• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ahlzon

Breitling
2-Faktor
Efter att ha fulläst forumet i snart ett år så kände jag nu att man måste ju bli lite aktiv och det firas med en bild på favoriten i samlingen.
 

Bilagor

  • IMG_2340.jpg
    IMG_2340.jpg
    474 KB · Visningar: 6

arnoldlex

Breitling
Hej alla glada!

Har fastnat ordentligt för Tudor Prince Date ref 74034.

Efter att ha läst runt lite på diverse forum så tillverkas tydligen dessa fortfarande till Asiens marknad, specifikt Hong Kong. Är det någon som har lite information kring detta eller vet om det överhuvudtaget stämmer?

Finns ju en del 74034: or på Chrono24 som har tillverkningsår 2021 i bland annat Storbritannien.

Har väl förstått att klockan har förändrats lite sedan 1996, då screwdown-kronan var från Rolex, jubileearmbandet och även själva caset.

Hade ni föredragit en vintage-variant från det senare årtalet eller försöka hitta en nytillverkad?

Jättetacksam för svar!
 
Senast ändrad:

Been

Patek
2-Faktor
Provat Pro… känns bra i storleken och mikrojusteringen verkar riktigt bra. Men lite lam i sin framtoning, den ”vanliga” GMT är ändå snyggast tycker jag. Men plastad tavla så gavs kanske inte rättvisa? Fanns även en GMT TT. Dessa hos KaDeWe i Berlin.
1C982170-079D-4660-85C6-518B2EB4320A.jpeg
BF31AF64-893D-43B8-B67A-941B006A5E6E.jpeg
Kul att se att dom finns i verkligheten hoppas bara att de hittar till Sverige snart.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Provat Pro… känns bra i storleken och mikrojusteringen verkar riktigt bra. Men lite lam i sin framtoning, den ”vanliga” GMT är ändå snyggast tycker jag. Men plastad tavla så gavs kanske inte rättvisa? Fanns även en GMT TT. Dessa hos KaDeWe i Berlin.
1C982170-079D-4660-85C6-518B2EB4320A.jpeg
BF31AF64-893D-43B8-B67A-941B006A5E6E.jpeg
Gick det att köpa där-o-då?
Om så är fallet så rekommenderar jag de som vill ha en av modellerna att boka en snorbillig flygbiljett till Berlin. Man är ju hemma igen till en sen lunch
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Tänker att jag ska komplettera min BB58:a (blå) med ett band. Inget fel på länken, men vill ha lite variation. Behöver lite tips och inspiration. Har ni några förslag?
 

JilleS

Breitling
Nån som testat US President på sin 58a ?

skulle helst köra originallänk på 58an (tycker den är bekväm och nitarna stör mig inte) men en president på 36an.. nu finns ju dock inte detta alternativ så därav detta velande.. kanske främst för att få lite mer variation för ögonen 🤔🤦‍♂️
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Någon som frågat AD om nya BB Pro? Hur eftertraktad är den? Vågar man hoppas att den inte kommer vara särskilt svår att få tag på (efter att den värsta hypen lagt sig i början)?

Tror den kan bli en succé. Det är mycket klockan för pengen onekligen. Finns ingen uppenbar nackdel förutom att en del kommer tycka den är "chunky".
 
Topp