• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DRW

Panerai
2-Faktor
Hur många gånger har man inte tänkt att man ska köpa sig en GADA-klocka och sedan minska samlingen. Likt förbannat så ökar och ökar samlingen hela tiden😂
Det har ju hänt några ggr :D, har precis sålt av 1/3 av samling och tänkte fortsätta med det och köpa en GADA, men nu hittar jag ju flera klockor jag vill ha.
 

Alex H

Omega
Hej!
Jag försöker desperat att få fatt i en Black bay 41 mm svart på länk. Svaret från AD är samma överallt, minst 6-12 mån väntetid. Är detta samma löjliga spel som Rolex håller på med eller har Tudor bara svårt att leverera klockor? Är det likadant utrikes? Någon som vet, hade varit uppskattat 😁
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej!
Jag försöker desperat att få fatt i en Black bay 41 mm svart på länk. Svaret från AD är samma överallt, minst 6-12 mån väntetid. Är detta samma löjliga spel som Rolex håller på med eller har Tudor bara svårt att leverera klockor? Är det likadant utrikes? Någon som vet, hade varit uppskattat 😁
Dykaren eller klassiska BB41? Skulle rekommendera dig att kontakta @Nymans Ur 1851 Västerås De bör förhoppnigsvis kunna hjälpa dig.
 

iko

Panerai
2-Faktor
Tröttnar aldrig på denna:
20220412_095519.jpg
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för det 😊 Behöver kanske ett lexikon på förkortningar 😂

Här har du ;)


Dock saknas GADA 😬
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tudor Black Bay Chrono - Vit

Krons Stockholm - 12 mån
Nymans Stockholm - 12 - 24 månader
Nymans Västerås- 12 månader
Bergströms Uppsala - Ingen ETA

Populär modell 😅
Problemet är ju att de inte vet i förväg när de får in dem. Det kan går mycket fortare eller ta längre tid.
 
  • Like
Reactions: m_s

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur många gånger har man inte tänkt att man ska köpa sig en GADA-klocka och sedan minska samlingen. Likt förbannat så ökar och ökar samlingen hela tiden😂
Det enda som funkar är att köpa något jävligt dyrt, som när jag köpte BP MilSpec. Problemet är att man ganska snabbt tycker klockan är löjligt dyr och därför säljer den.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det enda som funkar är att köpa något jävligt dyrt, som när jag köpte BP MilSpec. Problemet är att man ganska snabbt tycker klockan är löjligt dyr och därför säljer den.
Ja men exakt! Med dyra klockor blir det ännu värre, för då säljs de snabbt då man inser hur mycket pengar det är och hur mycket man kan få för de pengarna😁 Och då har jag ändå inte varit i närheten av summorna som för en BP MilSpec
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
 

Zeddius

Omega
Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Den info jag fick från Bergströms Ur Göteborg när de trodde jag ville ställa mig i kö för BB Pro istället för BB Chrono som jag verkligen är ute efter var att de hade stängt kön p.ga högt intresse.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Sitter och funderar på om jag ska orka byta klocka efter en dryg vecka. Nah.

Jag har märkt att är när klockintresset går från att man byter klocka flera gånger om dagen till att man nöjer sig med en i veckor som de verkliga favoriterna kommer fram!
IMG20220412214413.jpg

Denna klockan gick jag och dreglade efter i fem år innan jag fick råd att köpa den!
Det var efter att jag sålde den som hobbyn så sakta började övergå till ett missbruk😆

Tycker fortfarande den är riktigt fin!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?
Du kan nog ana svaret - Högt intresse, kommer med största sannolikhet vara väldigt svår att få tag på initialt.

Har du inte en kanon relation med en AD sedan innan så ställ in siktet på att vänta lite (men hellre det än överpris hos gråhandlare).
 
Topp