• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På releasedagen av bb58 bronze boutique edition mailade jag en butik i Tyskland och anmälde mitt intresse. Igår, efter ca 19 månaders radiotystnad, hörde de av sig. Klockan finns nu tillgänglig för mig att hämta ut. Den ska hämtas av mig personligen inom en vecka, vilket tyvärr gör att jag måste tacka nej 🙃
Trist och lite bittert. Har du ingen som kan åka ned och hämta upp den åt dig eller varför inte ta en dagstur ner till Tyskland? 🙂
 
På releasedagen av bb58 bronze boutique edition mailade jag en butik i Tyskland och anmälde mitt intresse. Igår, efter ca 19 månaders radiotystnad, hörde de av sig. Klockan finns nu tillgänglig för mig att hämta ut. Den ska hämtas av mig personligen inom en vecka, vilket tyvärr gör att jag måste tacka nej 🙃
Fyfan vad tråkigt, typiskt att det skulle träffa in så dåligt😬
 
Bry dig inte. Ge inte såna personer syre i den här trevliga tråden! Det är fredag & vi har annat tänka på, tex vilken klocka vi ska bära idag 😀👍
Kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt utan var mer nyfiken på hur personen tänkte.
Uttryckssättet kändes bekant.
54C15797-BC77-4CE0-986C-94459A4DDAF2.gif

Men helt klart vill man fokusera på gött klocksnack och mindre på bs :)
 
Kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt utan var mer nyfiken på hur personen tänkte.
Uttryckssättet kändes bekant.
54C15797-BC77-4CE0-986C-94459A4DDAF2.gif

Men helt klart vill man fokusera på gött klocksnack och mindre på bs :)
Exakt, det känns bekant & därför ett stort skäl att inte ge det syre. Det har vi ingenting att hämta på. Vi håller en annan nivå här ju :) Ha en riktigt fin fredag nu!
 
Exakt, det känns bekant & därför ett stort skäl att inte ge det syre. Det har vi ingenting att hämta på. Vi håller en annan nivå här ju :) Ha en riktigt fin fredag nu!
Jadå håller med om att vi ska använda syret till annat trevligare klocksnack främst.
Men det kommer nog inte vara sista gången jag ber någon motivera hur den tänker.
Tror det är viktigt att ifrågasätta emellanåt.
En icke respons utifrån min fråga till personen talar för att det inte var speciellt genomtänkt.

Då jag icke äger någon Tudor i nuläget så bifogar jag en gammal bild för topic :)
Trevlig helg!
Bild.jpeg
 
Finns i stort sett ingen logik i dina två meningar.

Vem är det som kallar Tudor för fattigmans-Rolex?

Skaffa en trevligare ton om du ska hänga på KS

Utrycket att Tudor is "the poor mans Rolex" har funnits länge. Imho var uttrycket mer passande förr när Tudor var väldigit lika Rolex (både konstruktion och design) men hade lite enklare urverk och länkar. Det är kanske mindre träffande och mindre använt idag när Tudor fått mer av en egen identitet.
 
Senast ändrad:
Utrycket att Tudor is "the poor mans Rolex" har funnits väldigt länge. Imho var uttrycket mer passande förr när Tudor var väldigit lika Rolex (i termer av konstruktion och design) men hade lite enklare urverk och länkar. Det är kanske mindre passande och mindre använt idag när Tudor fått en mer egen identitet.
Det var lite det jag var efter.

Tudor står på egna ben i dag 😎
 
Då var det dags.. Tudor på armen dagen till ära.
Andra försöket efter att ha blivit stoppad i Januari på flygplatsen med Covid:banghead:
Välkommen till Rom! Värmen har precis kommit men solen lyser med sin frånvaro, ingen vidare luftkvalitet denna veckan. Men alltid värt ett besök :)

B5C6A583-01D1-4597-B8C0-14C810175A23.jpeg


P.S Gammal bild, så Batman du kan hålla dig borta 🦇
 
Senast ändrad:
Då var det dags.. Tudor på armen dagen till ära.
Andra försöket efter att ha blivit stoppad i Januari på flygplatsen med Covid:banghead:

Välkommen till Rom! Värmen har precis kommit men solen lyser med sin frånvaro, ingen vidare luftkvalitet denna veckan. Men alltid värt ett besök :)

Angående Rom. Behöver man vara på sin vakt gällande val av klocka? Tänker på stöldrisk osv. Ska dit om någon månad för första gången men inte riktigt bestämt mig för vilka klockor som får åka med :) Tack för input!
 
Senast ändrad:
På releasedagen av bb58 bronze boutique edition mailade jag en butik i Tyskland och anmälde mitt intresse. Igår, efter ca 19 månaders radiotystnad, hörde de av sig. Klockan finns nu tillgänglig för mig att hämta ut. Den ska hämtas av mig personligen inom en vecka, vilket tyvärr gör att jag måste tacka nej 🙃
Fasiken va surt, inget förhandlingsutrymme för någon extra vecka?
 
Apropå Tudor och Rom.
Ska dit om någon månad (på semester) och har givetvis redan börjat planera för vilka klockor som får åka med.
Mitt första besök och


Angående Rom. Behöver man vara på sin vakt gällande val av klocka? Tänker på stöldrisk osv. Ska dit om någon månad för första gången men inte riktigt bestämt mig för vilka klockor som får åka med :) Tack för input!
Såklart aldrig helt säkert i en storstad som Rom, men jag känner mig faktiskt tryggare här än i Göteborg sett till rån osv. Fram tills nu har det mest varit långärmat så har kunnat dölja klockan om det känns lite läskigt. Kanske inte är länge för guldrolle eller liknande som drar till sig uppmärksamhet från kilometers avstånd men du kommer långt på lite common sense och försiktighet.

Det roligaste med att resa är ju att välja rätt klocka för tillfället :)
 
Såklart aldrig helt säkert i en storstad som Rom, men jag känner mig faktiskt tryggare här än i Göteborg sett till rån osv. Fram tills nu har det mest varit långärmat så har kunnat dölja klockan om det känns lite läskigt. Kanske inte är länge för guldrolle eller liknande som drar till sig uppmärksamhet från kilometers avstånd men du kommer långt på lite common sense och försiktighet.

Det roligaste med att resa är ju att välja rätt klocka för tillfället :)
Italienarna själva älskar ju sina vintage stål typ äldre Rolex eller Typ Tudor sub/äldre speedmaster. Det sköna med Italienarna ock klockor är att de likt val av kläder kan lägga enorma summor men utan att för den delen försöka utmärka sig eller visa upp sig.
 
Italienarna själva älskar ju sina vintage stål typ äldre Rolex eller Typ Tudor sub/äldre speedmaster. Det sköna med Italienarna ock klockor är att de likt val av kläder kan lägga enorma summor men utan att för den delen försöka utmärka sig eller visa upp sig.
Lite väl OT nu men så är det verkligen, man sticker inte ut på samma sätt här med en exklusiv klocka eller klädesplagg som man gör i Sverige.
 
Såklart aldrig helt säkert i en storstad som Rom, men jag känner mig faktiskt tryggare här än i Göteborg sett till rån osv. Fram tills nu har det mest varit långärmat så har kunnat dölja klockan om det känns lite läskigt. Kanske inte är länge för guldrolle eller liknande som drar till sig uppmärksamhet från kilometers avstånd men du kommer långt på lite common sense och försiktighet.

Det roligaste med att resa är ju att välja rätt klocka för tillfället :)
Tack för svar! Och det är givetvis Tudorn jag vill ha med :)
 
Tack för svar! Och det är givetvis Tudorn jag vill ha med :)
Passar på att göra lite reklam för min egen tråd, skriv gärna några rader här och lägg upp några bilder när du kommit hem från resan :)

 
Passar på att göra lite reklam för min egen tråd, skriv gärna några rader här och lägg upp några bilder när du kommit hem från resan :)

Kul tråd och tanke! Jag har dock inte planerat att bara ta med en klocka, köpte ju nyligen en klockrulle så jag kan ta med ännu fler när man är ute och far.... :angel:
 
Tillbaka
Topp