• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

För övrigt så fick jag lådan med plats för ett nato men fick inget nato vid köpet. Enligt säljaren så hade Tudor slutat med att skicka med ett nato men inte hunnit ändra lådan, tänkte inte så mycket på det så men låter lite märkligt i efterhand. Blev jag lurad?
Hmm…. jag köpte en ’36:a i juni och sedan igen( 🤦🏻‍♂️ ) i November 20 och fick den ”nya” standard lådan båda gångerna. Dvs. den med ett avlångt fack bakom klockan. Nato’t tror jag de slutade med typ 2019(?).

Det låter som en likadan låda som jag fick, hade för mig att facket var för det medföljande nato’t. Jag köpte min tidigt 2020.
Orginallådan med Nato’t
1643665602878.jpeg

Det är detta vi ska ta reda på.
Utplockad tidigt 2021?

De kan ju bryta ”åren” vid annan tidpunkt än årsskiftet

Länken kan ju vara tillverkad före , men vem vet😄

Beror väl på när den producerades kontra hämtades ut? Ex. min blåa hämtade jag ut i januari ’22 men den producerades ju i slutet av ’21 så den är ju fortfarande märkt ZE. :)

Utplockad och tillverkad är inte samma sak. Eller vad menar du?

Utplockad sista veckan 2021 från en stor AD så tror knappast de har dem liggande. Men vad vet jag?

Förmodligen inte legat hos AD. Klockor, ingående klockdelar, länkar och ingående länkdelar produceras ju självklart inte samtidigt.
Så är det troligtvis. Men det man möjligtvis kan påvisa är att TL började tillverkas 2020 t.ex. eftersom de är de tidigaste året man sett de, men att man inte vet om de kanske t.o.m. tillverkas fortfarande.

Barbossalådan! Gillade nog denna klocklådan bättre än dom nya. Dom nya är dock mindre och lättare att gömma för frugan 🤣
Så är det. Bara än sådan sak är ju anledning nog att hålla sig undan från Speedmastern... ;)
1643670081788.jpeg

Skämt åsido grym låda och det hade varit roligt om Tudor inkluderat extra Nato även till 36 och 58 modellerna och lite annat roligt. Speciellt för 58:an som ändå har lite historia. Tycker det blir lite uppstyltat när man vid de senare släppen gör en stor grej att de lägger till ett Nato till Guld, Brons och Silver modellerna.

Ville dela denna youtube video om en mycket besviken Tudorkund, upplagd för 5 dagar sedan. Hoppas ej det är en dubbelpost men tycker mig ej ha sett den i tråden.
Vad tycker ni om hans upplevelse med sin bb58 925?
Min personliga åsikt är att han har råkat ut för en dålig AD helt enkelt, som sjabblat till det ordentligt. Det framgår inte tydligt av videon om han har försökt kontakta Tudor direkt, vilket jag hade kört hårt med. Tråkigt att han nu totalt har tappat förtroendet för Tudor och kanske även dyrare klockor generellt. Förhoppningsvis reagerar Tudor nu till av hans video och gör sin egen utredning av saken och kompenserar honom rättvist. Klart man blir bestört av sådana här historier, men noterar att detta var bara ena sidan av storyn.

Så är det. Bara än sådan sak är ju anledning nog att hålla sig undan från Speedmastern... ;)
1643670081788.jpeg

Skämt åsido grym låda och det hade varit roligt om Tudor inkluderat extra Nato även till 36 och 58 modellerna och lite annat roligt. Speciellt för 58:an som ändå har lite historia. Tycker det blir lite uppstyltat när man vid de senare släppen gör en stor grej att de lägger till ett Nato till Guld, Brons och Silver modellerna.

Haha, exakt! 🤣

Jag håller med till fullo! Är dessutom bara till brons och guld som textilbandet ingår till. Vi med 925:an får vackert beställa från AD:bag:

Jag har aldrig varit så förtjust i nato men Tudors textil gillar jag!

Vi med 925:an får vackert beställa från AD:bag:
What the….. 😳 justa…… nu kommer jag ihåg. 🤦🏻‍♂️
Om de nu vill positionera sig mot te x Omega behöver de nog också börja erbjuda mer. Är inte den som gnäller över kö tider och annat. Men om de vill locka till sig nya kunder som dessutom får en mindre chock när de inser att de eventuellt behöver vänta 2-6månader måste det nog finnas ngt extra. Med tanke på att andra tillverkare kan erbjuda direkt över disk och med just te x den här typen av paketering.

Ville dela denna youtube video om en mycket besviken Tudorkund, upplagd för 5 dagar sedan. Hoppas ej det är en dubbelpost men tycker mig ej ha sett den i tråden.
Vad tycker ni om hans upplevelse med sin bb58 925?
Min personliga åsikt är att han har råkat ut för en dålig AD helt enkelt, som sjabblat till det ordentligt. Det framgår inte tydligt av videon om han har försökt kontakta Tudor direkt, vilket jag hade kört hårt med. Tråkigt att han nu totalt har tappat förtroendet för Tudor och kanske även dyrare klockor generellt. Förhoppningsvis reagerar Tudor nu till av hans video och gör sin egen utredning av saken och kompenserar honom rättvist. Klart man blir bestört av sådana här historier, men noterar att detta var bara ena sidan av storyn.
Instämmer, låter som att AD’n missat en del. Han säger ju inget om hur den fungerar nu. Han har ju dessutom en North Flag och Ranger som verkar fungera bra.

Besvikelsen när man gått och väntat hela dagen på Bronsaren och så verkar det som att leveransen blivit försenad… Inget paket idag😢
Vafaaan, efter ha ringt runt till nederländska postföretaget så fick jag veta att den har legat hos ombudet sedan i fredags😅 Men har varken fått brev, notis eller mail. Gick inte att se via ”spåra paketet” på deras hemsida heller. Och här har man suttit och väntat otåligt!!! Nu vet jag vart jag ska på lunchen 📦 ⏰🥉

Vafaaan, efter ha ringt runt till nederländska postföretaget så fick jag veta att den har legat hos ombudet sedan i fredags😅 Men har inte fått varken brev, notis eller mail. Gick inte att se via ”spåra paketet” på deras hemsida heller. Och här har man suttit och väntat otåligt!!! Nu vet jag vart jag ska på lunchen 📦 ⏰🥉
Blir inte förvånad. Så spännande att få se vad du tycker 😁

Vafaaan, efter ha ringt runt till nederländska postföretaget så fick jag veta att den har legat hos ombudet sedan i fredags😅 Men har varken fått brev, notis eller mail. Gick inte att se via ”spåra paketet” på deras hemsida heller. Och här har man suttit och väntat otåligt!!! Nu vet jag vart jag ska på lunchen 📦 ⏰🥉
Upp med bilder nu! :D

Tillbaka
Topp