• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

3F5FD05F-C3C0-41AA-972D-DB612308E973.jpeg
CFD6B18A-4060-4C46-8EA9-809C6E04E850.jpeg

Jag kunde inte motstå charmen hos denna 75090. Har aldrig ägt en 36mm sub så vi får se hur jag kommer överens med storleken 😅. Första intrycket är lovande!

Sorry för övrigt, insåg att jag skulle postat i paketöppnings-tråden.
Härligt med en till 75090 på KS. Verkar inte finnas speciellt många. Här är min från -92 😊
20650CD5-19B1-4235-B8D2-8D09DC48C7F8.jpeg

Jag har sett den förut. Din är superfin! 😍Kanske är ett snäpp mer lättburen i svart än blått också, även om jag tycker båda har sin egen charm.
Jag kände ett enormt sug efter en blå när jag fick se dina bilder! Kanske blir att komplettera samlingen med en blå sub också om tillfället ges 😍

Det är en underbar patinering på din, från vilket år är den?

Lite Tudor och Rolex drömmar inför 2022

Man kan ju alltid hoppas. Gillar gilt på min ’58 men inte lika övertygad om att ta konceptet vidare på GMT’n
Gick inte riktigt i gång på hans idé på GMTn.
Personligen hade jag gärna sett en GMT variant med annan färgkombo på vridringen. Eller en enfärgad, typ som dom gjorde på Tudor Black Bay GMT One.

Kanske inte herrstilen-klass på den bilden men tanken var att ge en bättre idé om hur 75090 bärs på en handled om 16cm.

Äh, slänger med en extra bild bara för att det är fredag 😀
936D2B41-1819-4E2F-8F51-9F866F2B7ACB.jpeg
92AF49AA-7A9F-4200-8490-8C2A9E455FC3.jpeg
Sluta nu att posta........:mad:
Ärligt talat, riktigt grym och posta gärna mer, får bara osunda tankar och börjar fundera mer och mer på att det kanske var den ist för min blå '58 jag skulle införskaffat. Känns som att en blå sub löser villhöver begäret för både BB58 och FXD'n. :happyhappy:

Sluta nu att posta........:mad:
Ärligt talat, riktigt grym och posta gärna mer, får bara osunda tankar och börjar fundera mer och mer på att det kanske var den ist för min blå '58 jag skulle införskaffat. Känns som att en blå sub löser villhöver begäret för både BB58 och FXD'n. :happyhappy:
Det fina är ju att man får testa och byta efter behag. Klocksnack gör ju denna process bra mycket enklare för svenska klocknördar :D

Förstår det, och jag är precis likadan. Jag fick med länken från den tidigare ägaren så behövde ju inte beställa den själv. Claspen var riktig dynga men länken känns bra. Så kör man OEM-clasp så är den schysst i min mening.
IMG_20220211_124425.jpg
Jag har tänkt beställa en Steinhart länk. Den ska vara 9mm och bör passa. De har bra kvalitet på sina länkar till ett väldigt modest pris. Har dock inte fått tummen ur ännu.
211-0703.1574330599.jpg

Behöver länken samt ändläkar - Tot 70 eur.

Börjar bli väldigt intresserad av en Blå BB58. Jag har idag en Omega Skyfall. Blir det för mycket med två klockor som båda har blå urtavla?
Smaken är som baken, jag vet. Men tänkte bara om någon har erfarenhet av 2 "liknande" klockor rent färgmässigt.

Börjar bli väldigt intresserad av en Blå BB58. Jag har idag en Omega Skyfall. Blir det för mycket med två klockor som båda har blå urtavla?
Smaken är som baken, jag vet. Men tänkte bara om någon har erfarenhet av 2 "liknande" klockor rent färgmässigt.
Ja jo det är ju helt klart olika design, men samtidigt vette fasiken. Jag hade te x. en svart BB58, BB36 och en Omega Speedmaster alla med svart tavla. Även om de skiljer sig åt blir det rätt trist. Slutade i mitt fall med att BB36:an åkte.
Fördelen med Omegan är ju att du kan använda den lite mer diskret. Så ja... testa... det ligger ju ett par ute här på K&S.

Tycker att BB58 gör sig riktigt fin på jubilee, lutar åt en beställning. Någon som testat Forstners andra länkar tidigare? Eller är det Uncle Seikos variant man ska köra på…?
46D33658-DEB1-402F-A8A3-416C64D76F63.jpeg
Jag har haft deras flatlink till speedmastern. Helt ok kvalitet, solida och skruvade länkbitar men med bibehållen vintage rasslighet. Jag tror Forstner är ngt bättre (men även dyrare) än US då man får ett bättre spänne samt skruvade länkbitar till skillnad från US pressat spännne och pins.

Ja jo det är ju helt klart olika design, men samtidigt vette fasiken. Jag hade te x. en svart BB58, BB36 och en Omega Speedmaster alla med svart tavla. Även om de skiljer sig åt blir det rätt trist. Slutade i mitt fall med att BB36:an åkte.
Fördelen med Omegan är ju att du kan använda den lite mer diskret. Så ja... testa... det ligger ju ett par ute här på K&S.
Ja men exakt, tänker att det kanske blir lite trist med flera klockor i samma färg. Men samtidigt föredrar jag personligen den blå över den svarta.

Är du nöjd med din BB58?

Ja men exakt, tänker att det kanske blir lite trist med flera klockor i samma färg. Men samtidigt föredrar jag personligen den blå över den svarta.

Är du nöjd med din BB58?
Jag har den blå och den svarta '58:an. Gillar båda, om jag var tvungen att välja en hade det blivit den svarta. Det är mest liv i den speciellt med den röda triangeln. Den blå är också fin men också väldigt steril. Tycket främst att den blå måste upplevas i verkligheten. Var rätt skeptisk till den när den kom, köpte den, sålde den. Och köpte den igen. Här kan du se hur de jämförs.
Om man ska vara pretantiös skulle jag säga att den blå är en bra vinter dykare medan den svarta är riktigt fin på sommaren.

2200844D-DE9C-4B2B-94CC-FA758311E5A6.jpeg BEA900C6-2F62-494E-868D-69FB0E484A06.jpeg EF50D28E-7092-4EBA-A9BF-EEDC1F5DC6E2.jpeg

Jag har den blå och den svarta '58:an. Gillar båda, om jag var tvungen att välja en hade det blivit den svarta. Det är mest liv i den speciellt med den röda triangeln. Den blå är också fin men också väldigt steril. Tycket främst att den blå måste upplevas i verkligheten. Var rätt skeptisk till den när den kom, köpte den, sålde den. Och köpte den igen. Här kan du se hur de jämförs.
Om man ska vara pretantiös skulle jag säga att den blå är en bra vinter dykare medan den svarta är riktigt fin på sommaren.

2200844D-DE9C-4B2B-94CC-FA758311E5A6.jpeg BEA900C6-2F62-494E-868D-69FB0E484A06.jpeg EF50D28E-7092-4EBA-A9BF-EEDC1F5DC6E2.jpeg
Ja det är sant, den svarta har lite mer liv i sig. Jättefina båda två!

Jag har haft deras flatlink till speedmastern. Helt ok kvalitet, solida och skruvade länkbitar men med bibehållen vintage rasslighet. Jag tror Forstner är ngt bättre (men även dyrare) än US då man får ett bättre spänne samt skruvade länkbitar till skillnad från US pressat spännne och pins.
Tackar! Följde ditt resonemang och beställde från Forstner. Återkommer med bilder när posthanteringen gjort sitt (ska bli spännande att se hur lång tid det tar).

Tillbaka
Topp