• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blir intressant att se vad Tudor kommer att släppa i vår och hur de ska lyckas tillgodose efterfrågan. Med FXD på back-order så har de knappast ”råd” att fortsätta på den inslagna banan innan (vanliga) kunder tappar intresset. Rolex har ju fungerat för att de har en viss produktionstakt och att de har en uppbyggd efterfrågan.

Om situationen för Tudor håller i sig kommer det nog att (på kort sikt) gynna Omega, Breitling och Tag.

Riktigt ordentlig review av 58:an för er redan frälsta, eller ännu bättre för er som suktar. ”Mega-review” 😀

Blir intressant att se vad Tudor kommer att släppa i vår och hur de ska lyckas tillgodose efterfrågan. Med FXD på back-order så har de knappast ”råd” att fortsätta på den inslagna banan innan (vanliga) kunder tappar intresset. Rolex har ju fungerat för att de har en viss produktionstakt och att de har en uppbyggd efterfrågan.

Om situationen för Tudor håller i sig kommer det nog att (på kort sikt) gynna Omega, Breitling och Tag.
Hur ser det ut med att skriva sig på lista hos ad i Sverige? Jag är helt obekant med situationen

Riktigt ordentlig review av 58:an för er redan frälsta, eller ännu bättre för er som suktar. ”Mega-review” 😀

Tack! Bra genomgång av den tycker jag och kul med omdömmena i slutet. Det enda som inte känns kosher är när han nämner att BB OG fungerar på ett brunt krokodil läder...... borde vara örfil på sånt. :bag: ;)

Kommer sakna denna i Mars!

20220227_101958.jpg

Alla band som är 20 mm breda 🤪
Sen tror jag väl att din fråga handlar mer om tips på bra kombinationer… gummi, nato, canvas och läder (om man nu måste ha läder på en dykare!)
Precis, och vilka färger som passar. Av någon anledning tycker jag att det känns fel med läder på dykare men men det kanske är vanesak 😄

Stämmer det att BB58 sitter väl på mindre handleder? Har inte haft tid att besöka en AD för att testa. Någon här med en handledsomkrets runt cirka 15,5cm (som jag) med ovannämnda klocka som kan lägga upp en referensbild?

Sub-smurfen är tyvärr utanför min budget, därmed att jag börjat snegla på den blåa BB58:an. :)

Stämmer det att BB58 sitter väl på mindre handleder? Har inte haft tid att besöka en AD för att testa. Någon här med en handledsomkrets runt cirka 15,5cm (som jag) med ovannämnda klocka som kan lägga upp en referensbild?

Sub-smurfen är tyvärr utanför min budget, därmed att jag börjat snegla på den blåa BB58:an. :)
Har 15.5cm för handledsomkrets och det fungerar (alltid svårt att fånga det bra på bild). Däremot skulle jag säga att om du köper det som en ersättare för något annat så är det oftast inte en bra idé. Det blir alltid en "nästan" klocka.

42EF9089-30D2-40C7-8671-0A850FD4C497.jpeg 66F23EE0-FA37-41FD-91C6-40BB08AA44DE.jpeg 8E70B11F-AAE2-43F9-8012-4905A4414B11.jpeg

Har en liknande handledsomkrets som dig. Min bb58 lär komma idag. Kan lägga upp en bild när den kommer fram 🙂

Tillbaka
Topp