• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korspostar men den är så bra att det är ok 😜

33DDBC99-4B27-4EDA-920C-8E338564999B.jpeg
 
Japp😆 Så se till att det inte går någon maska nu!
Fick förklaringen att det var silvret i spännet som gjorde det så dyrt.

Då bandet är ca: 2500:- dyrare än till den svarta och blå så borde det ju gå att räkna ut hur mycket silver det är😁

Dagskurs 925 silver: 4,35:-/g
2500:- / 4,35 = 574g

En vikt på dryga halvkilot då🤣
Aha det är därför den är så tung när jag har tygbandet på🤔🤔🤔🤔
 
Den som var så enkel att sälja och det är är ju endast losers som säljer för listpris, bra att säkra upp med två av varje också...... öh vem varré som repade bandhornet egentligen? Mycket goá minnen från denna tråden.
1647539941862.jpeg
Patetiskt hur ni håller på, inte undra på att Tudor kallas fattigmans Rolex. Märket attraherar uppenbart en viss typ.
 
Patetiskt hur ni håller på, inte undra på att Tudor kallas fattigmans Rolex. Märket attraherar uppenbart en viss typ.

Du verkar uppenbart ny här så du förstod nog inte ironin i sammanhanget tror jag 🙃


Sen att sitta och kalla Tudor för ”fattigmans Rolex” tycker jag också är väldigt obefogat..
Visst att det finns en väldigt tydlig historisk koppling mellan märkena. Men Tudor gör ju idag sin egen grej och prissättningen är också därefter.
 
Senast ändrad:
På releasedagen av bb58 bronze boutique edition mailade jag en butik i Tyskland och anmälde mitt intresse. Igår, efter ca 19 månaders radiotystnad, hörde de av sig. Klockan finns nu tillgänglig för mig att hämta ut. Den ska hämtas av mig personligen inom en vecka, vilket tyvärr gör att jag måste tacka nej 🙃
 
Tillbaka
Topp