Snyggt!
![Thumbs up :thumbsup: 👍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
Den gör sig riktigt bra i jubilee kläder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!
Sex olika stegSnyggt! Vad har den för möjligheter till mikrojustering?
Blev ju skitsnyggt
Ja, det blev riktigt läckert! Länken andas kvalitet, passar perfekt mot boetten och spännet är rejält. Tycker också att klockan bärs lite ”närmre” handleden än med orginallänken. Mycket nöjd så här långt!Blev ju skitsnyggtSåg rejäl ut också!
Kul att höra! Beställde du direkt från Forstner? Har kikat på en ladderlänk till en vintageklocka därifrån men inte kommit till skott att beställa ännu.Ja, det blev riktigt läckert! Länken andas kvalitet, passar perfekt mot boetten och spännet är rejält. Tycker också att klockan bärs lite ”närmre” handleden än med orginallänken. Mycket nöjd så här långt!
Yes, beställde direkt från dem på deras US sida. Skickades dagen efter så snabb hantering från deras sida. Dock tog det 13 dagar innan jag fick hem den, främst pga att den blev liggande hos tullen/postnord.Kul att höra! Beställde du direkt från Forstner? Har kikat på en ladderlänk till en vintageklocka därifrån men inte kommit till skott att beställa ännu.
Grymt snyggt med jubilee på BB. Är själv sugen, vad landade det på inkl allt?Yes, beställde direkt från dem på deras US sida. Skickades dagen efter så snabb hantering från deras sida. Dock tog det 13 dagar innan jag fick hem den, främst pga att den blev liggande hos tullen/postnord.
Måste säga att jag föredrar oysterlänk 9/10 gånger men jag tycker jubilee lirar riktigt bra med BB58an. Framförallt då jag ej kommer överens med originallänken.Yes, beställde direkt från dem på deras US sida. Skickades dagen efter så snabb hantering från deras sida. Dock tog det 13 dagar innan jag fick hem den, främst pga att den blev liggande hos tullen/postnord.
Runt 2100:- totalt med frakt och importavgifter. Såg att de även har en UK-baserad hemsida för någon dag sedan, oklart om det är fördelaktigare att beställa därifrån, https://www.forstnerbands.co.uk/Grymt snyggt med jubilee på BB. Är själv sugen, vad landade det på inkl allt?
Skulle vara intressant att jämföra med Uncle Seiko jubileet. Har för mig att det även florerade något sånt här i tråden ?Runt 2100:- totalt med frakt och importavgifter. Såg att de även har en UK-baserad hemsida för någon dag sedan, oklart om det är fördelaktigare att beställa därifrån, https://www.forstnerbands.co.uk/
Var har du köpt fodralet? ser helt underbart ut!!Mår dåligt för ryssens galenskap så jag tittar på mina skönheter istället
![]()
![]()
![]()
![]()
SnyggImorgon bär det av med denna, en hel månad med brons runt handleden
![]()
Du borde nog beställa hem ett och gå till AD och testa. Nog bra om det är innan Mars är slut........Skulle vara intressant att jämföra med Uncle Seiko jubileet. Har för mig att det även florerade något sånt här i tråden ?
Nice tryDu borde nog beställa hem ett och gå till AD och testa. Nog bra om det är innan Mars är slut........![]()
@Jrooth sitter på en USSkulle vara intressant att jämföra med Uncle Seiko jubileet. Har för mig att det även florerade något sånt här i tråden ?
Överväger att prova US Jubileelänk i helgen.
![]()
Värt ett försök!Nice try![]()
Det är en Rolex resebox. Fick den av NymansVar har du köpt fodralet? ser helt underbart ut!!
Kör US jubilee på min. Har postat bilderna förut men har inte klockan nära nu. Jag valde till den bättre claspen vilket jag tycker är värt pengarna. Passformen på ändlänkarna mot boetten är riktigt bra även på US. Claspen ser dock mindre ut på US.Skulle vara intressant att jämföra med Uncle Seiko jubileet. Har för mig att det även florerade något sånt här i tråden ?
Ser också riktigt bra ut! Mitt Forstner-jubilee smalnar av till 16mm, spännet är ca18,5mm brett (ca 22 inkl öppningsknapparna på sidorna) och ca 33mm långt.Kör US jubilee på min. Har postat bilderna förut men har inte klockan nära nu. Jag valde till den bättre claspen vilket jag tycker är värt pengarna. Passformen på ändlänkarna mot boetten är riktigt bra även på US. Claspen ser dock mindre ut på US.
Smalnar de av lika mkt?
![]()
![]()
![]()
Ok, då smalnar de av samma. Skall kolla måtten på min clasp. Tror den är minde men man kan ju luras av bilderna. En skillnad är att US inte har knappar för att öppna utan en säkerhetsbygel. Smaksak kanske. Fördel för Forstner länken är att det är skruvade länkbitar medans US har stift.Ser också riktigt bra ut! Mitt Forstner-jubilee smalnar av till 16mm, spännet är ca18,5mm brett (ca 22 inkl öppningsknapparna på sidorna) och ca 33mm långt.
Härligt! Kör du den hela Mars?Ginutställning på Vin och Spritmuseet i Stockholm. Trevligt! Framförallt trevligt med barnvakt och ensamtid med frun.
![]()
blev ju faktiskt riktigt braTestade ett brunt Tudor-läder på bronsaren. Blev en helt annan feeling av klockan
![]()
![]()