• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dags för lite guld så här på fredagseftermiddagen🥇blev ju guld på förmiddagen.
B94550E2-10F0-41D9-9F8E-1B28A20A9FBE.jpeg

Jag har tänkt beställa en Steinhart länk. Den ska vara 9mm och bör passa. De har bra kvalitet på sina länkar till ett väldigt modest pris. Har dock inte fått tummen ur ännu.
211-0703.1574330599.jpg

Behöver länken samt ändläkar - Tot 70 eur.
Hade själv denna tanken och bara för att testa så köpte jag ändlänk till 39:an, tyvärr passade inte mittlänken i Tudors ändlänk.

Kanske inte herrstilen-klass på den bilden men tanken var att ge en bättre idé om hur 75090 bärs på en handled om 16cm.

Äh, slänger med en extra bild bara för att det är fredag 😀
936D2B41-1819-4E2F-8F51-9F866F2B7ACB.jpeg
92AF49AA-7A9F-4200-8490-8C2A9E455FC3.jpeg
Tudor lyckades verkligen med proportionerna, något det känns som 9 av 10 misslyckas med när de ska göra mindre dykare. Särskilt när de gör mindre varianter av befintliga modeller. Enda man kanske hade kunnat ändra vore att gå ner till en 19 mm länk eller kanske gjort en lite mer avsmalnande länk? Nya Explorern visar ju vilken stor effekt en sån liten ändring kan göra på helheten.

Ginault har ju en fin och prisvärd länk. Någon som vet om den passar?

Edit: nej, den passar inte. Ändlänkarna går inte att ta loss och även om de hade gjort det är de inverterade mot originalet.

Senast ändrad:
Kanske inte herrstilen-klass på den bilden men tanken var att ge en bättre idé om hur 75090 bärs på en handled om 16cm.

Äh, slänger med en extra bild bara för att det är fredag 😀
936D2B41-1819-4E2F-8F51-9F866F2B7ACB.jpeg
92AF49AA-7A9F-4200-8490-8C2A9E455FC3.jpeg

Får man fråga vart du hittade denna samt vad den gick loss på? Jag har kollat +20 sidor varje dag i typ 4 månader men tog en paus runt jul i några veckor haha...

Senast ändrad:
Det har kanskje vært diskutert her allerede, denne tråden er tross alt ganske lang. Men har dere noen tanker rundt det som blir diskutert her på side 344 i en tråd på norske Tidssonen angående Tudor sin praksis rundt bytte av hele urverk ved service?

Hejsan!
Fick en fråga av en fd arbetskollega.
Han har en Tudor Black Bay och vill lämna bort den på polering
Vem har koll på vart man vågar lämna den till på forumet för att bli nöjd?

Det har kanskje vært diskutert her allerede, denne tråden er tross alt ganske lang. Men har dere noen tanker rundt det som blir diskutert her på side 344 i en tråd på norske Tidssonen angående Tudor sin praksis rundt bytte av hele urverk ved service?

Jag hade problem med dålig gångreserv på min Pelagos. Den åkte hem till Schweiz och kom tillbaka med nytt verk.
Jag trodde att det visade sig vara nödvändigt. Inte att det var rutin(?).

Tillbaka
Topp