Ajaj… Säkert nämnts innan men allt hade blivit så mycket vackrare i BB58 boetten.
Ja, en BB58 pepsi hade varit en dröm! Ska dock bli spännande att få se denna "in the flesh".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ajaj… Säkert nämnts innan men allt hade blivit så mycket vackrare i BB58 boetten.
Ser också en rootbeer i BB58 kostymJa, en BB58 pepsi hade varit en dröm! Ska dock bli spännande att få se denna "in the flesh".
Instämmer! Efter att ha kikat lite på insta reels på nya GMT’n där bilderna inte gått igenom ngn edit och färgerna är mer nedtonade måste jag säga att den nya GMT’n på en NATO eller liknande ser riktigt bra ut. Inte lika övertygad om länken.Ser också en rootbeer i BB58 kostym![]()
Passar tudors nato på denna? Hade nog varit snyggt med OG BB58 natotDå jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato
![]()
Har aldrig varit något fan av nato pga i brist på bättre ord den otympliga bullen som ofta uppstår kl 12 men det där ser ju inte ut att ha någon sån.Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato
![]()
Jag klipper alltid av "flärpen", så det blir ett single. Känns bättre såHar aldrig varit något fan av nato pga i brist på bättre ord den otympliga bullen som ofta uppstår kl 12 men det där ser ju inte ut att ha någon sån.
Vad är det där för natoband ?
Utan bullen så ser det riktigt bra och smidigt ut![]()
Jag förstår.Jag klipper alltid av "flärpen", så det blir ett single. Känns bättre så
Jag har hört mycket gott om Hodinkees natoband, men jag har inte testat de själv då det kostar en del med frakt.Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato
![]()
PrecisJag förstår.
Brukar du elda det i kanten då så det inte fransar upp sig ?
Dom passar. Dagens 41mm med 22mm bandbredd säljs iaf med exakt samma länk (som min GMT och min chrono). Samma till äldre BB 41 med ETA-verk också blir slutsatsen av ex dennaTja,
Noobfråga:
Vet ni om band/länkar/gummi som passar BB Heritage också passar BB GMT?
För fancy nato funkar inte på äldre tooolwatches i min värld. Enkelt Phoenix/CWC är så snyggt nato man kan ha, premium, "seatbelt"chevron och allt vad det heter ser mest knepigt ut ihop med en gammal oyster.Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato
![]()
Kan tipsa om Singular straps NATO Super, ser ut att vara ungefär samma detaljer som på det Hodinkee säljer. Jag är väldigt nöjd med mittJag har hört mycket gott om Hodinkees natoband, men jag har inte testat de själv då det kostar en del med frakt.
![]()
Nylon Watch Strap In Khaki
Pairs Well With If you're in need of the perfect neutral strap that goes with everything, grab this NATO-style strap in khaki. It will look equally great with any modern, pre-owned, or vintage watch. Our Take At the base of the UTE Nylon Straps are thoughtfully sourced materials and some of the...shop.hodinkee.com
Nej Singulars NATO super är seatbelt-variant.Kan tipsa om Singular straps NATO Super, ser ut att vara ungefär samma detaljer som på det Hodinkee säljer. Jag är väldigt nöjd med mitt
Är det inte så att det är "den vanliga" Pelagos som är 14.3mm, vilken jag tycker upplevs relativt tjock.Jag tror den kan vara bra. Med lug måtten som en BB58 (47mm l-2-l) och tjockleken på 14,7mm är inte en jätteskillnad mot FXD som är 14.3mm. Sedan är det skillnad i vikten eftersom FXD är i titan.
BB58 är ju även menad mer som en dressad dykare. Som ren tool watch kanske det är bättre att se till Pelagosen (även om användnimgsområdena är olika).
FXD vs BB58
![]()
Du har helt rätt. Läste 14.3 även för FXD någonstans.Är det inte så att det är "den vanliga" Pelagos som är 14.3mm, vilken jag tycker upplevs relativt tjock.
FXD är 12.75mm om jag inte är helt ute och cyklar...
Jag tycker ofta att det är osäkerhet kring just tjockleken. Konstigt att inte tillverkarna tydligare kan ange detta likväl som att de alltid anger diametern på klockan.Du har helt rätt. Läste 14.3 även för FXD någonstans.
Mycket underligt ja. Alla mått är lika intressanta, storleken har betydelse...Jag tycker ofta att det är osäkerhet kring just tjockleken. Konstigt att inte tillverkarna tydligare kan ange detta likväl som att de alltid anger diametern på klockan.
Även tydligt mått på Lug to Lug är önskvärt.
Klipper och eldar också kanten. Har aldrig fransat sig efter det. Är bandet långt så brukar jag även klippa av bandet på hålsidan så det inte sticker upp för mycket.Jag förstår.
Brukar du elda det i kanten då så det inte fransar upp sig ?
Känns som att det kan vara läge att ge nato en ny chans.Klipper och eldar också kanten. Har aldrig fransat sig efter det. Är bandet långt så brukar jag även klippa av bandet på hålsidan så det inte sticker upp för mycket.
Det kanske är en känslig fråga för Tudor.Mycket underligt ja. Alla mått är lika intressanta, storleken har betydelse...
Kan tipsa om Singular straps NATO Super, ser ut att vara ungefär samma detaljer som på det Hodinkee säljer. Jag är väldigt nöjd med mitt
Tar med mig lite Erika´s band som du kan testa på träffen. De är grymma!Känns som att det kan vara läge att ge nato en ny chans.
Blev lite uppeldad.
Det stämmer, jag var lite för snabb när jag kollade deras hemsida och hade glömt namnet.Du menar nog Singulars premium (som är riktigt bra och liknar det på bilden)