• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ja tar man bilden lite från vänster så ser det bra ut. Men om man kollar rakt ovanifrån så ser man stor skillnad
C95830E7-6352-488E-88AF-0E7F74639169.jpeg

Ah! Ja här syntes det ju tydligt. Är det ett enkelt ingrepp? Typ lyfta av och sätta tillbaka rätt? Eller måste något modifieras?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja tar man bilden lite från vänster så ser det bra ut. Men om man kollar rakt ovanifrån så ser man stor skillnad
C95830E7-6352-488E-88AF-0E7F74639169.jpeg
Knepigt det där.
Bilden ovan ser det heltokigt ut. Men det beror helt på hur man tittar. Bilden är ju också tagen från höger (kolla hur mycket nit som syns på länkens högra sida kl 12), så då ser det ju också riktigt dåligt ut.
Titta igen på klockan IRL och slut höger öga. Vad händer?
Min nya Speedy har samma egenhet fast med sekundvisaren.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Engströms 😊

men får se vad dem säger när dem tittar på den
Har försökt hänga med gällande vad som skulle vara fel på din BB, men kan inte se det?! 😖 Vill du förklara vad som är fel, är det att pip:en inte linjerar 100% med 12-markeringen eller är det ngt annat vajsing? Har bläddrat tillbaka för att se vad det var, men hittar inte!
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Knepigt det där.
Bilden ovan ser det heltokigt ut. Men det beror helt på hur man tittar. Bilden är ju också tagen från höger (kolla hur mycket nit som syns på länkens högra sida kl 12), så då ser det ju också riktigt dåligt ut.
Titta igen på klockan IRL och slut höger öga. Vad händer?
Min nya Speedy har samma egenhet fast med sekundvisaren.
Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Men sen när jag tänker på de så börjar jag fundera om den verkligen är vänster eller inte.
 

Bilagor

  • 9D7CB668-BEA7-4A50-93B3-93B81BBDA213.jpeg
    9D7CB668-BEA7-4A50-93B3-93B81BBDA213.jpeg
    391.6 KB · Visningar: 17
  • 13DF8C96-0C98-4763-9756-FDDBCCE216CA.jpeg
    13DF8C96-0C98-4763-9756-FDDBCCE216CA.jpeg
    385.4 KB · Visningar: 14
  • 8A927571-6DE4-4059-8C39-28BCBE32FBEC.jpeg
    8A927571-6DE4-4059-8C39-28BCBE32FBEC.jpeg
    432.1 KB · Visningar: 16
  • image.jpg
    image.jpg
    494.4 KB · Visningar: 15

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Men sen när jag tänker på de så börjar jag fundera om den verkligen är vänster eller inte.
Jag var för några år sedan hos Rolex-AD:n i Aberdeen, Scotland, detta var när dom fortfarande hade sportstål hemma. Då hade dom en batman inne som jag klämde på (köpte den inte, vilket ju såklart var svinpuckat såhär i retrospekt). Poängen är att Rollen inte heller hade en pip/triangel som linjerande 100% med 12-markeringen på tavlan. Jag påpekade detta för AD:n varpå han svarade att den inte behövde linjera enl. deras (Rolex) standard. Den skall ses som en indikation, och behövde därför inte vara 100%.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Jag var för några år sedan hos Rolex-AD:n i Aberdeen, Scotland, detta var när dom fortfarande hade sportstål hemma. Då hade dom en batman inne som jag klämde på (köpte den inte, vilket ju såklart var svinpuckat såhär i retrospekt). Poängen är att Rollen inte heller hade en pip/triangel som linjerande 100% med 12-markeringen på tavlan. Jag påpekade detta för AD:n varpå han svarade att den inte behövde linjera enl. deras (Rolex) standard. Den skall ses som en indikation, och behövde därför inte vara 100%.
Märkligt ändå…
Jag vrider själv mycket på den för att hålla lite koll på tiden, men när jag inte gör de vill jag ha den klockan 12 och då tycker jag ändå det ska vara i linje.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Märkligt ändå…
Jag vrider själv mycket på den för att hålla lite koll på tiden, men när jag inte gör de vill jag ha den klockan 12 och då tycker jag ändå det ska vara i linje.
Ja, jag förstår dig, men i ärlighetens namn så ligger den väl såpass linjerat att det inte blir ett reellt problem att se var den pekar?
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Ja, jag förstår dig, men i ärlighetens namn så ligger den väl såpass linjerat att det inte blir ett reellt problem att se var den pekar?
Finns väldigt mycket som inte är strikt nödvändigt eller funktionellt inom lyxklockor. Men den onödiga perfektionismen och onödiga funktioner är ju en stor del av det roliga med den här hobbyn.

Jag tycker att fel som man kan se med blotta ögat är oacceptabla i det här prissegmentet.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Men sen när jag tänker på de så börjar jag fundera om den verkligen är vänster eller inte.
Tja, egentligen är det ju inte så mycket att orda om. Är du inte nöjd, och de accepterar att fixa så är det ju bara att göra.
Till slut vänjer man sig ändå, men det är trist när man köpt en premiumprodukt.
 

G.Clooney

Cartier
Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Men sen när jag tänker på de så börjar jag fundera om den verkligen är vänster eller inte.
Helt klart inte i linje. Den går lite till vänster.
Jag hade också stört mig och hade sett till att få det fixat pronto. Ungefär i stil med "kosta vad det kosta vill".
Att funktionen inte påverkas är ju skitsamma. Hade funktionen varit målet hade det räckt fint med mobilen eller en G-Shock.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Jag har börjat bli riktigt sugen på att ha vintage lume på blåa Bb58an. Tycker det ser riktigt bra ut. Frågan är om man vågar:nailbiting:
F01341AB-E1F9-4302-B3F1-F056C2ABD6E3.jpeg


612FED02-1662-489E-A72D-3813001A98F5.jpeg
92E056B3-1F7A-4F7D-BE8C-753C34F1B6BD.jpeg
Fuck yes! Ser så jäkla bra ut på den!
Testade att PS-bleka min BB58 OG, men den blå ser bättre ut!
Säg till om du ska göra det! Är sugen på att ge min BB36 lite mer vintage feeling med ORL och dome på glaset!

5F67485D-6A90-45D8-9153-A637CA6E25B3.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Man kan även fråga sig om Tudor kommer serva den efter den modden.
Sant, den risken finns. Är ngt man isf märker om sisådär 5-8 år. Förhoppningsvis är Kenissi verken då mer vanliga så att även vanliga urmakaren kan serva.
Tanken har faktiskt slagit mig med. Tramsigt och pretentiöst? Javisst men rätt sugen 😅
Känner samma :D det roliga är att på den svarta önskade jag att de körde vit lule och på denna tvärtom. Tänk att man är alltid sugen på sådant man inte kan få. 🤷‍♂️
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sant, den risken finns. Är ngt man isf märker om sisådär 5-8 år. Förhoppningsvis är Kenissi verken då mer vanliga så att även vanliga urmakaren kan serva.

Känner samma :D det roliga är att på den svarta önskade jag att de körde vit lule och på denna tvärtom. Tänk att man är alltid sugen på sådant man inte kan få. 🤷‍♂️
Jag har väldigt svårt att se att Tudor kommer släppa sitt servicemonopol. Branschen går åt motsatt håll.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Sant, den risken finns. Är ngt man isf märker om sisådär 5-8 år. Förhoppningsvis är Kenissi verken då mer vanliga så att även vanliga urmakaren kan serva.

Känner samma :D det roliga är att på den svarta önskade jag att de körde vit lule och på denna tvärtom. Tänk att man är alltid sugen på sådant man inte kan få. 🤷‍♂️
Tror han moddade den svarta också men har för mig att den inte blev lika bra. Mest för att de inte fick ngn skön blekning/patina på vridringen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Måste säga att GMT'n är grymt snygg

Funderar även på om tjockleken på Pro modellen känns större eftersom den har en kortare l2l än GMT'n och därmed kan se lite mer kompakt ut. 🤔
 

spruff

Omega
Jag har väldigt svårt att se att Tudor kommer släppa sitt servicemonopol. Branschen går åt motsatt håll.
Exakt. Vinsten på framtida förväntade servicar, när dom säljeren ny klocka, är ju nästan lika stor som vinsren på själva klockan. Det är ju därför dom gått över till egna verk och säkrat upp monopol på service. 😁
 
Senast ändrad:
Topp