• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen helg! Blev lite tudor idag👌🏼
9F6A6C97-C821-4570-B58C-25720CD06E1D.jpeg
Riktigt bra. 😍
 

Berling

Cartier
Baaah, sugen på en Tudor i sommar. Haft Pelagos innan men är nog mer inne på stål denna gång, bb36 blå eller GmT, två tämligen olika klockor men båda snygga. Sitter ni på några bra skäl som kan Pusha mig över kanten till köp och isåfall vilken av dem?
 

Been

Patek
2-Faktor
Baaah, sugen på en Tudor i sommar. Haft Pelagos innan men är nog mer inne på stål denna gång, bb36 blå eller GmT, två tämligen olika klockor men båda snygga. Sitter ni på några bra skäl som kan Pusha mig över kanten till köp och isåfall vilken av dem?
Äh köp båda så slipper du bekymmer av att välja😁😁😁
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Verkligen charmen med aluminium ist för keramik. Men vet vi om moderna aluminiumbezels med modern färg etc kommer solblekas på samma sätt som på gamla goda tiden?

Tror inte det. Finishen är bättre idag, kännedom om material och R&D är på en helt annan nivå. Lär också bytas ut inom rimlig tid för att undvika sånt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Rätt intressant för den som är nyfiken på hur Pro vs. 58 jämförs. En tydlig skillnad och 58'an känns som en dressare ijmf. Hoppas på att kunna testa och jämföra själv snart.

1649612465650.gif
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på nya BB36 SG. Någon som lyckats hitta en videorecension?
D4E97FD1-5549-4D3A-B1D1-A07095360992.jpeg
Skit i det! Köp den osedd så kan jag komma över och testa loss. Jag är också riktigt nyfiken. Men måste nästa prova både 36 och 39 samtidigt. Får ta en date på nymald Västerås när de fått in dem. Har en känsla av det inte kommer vara särskilt lång kö på den där
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Baaah, sugen på en Tudor i sommar. Haft Pelagos innan men är nog mer inne på stål denna gång, bb36 blå eller GmT, två tämligen olika klockor men båda snygga. Sitter ni på några bra skäl som kan Pusha mig över kanten till köp och isåfall vilken av dem?
Rätt olika klockor både till användning och till känsla och utseende. Frågan är mer hur du kommer att använda klockan. Om det är en field watch med GMT funktion du är ute efter borde väl BB Pro vara en bra kompromiss. Måtten är liknande GMT'n men lite mindre (39mm), du får GMT funktionen och T fit clasp.
Gillar 36 men har kommit fram till att den blir lite anonym och "platt" efter ett tag.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Skit i det! Köp den osedd så kan jag komma över och testa loss. Jag är också riktigt nyfiken. Men måste nästa prova både 36 och 39 samtidigt. Får ta en date på nymald Västerås när de fått in dem. Har en känsla av det inte kommer vara särskilt lång kö på den där
Haha, har köpt alldeles för många klockor osedda så är inte omöjligt. Känner dock att jag får ha lite is i magen nu. Vi bokar in en date så fort de finns i butiken ;)
 
Topp