kan man undra. Tar definitivt ingen skit för att du säger det.

Det är dom som kastar skit i fel tråd som är problemet, hade dom inte börjat och fortsatt så hade det aldrig blivit så här. Jag tar ingen skit och med vilken rätt tycker du har att du har att uttrycka dig som du gör kan man undra. Tar definitivt ingen skit för att du säger det.
Det är precis den här attityden som har gjort att det blivit som det har blivit.

Det är inte alla andra här inne det är fel på tyvärr…

Jag lever inte månad för månad eller klocka för klocka. Är aldrig desperat att sälja något.. men det skulle kanske förklarar vissa personers beteende.
Det var 3 superfina Tudors, glömde nämna det!! 👌
Vill be mycket om ursäkt om mina kommentarer upplevdes som oförskämda, det var ej min avsikt, och i efterhand kan jag förstå att det kunde misstolkas.
Jag skall vara mer eftertänksam innan jag postar i fortsättningen, och vi bör fokusera på vårt brinnande intresse för klockor och Tudor!!
Och i och med detta får jag nu lägga mitt intresse för din chrono på hyllan och hoppas på att du hittar andra mer smidigare intressenter/köpare.

Det var 3 superfina Tudors, glömde nämna det!! 👌
Vill be mycket om ursäkt om mina kommentarer upplevdes som oförskämda, det var ej min avsikt, och i efterhand kan jag förstå att det kunde misstolkas.
Jag skall vara mer eftertänksam innan jag postar i fortsättningen, och vi bör fokusera på vårt brinnande intresse för klockor och Tudor!!
Och i och med detta får jag nu lägga mitt intresse för din chrono på hyllan och hoppas på att du hittar andra mer smidigare intressenter/köpare.
Tack!
Det var den första klocka jag försökt sälja här och nu är den såld. Jag kommer förmodligen aldrig försöka sälja någon fler här, men däremot fortsätta posta bilder på olika Tudors som passerar mitt samlande.

Tänkte inte lägga mig i, men detta har blivit löjligt.
Sluta mobba NB.
Ni beter er som bebisar.
det är en vuxen person som säljer till vuxna människor. Är den för dyr säljer den inte [punkt].
någon moderator borde komma in o städa upp i denna tråd o ge några varningar.
Har man synpunkter på en persons agerande så tar man det på tu man hand i ett pm.
Ni är inte poliser och förstör ett annars fantastiskt forum.

När du annonserar så refererar du till Ebay och Chrono24 för marknadspriset.. när jag gör det samma har jag tydligen överskattat marknaden.. Hur tänkte du där?

I ditt fall finns det nya försäljningar på ks med priser andra medlemmar refererat till. I detta fallet finns det inga försäljningar på ks som skett i närtid. Hade du svarat från början typ ”Jag kanske ligger lite högt men är öppen för bud” så hade du inte mött samma motstånd. Nu svarar du att alla utom du i Sverige(inkl handlare) är desperata och säljer för billigt. Det finns också en skillnad i att det inte går att köpa en Snkk45 ny och därav den töntiga ”hypen”. Men det är uppenbart att du inte förstår när du gör bort dig.

Precis som @SalvadorDali skriver. Min uppfattning är att 76214 ligger högst i pris då den verkar mer poppis. Minst populär är väl 76213 men den är ju klart snyggast enligt mig ;) Köpte min helt ny alldeles nyligen:

A2937BD7-A423-4440-ADEF-831E9BD317DE.jpeg
Kul!
Tycker den är apsnygg. 👍🏽
Antar att du sonderat marknaden lite efter vettiga kanaler för 762**?
Har du nåt att rekommendera?
Vad gick din loss på? Hong Kong + moms osv eller?
Me like! 😎

Oohh, jag bildgooglade 76214 nu och såg en med blå linnetavla... Jäklarrrrr vad fin den var 😍 Känns dock svårt att få tag på och skulle man väl hitta är det nog riktiga rövarpriser som gäller.

Ångrar lite att jag inte högg @SeikoZ :as 76200 med Californiadial. Den var också riktigt fin! Hoppas få se den i tråden snart.
@Björn Eriksson är nog snäll och lägger upp bilder på klockan ifall man ber snällt. :)

Till dess får du nöja dig med en gammal bild som jag har.
47D8A6A1-1217-4B05-8C5C-D716259EECF7.jpeg

Aha!
Är ju rätt ny i hobbyn, hade inte koll på ”california dial”.
Varför uppkom det? Det framgick inte på wiki.
Tycker rent estetiskt att det blir knasigt, men med rätt backstory så kan man ju börja gilla det. 😉
Nu kan jag ha fel, men det var ett företag i California som målade om urtavlor och att detta var helt enkelt deras design. @Aurum eller @yonsson vet säkert mer.

Marine Nationale, som det ska vara. Sunkigt 70-tal och allt.
(Inte issued, bara rätt look, för tydlighetens skull)
Vet inte om det behöver vara sunkigt, men instämmer helt med looken.
Långt och långt ni är ju ett helt gäng där nere i K-backa är väl bara att chartra en helikopter☺️ Annars får vi sammanstråla någonstans i sommar , själv skall jag till Österlen någon vecka sedan vet man ju aldrig vart man hamnar får väl skicka ut en turlista så man kan träffa likasinnade Klockfantaster😂
Optimala är väl om vi alla samlas med våra dykare längs den Franska Atlantkusten, de med brons kan vi väl fixa fram en barnpool med sötvatten i så de slipper oroa sig. ;)

Tillbaka
Topp