• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Jag vågade 😜
E936B925-1103-48C6-B517-0E326D38F543.png
Modigt! Hur känns den på handleden?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Den var faktiskt över förväntan men tyvärr är den kanske 2 mm för hög. 39mm sitter bra men fattar inte varför de inte kan hyvla ner den något mer
Tack och kul att den var över förväntan. Trist att den fortfarande känns för hög. Skulle som
sagt vara intressant att förstå var hindret finns. Även GS SGBM221 har ju nästan precis samma mått på alla fronter.
 

Whedda

Rolex
Tack och kul att den var över förväntan. Trist att den fortfarande känns för hög. Skulle som
sagt vara intressant att förstå var hindret finns. Även GS SGBM221 har ju nästan precis samma mått på alla fronter.

klart bättre på mina handleder än GMTn iallafall men till priset skulle jag säga att den är bra. Möjligtvis lite lökigt med rivit-länk i modern standard. Blir lite fejkpatina över det hela.
 

Bilagor

  • F1676035-FD75-4AED-91E1-1C4BA8EF245D.jpeg
    F1676035-FD75-4AED-91E1-1C4BA8EF245D.jpeg
    568 KB · Visningar: 39
  • 5D285ED9-CAD0-4AF3-852B-AFA000610037.jpeg
    5D285ED9-CAD0-4AF3-852B-AFA000610037.jpeg
    430.4 KB · Visningar: 42
  • 930000DE-8245-4FB6-980B-EC68E5BBC1BE.jpeg
    930000DE-8245-4FB6-980B-EC68E5BBC1BE.jpeg
    567.4 KB · Visningar: 40

Stefan S

Patek
2-Faktor
Den var faktiskt över förväntan men tyvärr är den kanske 2 mm för hög. 39mm sitter bra men fattar inte varför de inte kan hyvla ner den något mer
Tack och kul att den var över förväntan. Trist att den fortfarande känns för hög. Skulle som
sagt vara intressant att förstå var hindret finns. Även GS SGBM221 har ju nästan precis samma mått på alla fronter.
Jag har skrivit varför… urverket MT5652 är 2,5mm tjockare än MT5402 som finns i BB58.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
klart bättre på mina handleder än GMTn iallafall men till priset skulle jag säga att den är bra. Möjligtvis lite lökigt med rivit-länk i modern standard. Blir lite fejkpatina över det hela.
Tack! Lite lustigt att man inte tog chansen att uppdatera GMT till 39mm på samma gång.
Jag har skrivit varför… urverket MT5652 är 2,5mm tjockare än MT5402 som finns i BB58.
Nu byggde det mer på att man skulle kunna slimma ned verket lite. Men tack för påminnelsen.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
De hade ju kunnat gå ner till 100m WR för att få ner tjockleken, speciellt eftersom många gnäller på tjockleken när det gäller den andra GMTn.
Absolut min tanke också (särskit om vi hade pratat om att BB58fiera den "gamla" GMTn vars Rolex-anfader aldrig haft mer än 100m) men tror du det skulle göra jätteskillnad? Jag har ingen aning hur mycket material vi talar om att man skulle kunna skala bort men det känns som om det inte skulle vara vara så hemskt mycket i förhållande till vad verket bygger?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut min tanke också (särskit om vi hade pratat om att BB58fiera den "gamla" GMTn vars Rolex-anfader aldrig haft mer än 100m) men tror du det skulle göra jätteskillnad? Jag har ingen aning hur mycket material vi talar om att man skulle kunna skala bort men det känns som om det inte skulle vara vara så hemskt mycket i förhållande till vad verket bygger?
Tunnar man ner glaset 1mm och baklocket 1mm, så lär den upplevas bra mycket tunnare. Glaset sticker ju upp en hel del nu.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tunnar man ner glaset 1mm och baklocket 1mm, så lär den upplevas bra mycket tunnare. Glaset sticker ju upp en hel del nu.
Funkar ju men samtidigt om jag tittar till min BigBlock så är det ju den höga mellanboetten som gör att den upplevs som tjock. Glas och glasring bygger nog egentligen mer på den än på Pro och jag tror ändå inte det skulle ändra mycket på upplevelsen om man kapat ner i dem.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
image.jpg
Pratade med ADn idag. Han tyckte jag skulle komma in med klockan så skulle dem fixa den, annars skicka ner den till Tudor.
Vilken AD är det? Tänkte eventuellt tipsa flickvännen om att ta med sin till dem för att få ett utlåtande. AD hon köpte den av hävdade ju som sagt att det var inom toleranser och hennes är värre än din.
 
Topp