• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
@Burnman var är du sitter på Lida gård och väntar på lunchen.
6542D6E1-BFC7-4729-A133-773FD66BB4B5.jpeg
167EA379-680C-46AB-812C-ADB82D54720D.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
@Burnman var är du sitter på Lida gård och väntar på lunchen.
6542D6E1-BFC7-4729-A133-773FD66BB4B5.jpeg
167EA379-680C-46AB-812C-ADB82D54720D.jpeg
Typiskt 🙄 Hade varit trevligt med en sammanstrålning. Men just påskafton spenderas alltid ute i djupaste skogen vid jaktstugan till barnens stora glädje. Det grillas, fiskas och en massiv äggjakt i skogen. Men vi måste se till att sammanstråla något nu under det ljusare halvåret när ni är i stugan.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hade inte tänkt på det tidigare men som en som inte gillar "vitgulds"indexen (på Rolex, vet inte vilken metall Tudor använder) utan föredrar gammeldags applicerade lume-index på tavlan så är ju denna nya hybridlösningen en cool modern lösning. Keramiska pluppar med lume som blir lite mer än bara målade index men samtidigt utan klossigheten och blinget med metallindex. Hoppas vi får se mer av det i flera modeller framöver.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ja du ville ju inte vara med och leka så det fick bli så då 😝

Mina tre favoriter från GTGn: Panna, BBB, Aerospace. Gud förbannat att man aldrig kan vara nöjd 😂
Jag önskar jag var mer väutrustad (syftar på handleden) och kunde bära upp dem pjäserna :( @Back BBB är riktigt trevlig. Hade lätt försökt få tag i en.
Hoppas du ska bli nöjd med nya pjäsen :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag önskar jag var mer väutrustad (syftar på handleden) och kunde bära upp dem pjäserna :( @Back BBB är riktigt trevlig. Hade lätt försökt få tag i en.
Hoppas du ska bli nöjd med nya pjäsen :)
En blå hade ju givetvis varit det optimala men jag tänker att en grå med svart gummi funkar till allt alltid, iaf det argument jag försvarar mitt köp med 😉😂
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
För kronograferna kör Tudor på Breitlingverk och Breitling kör Kinessi på annat i utbyte. Just Kinessi startades av Tudor som sedan ingick partnerskap med bland annat Breitling och lite andra märken.
- Betyder det att tex Breitling också betraktar sina klockor med verk från Kinessi som inhouse? Såg förresten att nya Tag-dykaren har verk från Kinessi. Har de också ett ”utbyte” av verk?
Behöver tydligen lära om lite här. På ”min tid” betydde inhouse att man skulle tillverkat urverket själv, inte att man kunde få definiera det så med hjälp av bytesaffärer med andra tillverkare. Kommer ihåg när IWC fick en knäpp på näsan för att ha modifierat ett köpt verk avsevärt och kallade det inhouse, det ansågs inte ok.
 
Senast ändrad:

IvoKnievel

Cartier
2-Faktor
- Betyder det att tex Breitling också betraktar sina klockor med verk från Kinessi som inhouse? Såg förresten att nya Tag-dykaren har verk från Kinessi. Har de också ett ”utbyte” av verk?
Behöver tydligen lära om lite här. På ”min tid” betydde inhouse att man skulle tillverkat urverket själv, inte att man kunde få definiera det så med hjälp av bytesaffärer med andra tillverkare. Kommer ihåg när IWC fick en knäpp på näsan för att ha modifierat ett köpt verk avsevärt och kallade det inhouse, det ansågs inte ok.

Tudor startade Kenissi och tog in Breitling och Chanel som partners.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
23 mm är svårt.
Barton har men har inte svarat på mitt mail sen en månad om när de får in clasp i guld…

Vi får leta tillsammans!
Barton Elitegummi och Scurfa verkar båda funka med original clasp vad jag kunnat hitta.
Mer sugen på att hitta något trevligt läder eller ännu hellre ett kul canvas.
Lär bli att be trollkarlen @SpaceAce om hjälp som vanligt ☺️
 
Topp