Ja tar man bilden lite från vänster så ser det bra ut. Men om man kollar rakt ovanifrån så ser man stor skillnad![]()
Ah! Ja här syntes det ju tydligt. Är det ett enkelt ingrepp? Typ lyfta av och sätta tillbaka rätt? Eller måste något modifieras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja tar man bilden lite från vänster så ser det bra ut. Men om man kollar rakt ovanifrån så ser man stor skillnad![]()
Jag vet faktiskt inte. Dem sa att dem skulle kolla på de och fixar dem inte det själva så behöver dem skicka den till TudorAh! Ja här syntes det ju tydligt. Är det ett enkelt ingrepp? Typ lyfta av och sätta tillbaka rätt? Eller måste något modifieras?
EngströmsVilken AD är det? Tänkte eventuellt tipsa flickvännen om att ta med sin till dem för att få ett utlåtande. AD hon köpte den av hävdade ju som sagt att det var inom toleranser och hennes är värre än din.
Det där hade stört mig sjukt mycketJa tar man bilden lite från vänster så ser det bra ut. Men om man kollar rakt ovanifrån så ser man stor skillnad![]()
Var inne på Bergströms häromdagen och då hade dom inte fått in någon av dom nya modellerna, eller information om när dom skulle dyka upp. Inget från Rolex heller.Någon som vet ifall Black Bay Pro finns hos AD nu så man kan pröva den på handleden?
Knepigt det där.Ja tar man bilden lite från vänster så ser det bra ut. Men om man kollar rakt ovanifrån så ser man stor skillnad![]()
Har försökt hänga med gällande vad som skulle vara fel på din BB, men kan inte se det?!Engströms
men får se vad dem säger när dem tittar på den
PrecisHar försökt hänga med gällande vad som skulle vara fel på din BB, men kan inte se det?!Vill du förklara vad som är fel, är det att pip:en inte linjerar 100% med 12-markeringen eller är det ngt annat vajsing? Har bläddrat tillbaka för att se vad det var, men hittar inte!
Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.Knepigt det där.
Bilden ovan ser det heltokigt ut. Men det beror helt på hur man tittar. Bilden är ju också tagen från höger (kolla hur mycket nit som syns på länkens högra sida kl 12), så då ser det ju också riktigt dåligt ut.
Titta igen på klockan IRL och slut höger öga. Vad händer?
Min nya Speedy har samma egenhet fast med sekundvisaren.
Jag var för några år sedan hos Rolex-AD:n i Aberdeen, Scotland, detta var när dom fortfarande hade sportstål hemma. Då hade dom en batman inne som jag klämde på (köpte den inte, vilket ju såklart var svinpuckat såhär i retrospekt). Poängen är att Rollen inte heller hade en pip/triangel som linjerande 100% med 12-markeringen på tavlan. Jag påpekade detta för AD:n varpå han svarade att den inte behövde linjera enl. deras (Rolex) standard. Den skall ses som en indikation, och behövde därför inte vara 100%.Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Men sen när jag tänker på de så börjar jag fundera om den verkligen är vänster eller inte.
Märkligt ändå…Jag var för några år sedan hos Rolex-AD:n i Aberdeen, Scotland, detta var när dom fortfarande hade sportstål hemma. Då hade dom en batman inne som jag klämde på (köpte den inte, vilket ju såklart var svinpuckat såhär i retrospekt). Poängen är att Rollen inte heller hade en pip/triangel som linjerande 100% med 12-markeringen på tavlan. Jag påpekade detta för AD:n varpå han svarade att den inte behövde linjera enl. deras (Rolex) standard. Den skall ses som en indikation, och behövde därför inte vara 100%.
Ja, jag förstår dig, men i ärlighetens namn så ligger den väl såpass linjerat att det inte blir ett reellt problem att se var den pekar?Märkligt ändå…
Jag vrider själv mycket på den för att hålla lite koll på tiden, men när jag inte gör de vill jag ha den klockan 12 och då tycker jag ändå det ska vara i linje.
Absolut, men har man väl börjat tänka på de så är det svårt att släppa.Ja, jag förstår dig, men i ärlighetens namn så ligger den väl såpass linjerat att det inte blir ett reellt problem att se var den pekar?
Problemet blir väl snarare att man vet om det och det skulle jag också störa mig på.Ja, jag förstår dig, men i ärlighetens namn så ligger den väl såpass linjerat att det inte blir ett reellt problem att se var den pekar?
Finns väldigt mycket som inte är strikt nödvändigt eller funktionellt inom lyxklockor. Men den onödiga perfektionismen och onödiga funktioner är ju en stor del av det roliga med den här hobbyn.Ja, jag förstår dig, men i ärlighetens namn så ligger den väl såpass linjerat att det inte blir ett reellt problem att se var den pekar?
Tja, egentligen är det ju inte så mycket att orda om. Är du inte nöjd, och de accepterar att fixa så är det ju bara att göra.Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Men sen när jag tänker på de så börjar jag fundera om den verkligen är vänster eller inte.
Otrolig!Silver idag..![]()
Jag gissade ju också, men med tanke på att den har 200m WR bör den gå att göra lite tunnare på något sätt.Jag killgissar att PRO precis som GMT har tavlan lite högre i boetten än BB58 resp std BB. Då blir det nog svårt att få till ett lägre glas.
Man kan även fråga sig om Tudor kommer serva den efter den modden.Jag har börjat bli riktigt sugen på att ha vintage lume på blåa Bb58an. Tycker det ser riktigt bra ut. Frågan är om man vågar
![]()
![]()
![]()
Tanken har faktiskt slagit mig med. Tramsigt och pretentiöst? Javisst men rätt sugenJag har börjat bli riktigt sugen på att ha vintage lume på blåa Bb58an. Tycker det ser riktigt bra ut. Frågan är om man vågar
![]()
![]()
![]()
Helt klart inte i linje. Den går lite till vänster.Här är lite färska bilder ovanifrån, men får det fortfarande till att den är lite för mycket vänster.
Fuck yes! Ser så jäkla bra ut på den!Jag har börjat bli riktigt sugen på att ha vintage lume på blåa Bb58an. Tycker det ser riktigt bra ut. Frågan är om man vågar
![]()
![]()
![]()
Sant, den risken finns. Är ngt man isf märker om sisådär 5-8 år. Förhoppningsvis är Kenissi verken då mer vanliga så att även vanliga urmakaren kan serva.Man kan även fråga sig om Tudor kommer serva den efter den modden.
Känner sammaTanken har faktiskt slagit mig med. Tramsigt och pretentiöst? Javisst men rätt sugen![]()
Jag har väldigt svårt att se att Tudor kommer släppa sitt servicemonopol. Branschen går åt motsatt håll.Sant, den risken finns. Är ngt man isf märker om sisådär 5-8 år. Förhoppningsvis är Kenissi verken då mer vanliga så att även vanliga urmakaren kan serva.
Känner sammadet roliga är att på den svarta önskade jag att de körde vit lule och på denna tvärtom. Tänk att man är alltid sugen på sådant man inte kan få.
![]()
Tror han moddade den svarta också men har för mig att den inte blev lika bra. Mest för att de inte fick ngn skön blekning/patina på vridringen.Sant, den risken finns. Är ngt man isf märker om sisådär 5-8 år. Förhoppningsvis är Kenissi verken då mer vanliga så att även vanliga urmakaren kan serva.
Känner sammadet roliga är att på den svarta önskade jag att de körde vit lule och på denna tvärtom. Tänk att man är alltid sugen på sådant man inte kan få.
![]()
Fast skulle dom neka den en betalande service pga. detta? ”Modden” påverkar inte verket eller funktionen, och inga delar är bytta, så allt är i funktion original. Det är ju ingen franken. Men visst, dom kanske är såpass känsliga…Man kan även fråga sig om Tudor kommer serva den efter den modden.
Den där är iofsFuck yes! Ser så jäkla bra ut på den!
Testade att PS-bleka min BB58 OG, men den blå ser bättre ut!
Säg till om du ska göra det! Är sugen på att ge min BB36 lite mer vintage feeling med ORL och dome på glaset!
![]()
Exakt. Vinsten på framtida förväntade servicar, när dom säljeren ny klocka, är ju nästan lika stor som vinsren på själva klockan. Det är ju därför dom gått över till egna verk och säkrat upp monopol på service.Jag har väldigt svårt att se att Tudor kommer släppa sitt servicemonopol. Branschen går åt motsatt håll.