• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Testade Tudors textilband lite på morgonen men landade i länken igen😄

20220311_063536.jpg
20220311_064257.jpg
Skulle sitta fint att få dra på sig en dykare igen.
Fast som Percy skulle sagt; Men icke!!
1646980508687.gif

Såg den också verkar ju vara i fint skick men den kommer nog att dra iväg i pris en del till .
Jo det blir väl tyvärr så och för de priserna mini sub:en går för så är jag rätt nöjd med mina 58’or.

Vet inte om man får söka såhär men ingen som är sugen på att sälja sin M25600TB-0001 suget börjar komma igen 😅

Är det någon som sitter och ruvar på någon extra länkbit till en Hydronaut? Den passar riktigt fint just nu, men är på yttersta microjusteringen, hade varit trevligt med en till länkbit🙂

Illustration av varför det aldrig är lätt med info om gamla vintageklockor. Bild ifrån tråden med klockreklam som @Empa hittat i bok från 1972. Finn tre fel? Eller? Vem vet.
Skärmavbild 2022-03-11 kl. 12.43.32.png

Verkligen. Just nu är det en pannaperiod. Dock försöker jag hitta mig tillbaka till broad arrow då jag älskar designen och originalet till Speedmaster.
@Rolexsearch och @Zerboni, ni vet att ni är i Tudor-tråden nu va? Diskussion om Panarai och Omega hör nog bättre hemma någon annanstans än i en tråd för Tudor-klockor. I all välmening😊

Såg den också verkar ju vara i fint skick men den kommer nog att dra iväg i pris en del till .
Har själv varit inne och puffat igång budgivningen trots att det är långt kvar.
Tror dessvärre den drar iväg rejält inkl 20% slagavgift, men vore kul om den iallafall hamnade i tråden.

Har själv haft en svart och 36an är kanon för de som upplever BB58 i största laget😊

Är det någon som sitter och ruvar på någon extra länkbit till en Hydronaut? Den passar riktigt fint just nu, men är på yttersta microjusteringen, hade varit trevligt med en till länkbit🙂
Kollade med Nymans och de skulle ha 700kr för en länkbit till Hydronaut, det kändes väl ändå lite saftigt för en liten länkbit?😬

Omsättningen på dem är nog inte så stor, kanske inte helt orimligt. Bra att veta att de går att få tag i där iaf! Inget på eBay?
Nä det har du rätt i, och det är ju inte orimligt dyrt, men hade hoppts på lite billigare. Köpte nyligen länkbitar till en vintage Speedmaster-länk och då gick nya länkbitar på 400kr/st via AD.

Ska hålla span på Ebay och annars får det bli en extra länkbit från Nymans senare. Passar jättefit just nu, men vill gärna ha lite marginal och slippa ha på yttersta microjusteringen framöver.

Nä det har du rätt i, och det är ju inte orimligt dyrt, men hade hoppts på lite billigare. Köpte nyligen länkbitar till en vintage Speedmaster-länk och då gick nya länkbitar på 400kr/st via AD.

Ska hålla span på Ebay och annars får det bli en extra länkbit från Nymans senare. Passar jättefit just nu, men vill gärna ha lite marginal och slippa ha på yttersta microjusteringen framöver.
Jag har inte heller alla länkbitar till min hydro, men klarar mig med några mikrojusteringshål till godo. Tänker som du: bra med lite marginal.

Hej!
Någon som vet om Tudor och Rolex har samma infattning för sina länkar? Funderar på om en 20mm rolexlänk passar på en BB58. Tack på förhand!
Janur

Tillbaka
Topp