• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato 🤔
20220405_082539.jpg
 
Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato 🤔
20220405_082539.jpg
Har aldrig varit något fan av nato pga i brist på bättre ord den otympliga bullen som ofta uppstår kl 12 men det där ser ju inte ut att ha någon sån.
Vad är det där för natoband ?
Utan bullen så ser det riktigt bra och smidigt ut 👍
 
Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato 🤔
20220405_082539.jpg
Jag har hört mycket gott om Hodinkees natoband, men jag har inte testat de själv då det kostar en del med frakt.
 
Tja,
Noobfråga:
Vet ni om band/länkar/gummi som passar BB Heritage också passar BB GMT?
Dom passar. Dagens 41mm med 22mm bandbredd säljs iaf med exakt samma länk (som min GMT och min chrono). Samma till äldre BB 41 med ETA-verk också blir slutsatsen av ex denna
 
Då jag kommit fram till att jag gillar denna bäst på nato är det kanske hög tid att unna sig ett lite bättre nato 🤔
20220405_082539.jpg
För fancy nato funkar inte på äldre tooolwatches i min värld. Enkelt Phoenix/CWC är så snyggt nato man kan ha, premium, "seatbelt"chevron och allt vad det heter ser mest knepigt ut ihop med en gammal oyster.
 
Jag har hört mycket gott om Hodinkees natoband, men jag har inte testat de själv då det kostar en del med frakt.
Kan tipsa om Singular straps NATO Super, ser ut att vara ungefär samma detaljer som på det Hodinkee säljer. Jag är väldigt nöjd med mitt

Edit: Singulars Premium ska det vara
 
Senast ändrad:
Jag tror den kan vara bra. Med lug måtten som en BB58 (47mm l-2-l) och tjockleken på 14,7mm är inte en jätteskillnad mot FXD som är 14.3mm. Sedan är det skillnad i vikten eftersom FXD är i titan.
BB58 är ju även menad mer som en dressad dykare. Som ren tool watch kanske det är bättre att se till Pelagosen (även om användnimgsområdena är olika).

FXD vs BB58
438292CE-137D-449C-921D-194C7B623B77.jpeg
Är det inte så att det är "den vanliga" Pelagos som är 14.3mm, vilken jag tycker upplevs relativt tjock.
FXD är 12.75mm om jag inte är helt ute och cyklar...
 
Det jag inte riktigt förstår med dagens klockor är hur de kan vara så pass mycket tjockare än när man tillverkade klockor för 40-50 år sedan. Är det någon som vet varför? Man tänker ju att det med dagens teknologi borde gå att lösa även om urverken idag är betydligt mer avancerade.
 
Tillbaka
Topp