Kompis servade på Bergströms Gbg. Gick på 7000.Någon som har erfarenhet av att serva en Tudor med ETA 2824-2? Vart har ni gjort det och vad har det landat på?
Nu när bronsaren är på väg bort sneglar jag på en Hydronaut (dock med servicebehov).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kompis servade på Bergströms Gbg. Gick på 7000.Någon som har erfarenhet av att serva en Tudor med ETA 2824-2? Vart har ni gjort det och vad har det landat på?
Nu när bronsaren är på väg bort sneglar jag på en Hydronaut (dock med servicebehov).
Jag servade min Hydronaut hos Nymans Västerås i somras kostade runt 5000 har jag för mig.
Tusen tack för svar! Då har jag ett hum om vad det rör sig omKompis servade på Bergströms Gbg. Gick på 7000.
Jag gillar min svarta carbontavla den är grymTusen tack för svar! Då har jag ett hum om vad det rör sig omHydronaut lockar riktigt mycket faktiskt, speciellt vit och blå tavla.
Håller med dig där, den är riktigt snygg! Dock brukar man ju samla på sig en del andra klockor med svarta tavlor, så hade själv tyckt att det var kul med någon annan färg.Jag gillar min svarta carbontavla den är grym
No och inte får jag något svar om och när den kommerRullat in några Pelagos FXD i tråden på sistone? Börjar bli lätt otålig nu efter 3 månaders väntan.
Kollade kvittot nu gick 5900 i Juni 2021Någon som har erfarenhet av att serva en Tudor med ETA 2824-2? Vart har ni gjort det och vad har det landat på?
Gick den till Tudor?Kollade kvittot nu gick 5900 i Juni 2021
Tror Nymans Urmakare i Stockholm gjorde jobbet.Gick den till Tudor?
Snabba puckar, nu är en Hydronaut köpt och på väg inJa vi behöver fler Hydronauter i tråden![]()
Kul, grattis!Snabba puckar, nu är en Hydronaut köpt och på väg in![]()
Tack!!! Kan erkänna att jag härmade dig med vit urtavla ocksåKul, grattis!
Blå eller vit tavla, köpt i Sverige eller Chrono24?Snabba puckar, nu är en Hydronaut köpt och på väg in![]()
Vit urtavla, den som @Opinioncarb haft ute på annons ett tag. Tycker den såg riktigt fin ut, men den lär väl behöva få sig lite kärlek från en urmakare, därav fråga om servicekostnad.Blå eller vit tavla, köpt i Sverige eller Chrono24?
Kul verkar vara bra pris även om du får lägga på en service, dessa verkar sticka iväg i pris åtminstone på chrono 24.Vit urtavla, den som @Opinioncarb haft ute på annons ett tag. Tycker den såg riktigt fin ut, men den lär väl behöva få sig lite kärlek från en urmakare, därav fråga om servicekostnad.
Ja det känns som att de rusat upp måmga tusenlappar på C24 på bara några månader. Uppdaterar med lite bilder när den landatKul verkar vara bra pris även om du får lägga på en service, dessa verkar sticka iväg i pris åtminstone på chrono 24.
Jag ger den relationen 5 dagarSnabba puckar, nu är en Hydronaut köpt och på väg in![]()
Satsar storartat på 10 dagarJag ger den relationen 5 dagar![]()
Med tanke på att du tidgare siktat på 31 dagar så kan man se ekvationen som följer 5/31 = 16% av tänkt nyttjandetidSatsar storartat på 10 dagar![]()
Om OMWG var 4 1/2 dag och du bar bronsaren totalt 3 dagar till så säg 8 avrundat uppåtSatsar storartat på 10 dagar![]()
Haha bra uträkning, statistik när det är som bäst! Det ser minst sagt oroande ut det här, är det ens värt att ta emot den? Eller ska jag låta den gå med posten i retur på en gång?Med tanke på att du tidgare siktat på 31 dagar så kan man se ekvationen som följer 5/31 = 16% av tänkt nyttjandetid
Om du nu planerar för 10 dagar så hamnar vi, med 16% i åtanke, på strax över 1,5 dag
Am I right or am I right?
Du kan säkert redan nu kränga den som NOS redan nu och vidarefodra paketet direkt utan att öppnaHaha bra uträkning, statistik när det är som bäst! Det ser minst sagt oroande ut det här, är det ens värt att ta emot den? Eller ska jag låta den gå med posten i retur på en gång?![]()
Tänker mer i banorna: Blir en catch-and-release då jag sett bilder så jag vet hur klockan ser ut och den är så fint förpackat så ingen idé att jag packar upp för jag kommer sälja den snartHaha bra uträkning, statistik när det är som bäst! Det ser minst sagt oroande ut det här, är det ens värt att ta emot den? Eller ska jag låta den gå med posten i retur på en gång?![]()
Du kan säkert redan nu kränga den som NOS redan nu och vidarefodra paketet direkt utan att öppna![]()
Massa bra idéer nuTänker mer i banorna: Blir en catch-and-release då jag sett bilder så jag vet hur klockan ser ut och den är så fint förpackat så ingen idé att jag packar upp för jag kommer sälja den snart
Du kan ju inleda med ”Låter denna gå pga för lite handledstid……”Massa bra idéer nuBäst att börja skriva på en annons
![]()
Är det inte bara SEK vs EUR som ligger bakom?Ja det känns som att de rusat upp måmga tusenlappar på C24 på bara några månader. Uppdaterar med lite bilder när den landat![]()
Till viss del, men tycker ändå att de rusat mer än vad bara valutaskillnaden kan förklara.Är det inte bara SEK vs EUR som ligger bakom?