• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En till här!
Vaktar barnen som underhåller sig med vattenlekbord, guds gåva till småbarnsföräldrar.
PXL_20220509_123724237.jpg

Den är riktigt fin den där! Vad är dina intryck nu efter att ha haft den någon dag? Och vilket är favoritbandet?😃
Första intrycken är att den känns mindre än 42 mm.
Känns inte att man har den på handleden är ju så lätt.
Lumen är grym .
Vilket av banden som kommer användas är nog vilket humör man är på jag gillar båda.
Tavlan och färgen gillar jag mer än på den gamla Pelagosen.
Vridringen som går och vrida åt båda hållen plus att det är lume på den gillar jag skarpt.
Väntar nu bara På PRO sen kan jag sälja alla klockor utom Tudorklockorns för då har jag en till varje dag😁

Första intrycken är att den känns mindre än 42 mm.
Känns inte att man har den på handleden är ju så lätt.
Lumen är grym .
Vilket av banden som kommer användas är nog vilket humör man är på jag gillar båda.
Tavlan och färgen gillar jag mer än på den gamla Pelagosen.
Vridringen som går och vrida åt båda hållen plus att det är lume på den gillar jag skarpt.
Väntar nu bara På ORO sen kan jag sälja alla klockor utom Tudorklockorns för då har jag en till varje dag😁

Måste säga att jag inte fick något direkt sug efter den nya Pelagosen i början, men efter att ha sett bilder och klipp på den så är jag riktigt sugen!

Grattid till en riktigt fin klocka och en grym Tudorsamling! Vad blir nästa mål? Kanske 31st olika så man kan byta varje dag i en månad😁

Testade BB Pro idag. Helhetsintrycket är riktigt bra. Fina index och härligt med kuperat glas. Nice med gul GMT-visare. Länken är oerhört bra med smidig storlekskorrigering. Och tjockleken? Inte ett problem överhuvudtaget utan kändes välbalanserad och bekväm, det är trots allt en sportig klocka. Jämförelsebild är mot min 124270 Explorer :)
CADBFC93-EA5E-476D-B0DA-38F69AB47B6C.jpeg
3C870BC4-9A4C-4033-BAA5-48435481CFEF.jpeg
538A2B3C-2D73-4561-A271-0A0232BB71CD.jpeg
F4BB457E-D4EE-4C94-B39B-BF4FD5CFE644.jpeg

Kan det bli för mycket rassel😉…?
Det tycker jag inte.
Ibland drömmer jag mig bort och tänker att länken är från 60-talet och tillhörde en gammal Tudor-dykare som sen försvann under ett dyk och det enda dykaren lyckades fånga var länken. Klockan sjönk sakta ner i det mörka djupet men länken klarade sig 😍
Sen vaknar jag och inser att det bara var en dröm 😯

Testade BB Pro idag. Helhetsintrycket är riktigt bra. Fina index och härligt med kuperat glas. Nice med gul GMT-visare. Länken är oerhört bra med smidig storlekskorrigering. Och tjockleken? Inte ett problem överhuvudtaget utan kändes välbalanserad och bekväm, det är trots allt en sportig klocka. Jämförelsebild är mot min 124270 Explorer :)
Nya låset ser riktigt bra ut :) tyvärr ser klockan på tok för hög ut för min smak.

Vi kör väl en dag till med denna dock på gummi nu.
image.jpg
Den är grym och helt enig om mindre känsla än 42 och härlig lätthet. Har dom bytt färg på gummibandet, eller är minnet grusigt? Har för mig att det var en något udda klarblå från början, som inte lirade med det blå på klockan

Blir baras snyggare och snyggare.

Eftersom dom kallar mig photoshop-kungen så får ni här min otroligt snygga tolkning av den upplevda tjockleken på PRO

5556885F-3174-4530-A295-12E0A03321FB.jpeg

Jag har generellt bara så svårt för klockor som bygger på höjden, tyvärr därför jag gång på gång gjort mig av med mina Pelagos :(
Men ska så klart testa denna irl innan jag avfärdar helt :)
Tycker att bilden ovan är ett ganska bra exempel på hur den upplevs. Jämförde min BB58 med Pro'n i butiken och sida vid sida var det väldigt lite skillnad. Den bars även som 58:an.
Däremot på GMT'n med de extra millimetrarna så så märks det. Då blir den klossig och topp tung.

Tillbaka
Topp