• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Dags för frukost!

C3BBB2FC-11DB-4751-AE70-5969AD4B30E5.jpeg
 

Barricello

Audemars
Pratat med Rob E nu och de lät inte direkt positivt. Sedan kräver de handpenning så tillsvidare tror jag att jag skippar Rob E då de också hade en del i kö redan.
Hoppla! Jag hade kanske lite tur då, jag mailade å frågade om dom hade någon BB Chrono inne, å de hade dom, då sa jag att jag kommer förbi å nyper den i eftermiddag.
Ingen köphistorik sedan tidigare. Hade ett mycket trevligt bemötande vid besöket.
 

Zeddius

Omega
Hoppla! Jag hade kanske lite tur då, jag mailade å frågade om dom hade någon BB Chrono inne, å de hade dom, då sa jag att jag kommer förbi å nyper den i eftermiddag.
Ingen köphistorik sedan tidigare. Hade ett mycket trevligt bemötande vid besöket.
Ibland ska man ha lite tur också 😁
Det lät på representanten att de inte hade fått in några på länge och beklagade sig över detta.
Hon kikade hur länge folk hade stått i kö och pratade om att nästa person kunde förvänta sig att kanske få kring Juni/Juli.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vilka verktyg använde du för att justera ?
Har letat då jag behöver ett par själv men inte fastnat för något
Jag kör Bergeons mejslar. Jag har själv ingen Tudor utan använder dem till Rolex länkar. 1,6mm till sportklockor som tex Submariner och Sea-dweller medans Jubilee- och Presidentlänkar till 36mm klockor vill ha 1,2mm mejsel.
1,6mm var för stor för för denna Tudor så jag fick använda 1,2mm. Den i sin tur kändes lite liten så jag gissar att 1,4mm Bergeon mejsel skulle passa perfekt men någon sådan har jag tyvärr inte.
Det gick alltså bra med 1,2mm utan att sabba spåret i skruven men optimalt skulle jag vilja ha en lite större mejsel än så.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Pratat med Rob E nu och de lät inte direkt positivt. Sedan kräver de handpenning så tillsvidare tror jag att jag skippar Rob E då de också hade en del i kö redan.
Vad jag har hört (från AD) så är det kö för att Breitling inte klarar levera urverk till Tudor för tillfället.
 
Topp