Mao dags att köpa ny klocklådaHej, har redan 11 och 12, en hydronaut till och en av de som hade integrerad länk. Men det rymdes bara 10 på toppen…
![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mao dags att köpa ny klocklådaHej, har redan 11 och 12, en hydronaut till och en av de som hade integrerad länk. Men det rymdes bara 10 på toppen…
bergströms ur i gbg har svarta inneNu äre dax för mej att snart joyna denna tråd. Jakten på en BB Chrono är startad.![]()
Det är svarta jag vill åt!bergströms ur i gbg har svarta inne![]()
I min själ är jag en owg och kämpar emot att köpa fler klockor, speciellt Tudors! Har ett grymt stabilt tycke för 58an, frågan är bara om det är en fegväg för mars….
Riktigt trevligaNej de två första är quartzare på 34 mm.
På de gamla står det, på de nya nej. De nya kom 2020 någon gång.Hej Tudorvänner, står det inte på garantikortet eller certifikatet var klockan är uttagen på BB58orna?
Tack!På de gamla står det, på de nya nej. De nya kom 2020 någon gång.
Reggas det digitalt nu istället? Borde ju gå att ta reda på vart en klocka är köpt/såld.På de gamla står det, på de nya nej. De nya kom 2020 någon gång.
Jag antar det. Samma som Rolex.Reggas det digitalt nu istället? Borde ju gå att ta reda på vart en klocka är köpt/såld.
Reggas det digitalt nu istället? Borde ju gå att ta reda på vart en klocka är köpt/såld.
Japp, kan konfirmera. Diskuterade det med säljaren när jag handlade för ett år sedan.Jag antar det. Samma som Rolex.
Jaa, gärna BB58.Här är en från min gamla BB36. Kan ta en på ’58 senare. Svårt att säga ngt om bilden du lagt upp pga reflektionerna som ser ut som skavanker. Men imo ser den OK ut![]()
![]()
En ledtråd är hur skruvändarna ser ut.Vad tror ni om länken, äkta eller inte? Någon som kan ta bild på claspen (öppnad) på sin BB58?
![]()
![]()
Då bör denna va grön?En ledtråd är hur skruvändarna ser ut.
Alla äkta jag sett är lite kullrade i änden, medan kopiorna är planslipade.
M a o, "tittar du ner" i länken där skruven tittar fram ska det vara en liten grop med en rund topp som tittar fram.
Är det istället rätt plant så skulle jag vara rätt övertygad om fejk.
Ja, det tror jag. Om du googlar fejklänkarna så har de jag sett haft plana skruvändar.Då bör denna va grön?
![]()
Ring @Nymans Ur 1851 Västerås och kolla dom brukar lösa det mestaDet är svarta jag vill åt!Ev 2-tonarn. Ska kolla av Sthlm ADs först.
Droppa i lite aceton vid skruven så släpper locktiten.Försökt korta länken på min bb58 igår själv gav upp rätt omgående för fegMejseln ville hoppa ur hela tiden, är en bergeon 1.4mm. Jag antar jag helt enkelt måste ta i mer men livrädd att sabba skruven eller repa länken när klockan är helt ny och allt
Läste vissa värmer skruven mm är det något som är aktuellt för tudors klockor också? Hursomhelst får det bli professionell hjälp hos Nymans eller Krons istället, känns mest tryggt nu första gången
![]()
Alla länkar som monterats med Loctite blir enklare att öppna om de värms.Försökt korta länken på min bb58 igår själv gav upp rätt omgående för fegMejseln ville hoppa ur hela tiden, är en bergeon 1.4mm. Jag antar jag helt enkelt måste ta i mer men livrädd att sabba skruven eller repa länken när klockan är helt ny och allt
Läste vissa värmer skruven mm är det något som är aktuellt för tudors klockor också? Hursomhelst får det bli professionell hjälp hos Nymans eller Krons istället, känns mest tryggt nu första gången
![]()
Tack, har nu också jämfört med lite bilder osv. Allt ser bra ut. Dock en grej som gjorde mig nyfiken. På låset brukar det stå Steelinox ”XR” eller ”TL”, vad är skillnaden mellan XR och TL?Ja, det tror jag. Om du googlar fejklänkarna så har de jag sett haft plana skruvändar.
Tycker också att passningen mellan låsbygeln och själva claspen ser rätt ut. Det ska såvitt jag sett vara det där avståndet när de är stängda, och det finns ett litet spel som gör att det kan bli sådär lite snedställt som det ser ut på ditt ex.
Och förresten en sak till. Om du har skyddsplasten kvar och den är blå, men det ser det inte som du har, så är det i s f ett gott tecken. Transparent skyddsplast, not so much.
Tack! Nu står det ju Steelinox ZE på låset. Har sett XR och TL men inte ZE tidigare.
Ingen orsak! Vilken är det du har blå eller OG?Tack! Nu står det ju Steelinox ZE på låset. Har sett XR och TL men inte ZE tidigare.
Loctite aka lim alltså? Är det förklaringen till varför det var så svårt? Hur gör en AD? Värmer de etc upp först? Har man i ny loctite efteråt dessutomAlla länkar som monterats med Loctite blir enklare att öppna om de värms.
Men det är alltid viktigt att man pressar ned mejseln hårt i spåret när man vrider runt. Annars vill den hoppa.
Sen tror jag att klingan på Bergeon mejseln är vinklad/konisk ända ner till sin spets va? Det gör det än enklare att hoppa ur spåret. Bättre med planslipad klinga sista biten ut mot spetsen. Som på instrumentmejslar av bra kvalitet.
Jag ska skaffa en blå inför OWG mars. Måste vänja mig med klocka utan datum, perfekt tillfälle.Ingen orsak! Vilken är det du har blå eller OG?