• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

3F5FD05F-C3C0-41AA-972D-DB612308E973.jpeg
CFD6B18A-4060-4C46-8EA9-809C6E04E850.jpeg

Jag kunde inte motstå charmen hos denna 75090. Har aldrig ägt en 36mm sub så vi får se hur jag kommer överens med storleken 😅. Första intrycket är lovande!

Sorry för övrigt, insåg att jag skulle postat i paketöppnings-tråden.
Najs 👍🏻😍

3F5FD05F-C3C0-41AA-972D-DB612308E973.jpeg
CFD6B18A-4060-4C46-8EA9-809C6E04E850.jpeg

Jag kunde inte motstå charmen hos denna 75090. Har aldrig ägt en 36mm sub så vi får se hur jag kommer överens med storleken 😅. Första intrycket är lovande!

Sorry för övrigt, insåg att jag skulle postat i paketöppnings-tråden.
Wow magisk!!!😍
Ser ut att sitta som en smäck på din handled också! Vad har du för mått på handleden?

De kan inte korta originallänken mer utan att det blir en bestående ”knick” på länkbiten man tar bort säger urmakaren hos AD:n. Konstigt tycker jag även om det är en vikt länk. Och en nyare länk kan de inte beställa, existerar ej! Köp ett läderband var hans tips.

Kan detta verkligen stämma? Nån som har tips?

De kan inte korta originallänken mer utan att det blir en bestående ”knick” på länkbiten man tar bort säger urmakaren hos AD:n. Konstigt tycker jag även om det är en vikt länk. Och en nyare länk kan de inte beställa, existerar ej! Köp ett läderband var hans tips.

Lite detektivarbete kan nog leda dig till AM-länkar som sitter bra.
Annars har tex www.tidochting.se en del länkar som kan passa, bara att byta claspen om man nu känner för det.

Jag fick en vikt 9315 länk kortad hos en urmakare som sysslar mest med vintage. Vet inte om problemet handlar om hur många länkbitar man kan korta (jag har betydligt bredare handleder) men han var lite tveksam först men gjorde det och länken har varit helt problemfri.

Jag fick en vikt 9315 länk kortad hos en urmakare som sysslar mest med vintage. Vet inte om problemet handlar om hur många länkbitar man kan korta (jag har betydligt bredare handleder) men han var lite tveksam först men gjorde det och länken har varit helt problemfri.
Tog beslutet att klockor är till för att användas, så även länkar. Ska plocka upp den justerad och klar nu 😀

Det verkar inte gå som jag vill. FXD verkar aldrig dyka upp men den kommer veta bara ej när, dom två Tudor Archeo som jag beställde från Singapore har blivit annullerade.
Tur att man har några andra Tudorklockor man kan njuta av😍
image.jpg
Som tur var är det snart dags för ett nytt Watches & Wonders och annat skoj under våren/sommaren. Och vem vet, så fort råvarutillförseln till fabrikerna lossnat så kanske FXD’n dyker upp. Känns som att de inte finns någonstans över huvudtaget nu oavsett världsdel.

Senast ändrad:
Det verkar inte gå som jag vill. FXD verkar aldrig dyka upp men den kommer veta bara ej när, dom två Tudor Archeo som jag beställde från Singapore har blivit annullerade.
Tur att man har några andra Tudorklockor man kan njuta av😍
image.jpg
Ah, fasen vad tråkigt:( Du har ju många andra fina men det är ju en klen tröst när man väntar på nytt.

Jag ser ingen annan utväg än att du måste köpa en 76214 med linnetavla som du kan bära i Mars och sälja billigt till mig i April;)

Ah, fasen vad tråkigt:( Du har ju många andra fina men det är ju en klen tröst när man väntar på nytt.

Jag ser ingen annan utväg än att du måste köpa en 76214 med linnetavla som du kan bära i Mars och sälja billigt till mig i April;)
Kan hända att det ramlar in en ny klocka som har en egen Tråd som börjar på R , dom ringde från fina gatan och erbjöd en klocka så vi får se, men vore kul om FXD ramlade in.

Kan hända att det ramlar in en ny klocka som har en egen Tråd som börjar på R , dom ringde från fina gatan och erbjöd en klocka så vi får se, men vore kul om FXD ramlade in.

Ojoj, fina gatan😃
Ska bli spännande att se vad det blir! Köpte nyss en "Regal" till sonen men det kanske inte var den du syftade på;)

Hoppas få bli kund på fina gatan i Göteborg någon dag😃

Ja, det var då fasen vad FXD:n ska dröja då!

Grattis! Har ju hört att Ronex gör riktigt fina klockor... 😂
skämt åsido. Det kan ju vara skoj.
Står just nu listad på både Expy och FXD. Ingen av dem känns inom räckhåll så det blir nog något annat skoj däremellan.
1644429211747.jpeg

Tillbaka
Topp