• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Funderar på att testa min no-name oysterlänk igen. Vad tycker ni?
IMG_20220131_191825.jpg
IMG_20210906_095152.jpg

Kom ni fram till ngt gällande stämplarna? Står ZE i min (blå BB58). Vet att på tidigare Rolexlänkar så betydde dessa bokstäver vilket tillverkningsår det är.
Edit: intressant att på BB58 så står det inte swiss made 🤔

Så kan det vara! Eller så fick vi några som hittades i en bortglömd låda…
Räknas det som NOS? 😅
För övrigt så fick jag lådan med plats för ett nato men fick inget nato vid köpet. Enligt säljaren så hade Tudor slutat med att skicka med ett nato men inte hunnit ändra lådan, tänkte inte så mycket på det så men låter lite märkligt i efterhand. Blev jag lurad?

För övrigt så fick jag lådan med plats för ett nato men fick inget nato vid köpet. Enligt säljaren så hade Tudor slutat med att skicka med ett nato men inte hunnit ändra lådan, tänkte inte så mycket på det så men låter lite märkligt i efterhand. Blev jag lurad?
Hmm…. jag köpte en ’36:a i juni och sedan igen( 🤦🏻‍♂️ ) i November 20 och fick den ”nya” standard lådan båda gångerna. Dvs. den med ett avlångt fack bakom klockan. Nato’t tror jag de slutade med typ 2019(?).

Tillbaka
Topp