• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välkommen till Rom! Värmen har precis kommit men solen lyser med sin frånvaro, ingen vidare luftkvalitet denna veckan. Men alltid värt ett besök :)

B5C6A583-01D1-4597-B8C0-14C810175A23.jpeg


P.S Gammal bild, så Batman du kan hålla dig borta 🦇
Vad ska man göra nu då? Något bra ledigt ställe med grym pasta du kan rekommendera? Käkade cacio e pepe till frukost när jag landade, tänkte jag hinner med 1-2 till 😄
 
Vad ska man göra nu då? Något bra ledigt ställe med grym pasta du kan rekommendera? Käkade cacio e pepe till frukost när jag landade, tänkte jag hinner med 1-2 till 😄
Om du vågar chansa så kan jag rekommendera Armandos vid Pantheon, turistigt läge men grym mat! Brukar vara fullbokat en månad i förväg men dom har oftast 2-3 drop-in bord varje dag, dom öppnar 19 men brukar vara kö, är du där 18:30 så kan du nog få ett bord.

Tyvärr är dom bästa ställena bokade långt i förväg men ring runt och kolla så kanske du har tur!

Trastevere:
-Taverna Trilussa
-Da Enzo al 29
-La Tavernaccia (lite avlägset men bra ställe)

Lite mer centralt:
-Roscioli
-La Fiaschetta
-Il Goccetto (mer ett vinställe än matställe med trevligt!)

Vill du skippa turistställena så rekommenderar jag Testaccio. Da Oio och Masto ligger vägg i vägg med varandra, finns oftast bord på iallafall något av dem.

Ha en trevlig helg! :)

Här är en gammal bild på min BB36 i Rom för kontext 😅
A52E01F0-A833-414C-B260-848DFC445302.jpeg
 
Om du vågar chansa så kan jag rekommendera Armandos vid Pantheon, turistigt läge men grym mat! Brukar vara fullbokat en månad i förväg men dom har oftast 2-3 drop-in bord varje dag, dom öppnar 19 men brukar vara kö, är du där 18:30 så kan du nog få ett bord.

Tyvärr är dom bästa ställena bokade långt i förväg men ring runt och kolla så kanske du har tur!

Trastevere:
-Taverna Trilussa
-Da Enzo al 29
-La Tavernaccia (lite avlägset men bra ställe)

Lite mer centralt:
-Roscioli
-La Fiaschetta
-Il Goccetto (mer ett vinställe än matställe med trevligt!)

Vill du skippa turistställena så rekommenderar jag Testaccio. Da Oio och Masto ligger vägg i vägg med varandra, finns oftast bord på iallafall något av dem.

Ha en trevlig helg! :)

Här är en gammal bild på min BB36 i Rom för kontext 😅
A52E01F0-A833-414C-B260-848DFC445302.jpeg
Håller med om Taverna Trilussa 👍🏻👍🏻
Inte långt därifrån så har man även Prosciutteria Cantina die Papi. Perfekt på en eftermiddag
 
Om du vågar chansa så kan jag rekommendera Armandos vid Pantheon, turistigt läge men grym mat! Brukar vara fullbokat en månad i förväg men dom har oftast 2-3 drop-in bord varje dag, dom öppnar 19 men brukar vara kö, är du där 18:30 så kan du nog få ett bord.

Tyvärr är dom bästa ställena bokade långt i förväg men ring runt och kolla så kanske du har tur!

Trastevere:
-Taverna Trilussa
-Da Enzo al 29
-La Tavernaccia (lite avlägset men bra ställe)

Lite mer centralt:
-Roscioli
-La Fiaschetta
-Il Goccetto (mer ett vinställe än matställe med trevligt!)

Vill du skippa turistställena så rekommenderar jag Testaccio. Da Oio och Masto ligger vägg i vägg med varandra, finns oftast bord på iallafall något av dem.

Ha en trevlig helg! :)

Här är en gammal bild på min BB36 i Rom för kontext 😅
A52E01F0-A833-414C-B260-848DFC445302.jpeg
Tack för tipsen, får se om jag kan ta mig dit! Tog något runt hörnet nu. Om det blir fler klockor härifrån hör jag av mig i förväg
A8B8CE6D-18F1-453B-830A-3BE1EBC21FFD.jpeg
:cigar:
 
Nu är min fråga, får man komma på Tudor GTG även om man bara har en papperspåse från Tudor? Det borde räknas va??🤣
 
@Limeee du borde kunna klara av minst 8st vändor innan träffen. Eftersom @Been verkar öppen för det mesta kan du alltid överraska med lite läder den 4:e 😂
Lycka till!

Edit sorry 9 vändor: lägg in denna på valfritt datum

@Limeee 20/3 - 23/3:

@Limeee 23/3-25/3:

@Limeee 25/3 -27/3:

@Limeee 27/3-29/3:

@Limeee 29/3-1/4:

@Limeee Återköp: 1 1/4-2/4

@Limeee Återköp: 2 2/4-3/4

@Limeee återköp 3 3/4-4/4
 
@Limeee du borde kunna klara av minst 8st vändor innan träffen. Eftersom @Been verkar öppen för det mesta kan du alltid överraska med lite läder den 4:e 😂
Lycka till!

Edit sorry 9 vändor: lägg in denna på valfritt datum

@Limeee 20/3 - 23/3:

@Limeee 23/3-25/3:

@Limeee 25/3 -27/3:

@Limeee 27/3-29/3:

@Limeee 29/3-1/4:

@Limeee Återköp: 1 1/4-2/4

@Limeee Återköp: 2 2/4-3/4

@Limeee återköp 3 3/4-4/4
Tusen tack för flipparschema😍
Ska följas slaviskt😜
 
Har aldrig testat denna men jag tycker den är riktigt fin! Visst är den 41mm?
Yes! Men inte lika klumpig i måtten som vanliga Black Bay om jag inte missminner mig. Gummistrapen är sådär på smalare handleder, men tygstrapen är fantastisk. Iom att klockan är så lätt i keramik och tygstrapen i praktiken kan justeras precis hursomhelst är den otroligt bekväm. Tycker att den sitter lika bekvämt som min Datejust på jubilee och det är rätt talande. Gillar verkligen det rejält kupade glaset också.
 
Härligt att kunna köra lite mer Tudor nu.
329A1987-060E-446C-843F-B71F13F587A4.jpeg
Det enda med Tudor som jag har svårt att förlika mig med från ett rent branding perspektiv är deras val av spokesmodels. Ingen av dem appelerar till mig och ger imo lite shopping center vibbar över märket.

Även om det ser ut som att glansdagarna är över hade en ’58 varit skoj
 
Senast ändrad:
Yes! Men inte lika klumpig i måtten som vanliga Black Bay om jag inte missminner mig. Gummistrapen är sådär på smalare handleder, men tygstrapen är fantastisk. Iom att klockan är så lätt i keramik och tygstrapen i praktiken kan justeras precis hursomhelst är den otroligt bekväm. Tycker att den sitter lika bekvämt som min Datejust på jubilee och det är rätt talande. Gillar verkligen det rejält kupade glaset också.

Tycker också att den ser mer slimmad ut på dom bilder och filmer jag sett👍 Kul med Master chronometer också! Ska bli spännande att se vad som kommer från Tudor i år😃
 
Tycker också att den ser mer slimmad ut på dom bilder och filmer jag sett👍 Kul med Master chronometer också! Ska bli spännande att se vad som kommer från Tudor i år😃
Ser också fram emot det samtidigt som hela leverans situationen de haft senaste åren och nu speciellt med FXD lämnar en del smolk i bägaren. :depressed:

Hoppas som alla andra på en GMT i ’58 format men om den kommer känns chanserna att komma över den rätt liten. :sorry:

Hoppas på något som inte är så dykaraktigt i år. Kanske mer åt Ranger hållet. Hela Royal serien kan se skrota för min del. Blir även spännande att se hur de tänker utveckla BB36 linjen.
Ser hellre att de drar ned ordentligt på hela katalogen och satsar på produktionen av huvudlinjerna. :meh:

OK ska inte gnälla, gillar märket och deras filosofi men snart kommer det visa sig om det var problem med tillverkning eller snedvriden strategi. :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp