Det korta svaret nej, det långa nejVilken bra idé varför tänkte jag inte på det? Räcker det inte med att jag har två redan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det korta svaret nej, det långa nejVilken bra idé varför tänkte jag inte på det? Räcker det inte med att jag har två redan?
Jäkligt snyggt.RubberB
Hade själv denna tanken och bara för att testa så köpte jag ändlänk till 39:an, tyvärr passade inte mittlänken i Tudors ändlänk.Jag har tänkt beställa en Steinhart länk. Den ska vara 9mm och bör passa. De har bra kvalitet på sina länkar till ett väldigt modest pris. Har dock inte fått tummen ur ännu.
Behöver länken samt ändläkar - Tot 70 eur.
Stainless Steel Bracelet 20/16 for Ocean 39 without endlinks
High quality stainless steel bracelet, 20/16 mm, satined matches our Ocean 39, end links are not included.www.steinhartwatches.deEnd links for Ocean One 39
1 Set of end links for the steel bracelet of Ocean one 39.www.steinhartwatches.de
Synd, måste röra sig om tiondels mm för att båda borde vara ~9mm. Är inte den delen lös på Steinhart ändlänkarna? Borde isf gå att slipa ner lite försiktigt.Hade själv denna tanken och bara för att testa så köpte jag ändlänk till 39:an, tyvärr passade inte mittlänken i Tudors ändlänk.
Tudor lyckades verkligen med proportionerna, något det känns som 9 av 10 misslyckas med när de ska göra mindre dykare. Särskilt när de gör mindre varianter av befintliga modeller. Enda man kanske hade kunnat ändra vore att gå ner till en 19 mm länk eller kanske gjort en lite mer avsmalnande länk? Nya Explorern visar ju vilken stor effekt en sån liten ändring kan göra på helheten.Kanske inte herrstilen-klass på den bilden men tanken var att ge en bättre idé om hur 75090 bärs på en handled om 16cm.
Äh, slänger med en extra bild bara för att det är fredag
Ja jag tycker det blev kanon.Jäkligt snyggt.
Kör du med Tudor spännet eller Rubber Bs egna?
Kanske inte herrstilen-klass på den bilden men tanken var att ge en bättre idé om hur 75090 bärs på en handled om 16cm.
Äh, slänger med en extra bild bara för att det är fredag
Tycker det där var en helgrym kombo juLänk är helt ok på den, läder… nej! Men Nato är bäst
tack den här dykare ska nog hålla sig borta från vattnet under tiden jag äger den iafTycker det där var en helgrym kombo ju
Å andra sidan har jag inget problem med läder på dykare
Jag kan förstå det, och därför har du ju verkligen anledning att köra den på lädertack den här dykare ska nog hålla sig borta från vattnet under tiden jag äger den iaf
är klocka 10år + = WR 0.2m i min värld
Den är så sjukt fint blekt. Helt makalös.Länk är helt ok på den, läder… nej! Men Nato är bäst
Jag håller med. Riktigt snygg! Läder funkar bra även om länk i mitt tycke är favoriten.Tycker det där var en helgrym kombo ju
Å andra sidan har jag inget problem med läder på dykare
tack den här dykare ska nog hålla sig borta från vattnet under tiden jag äger den iaf
är klocka 10år + = WR 0.2m i min värld
Jag hade problem med dålig gångreserv på min Pelagos. Den åkte hem till Schweiz och kom tillbaka med nytt verk.Det har kanskje vært diskutert her allerede, denne tråden er tross alt ganske lang. Men har dere noen tanker rundt det som blir diskutert her på side 344 i en tråd på norske Tidssonen angående Tudor sin praksis rundt bytte av hele urverk ved service?
Klokkecafé – løst og fast om klokker
Da har vi nok bare forskjellig inntrykk av hvordan landet tradisjonelt har vært ;) garantert steder og miljø hvor rikdom ikke har blitt uglesett, men i store deler av landet har det å vise frem rikdommen sin tradisjonelt endt med at man blir baksnakket og behandlet annerledes. Ting har...www.tidssonen.no
You’re a madman. A madman!!
Gamla Bettan fick täthets-service med fräscha packningar och har funkat fint till sommarbaden. Men jag vill absolut varna för läderband, sätter man på dem så springer klockan läck som Titanic. Som straff.
Låt detta vara en läxa för alla som sätter på läderband på sina Tudor dykare. Precis som lederhosen kan tyckas roligt vid ett speciellt tillfälle så är det en syn man aldrig kommer att kunna ha osedd....Men jag vill absolut varna för läderband, sätter man på dem så springer klockan läck som Titanic. Som straff.
HörruLåt detta vara en läxa för alla som sätter på läderband på sina Tudor dykare. Precis som lederhosen kan tyckas roligt vid ett speciellt tillfälle så är det en syn man aldrig kommer att kunna ha osedd....