• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förra årets största nyhet och den som användes mest sen inköp. Funkar lika bra på läder son Nato 😎
0DBA833D-C2A4-4D78-8ED1-9F5D081465B6.jpeg

Den är så jäkla bra! Måste fixa textilbandet till min också så inte @Deskdiversthlm och @Back retar mig i sommar🤣
 
Det har varit mycket animerat på Tudors Instagram idag. Black Bay ceramic i fokus. Ursäkta min okunskap (mitt BB 58:a ägande till trots) Men är detta ett nysläp eller har den funnits ett tag?
 
Det har varit mycket animerat på Tudors Instagram idag. Black Bay ceramic i fokus. Ursäkta min okunskap (mitt BB 58:a ägande till trots) Men är detta ett nysläp eller har den funnits ett tag?
Den första versionen släpptes för Only Watch välgörenhetsauktionen 2019. Under 2021 kom sedan den vanliga BB Ceramic. Tudor verkar köra lite olika marknadsföringskoncept just nu. De körde precis en för Pelagos. Blir intressant att se vad som händer under W&W.
 
Har nyligen köpt en bb58 Bronze men har börjar snegla på en svart bb58. Men det är något som jag inte gillar med låset. Vad tycker ni om det vanliga låset? Eller är man bara bortskämd med Rolex claspen?
92575372-207D-4206-BB13-34AC8143319B.png
A84DD800-44E3-4DD8-93B4-4FE9EBB092AA.png
 
Har nyligen köpt en bb58 Bronze men har börjar snegla på en svart bb58. Men det är något som jag inte gillar med låset. Vad tycker ni om det vanliga låset? Eller är man bara bortskämd med Rolex claspen?
92575372-207D-4206-BB13-34AC8143319B.png
A84DD800-44E3-4DD8-93B4-4FE9EBB092AA.png
Jag tycker båda är rätt fina, men tycker helt klart att claspen på bronsaren är ett strå vassare utseendemässigt (och funktionsmässigt med t-fit)
 
Jag tycker båda är rätt fina, men tycker helt klart att claspen på bronsaren är ett strå vassare utseendemässigt (och funktionsmässigt med t-fit)
Skulle jag välja så vinner Bronze-claspen.
Inte sett det själv men utseende och funktion vinner över den gamla
Ja jag har ju inte testat bronze än men om jag bara kollar på länkarna så gillar inte mitt öga den vanliga, därför jag blir lite tveksam på den vanliga svarta
 
Har nyligen köpt en bb58 Bronze men har börjar snegla på en svart bb58. Men det är något som jag inte gillar med låset. Vad tycker ni om det vanliga låset? Eller är man bara bortskämd med Rolex claspen?
92575372-207D-4206-BB13-34AC8143319B.png
A84DD800-44E3-4DD8-93B4-4FE9EBB092AA.png
Är väl bara en fråga om tålamod? En stålvariant av det nya bronsspännet kommer ju naturligtvis någon gång snart. Med det sagt så är det gamla spännet helt ok och borde inte vara en dealbreaker annat än för de extremt petnoga. (verkar dock finnas en hygglig del petnoga här på forumet som är så milimeternoga med handledspassningen att den klena mikrojusteringen är ett problem)
 
Är väl bara en fråga om tålamod? En stålvariant av det nya bronsspännet kommer ju naturligtvis någon gång snart. Med det sagt så är det gamla spännet helt ok och borde inte vara en dealbreaker annat än för de extremt petnoga. (verkar dock finnas en hygglig del petnoga här på forumet som är så milimeternoga med handledspassningen att den klena mikrojusteringen är ett problem)
Ja det är inte akut, vet du när det släpps nytt från dem?
 
Ja det är inte akut, vet du när det släpps nytt från dem?
Det är Wilsdorfkoncernen, ingen i hela välden vet när någonting släpps. :)
Det är väl bara en allmänt accepterad sanning att när de kommit med en sådan hyllad produktuttveckling så vore det idioti att inte sprida den vidare i resten av produktionen. Och idioter är det väl få som tror att Rolex/Tudor är.
 
Det är Wilsdorfkoncernen, ingen i hela välden vet när någonting släpps. :)
Det är väl bara en allmänt accepterad sanning att när de kommit med en sådan hyllad produktuttveckling så vore det idioti att inte sprida den vidare i resten av produktionen. Och idioter är det väl få som tror att Rolex/Tudor är.
Tack! Vi ses väll här efter mars.
 
Tillbaka
Topp