• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glad Tudor-torsdag! Första dygnet med nytillskottet på anpassad länk har varit en fröjd. Sov till och med med klocka på, så bekväm är den 😀 Det slog mig också hur funktionell och lättavlästa den är.
E0E7D52D-09B8-44D1-AC63-5C3C25608E03.jpeg
Måste nog testa en i 36. Den ser riktigt bra ut på.

3F5FD05F-C3C0-41AA-972D-DB612308E973.jpeg
CFD6B18A-4060-4C46-8EA9-809C6E04E850.jpeg

Jag kunde inte motstå charmen hos denna 75090. Har aldrig ägt en 36mm sub så vi får se hur jag kommer överens med storleken 😅. Första intrycket är lovande!

Sorry för övrigt, insåg att jag skulle postat i paketöppnings-tråden.
Wow vilken klocka 😍 Måste testa en 36a nån gång så om du ska flippa framöver you know who to call 😜

Slötittar på OS i när TTorsdag, och kanske som att svära i kyrkan funderar jag om jag ska inhandla en P01 eller en sbgv245.

Lite orolig att jag inte har handleden att bära en P01.

Och jag har fötterna på bordet, det får man när ingen ser på.
IMG_20220210_124819.jpg

Har haft SBGV245 men jag fastnade inte för den. Tror jag upplevde klockan lite för stor i och med att tavlan var så ren.
Min röst faller på P01:an men alla kan tycka olika :)

Glad Tudor-torsdag! Första dygnet med nytillskottet på anpassad länk har varit en fröjd. Sov till och med med klocka på, så bekväm är den 😀 Det slog mig också hur funktionell och lättavlästa den är.
E0E7D52D-09B8-44D1-AC63-5C3C25608E03.jpeg
Synd att det ordnade sig med länken, annars hade jag kunnat ta över den! ;)

Skämt åsido, grattis till en riktig bra klocka!

Blir också förbannat sugen på en sub i 36mm efter dessa bilder!
Jag ska som sagt ordna en utzoomad bild bara så att den som är nyfiken på en 36mm får rätt idé om hur den upplevs på handleden. Jag tycker att den ser lite större ut på dessa bilder än vad jag upplever den när man ser den på håll. Med det sagt så är det fortfarande en superhärlig klocka att bära som jag varmt kan rekommendera (iaf efter 1 dag)! :)

Jag ska som sagt ordna en utzoomad bild bara så att den som är nyfiken på en 36mm får rätt idé om hur den upplevs på handleden. Jag tycker att den ser lite större ut på dessa bilder än vad jag upplever den när man ser den på håll. Med det sagt så är det fortfarande en superhärlig klocka att bära som jag varmt kan rekommendera (iaf efter 1 dag)! :)
Det ser jag fram emot det!
Men då vi verkar ha liknande omkrets på armarna, och jag föredrar mindre klockor så verkar 36mm vara perfekt enligt mig!

Även jag kan erkänna att min OWG-klocka, bronsare, fått lite handledstid sen jag sa att den ska få vila i lådan 🙄
Det var verkligen inte meningen, men det råkade komma nya band i brevlådan. Oops 😬

Tycker att BB58 gör sig riktigt fin på jubilee, lutar åt en beställning. Någon som testat Forstners andra länkar tidigare? Eller är det Uncle Seikos variant man ska köra på…?
46D33658-DEB1-402F-A8A3-416C64D76F63.jpeg

Tillbaka
Topp