• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Eftersom dom kallar mig photoshop-kungen så får ni här min otroligt snygga tolkning av den upplevda tjockleken på PRO

5556885F-3174-4530-A295-12E0A03321FB.jpeg

Jag har generellt bara så svårt för klockor som bygger på höjden, tyvärr därför jag gång på gång gjort mig av med mina Pelagos :(
Men ska så klart testa denna irl innan jag avfärdar helt :)
Tycker att bilden ovan är ett ganska bra exempel på hur den upplevs. Jämförde min BB58 med Pro'n i butiken och sida vid sida var det väldigt lite skillnad. Den bars även som 58:an.
Däremot på GMT'n med de extra millimetrarna så så märks det. Då blir den klossig och topp tung.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag har generellt bara så svårt för klockor som bygger på höjden, tyvärr därför jag gång på gång gjort mig av med mina Pelagos :(
Men ska så klart testa denna irl innan jag avfärdar helt :)

Den känns klart större än 58an men proportionerna är helt rätt så det är natt och dag mot 41mm som väl på pappret är typ lika tjock, den senare känns enormt mycket större på armen
 

H.Gruber

Omega
Jag testade nya pro idag. Lite mattare och tyngre/ tjockare än jag trodde, men fortfarande riktigt bra enligt mig. Riktigt imponerad utav spännet och snabbjusteringen. Tror faktiskt att det kommer bli den här istället för rolexen jag står i kö för nu, mindre än halva priset och samma känsla. Bergströms gjorde en gissning på möjlighet till köp i höst tidigast, men dom hade ingen lista och om jag förstod dom rätt så kommer dom heller inte ha det framöver.

Bild med 19,5-20cm handled för ref.
 

Bilagor

  • CCACD015-87B1-4C63-9987-2C484F55FB30.jpeg
    CCACD015-87B1-4C63-9987-2C484F55FB30.jpeg
    561.7 KB · Visningar: 12

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag testade nya pro idag. Lite mattare och tyngre/ tjockare än jag trodde, men fortfarande riktigt bra enligt mig. Riktigt imponerad utav spännet och snabbjusteringen. Tror faktiskt att det kommer bli den här istället för rolexen jag står i kö för nu, mindre än halva priset och samma känsla. Bergströms gjorde en gissning på möjlighet till köp i höst tidigast, men dom hade ingen lista och om jag förstod dom rätt så kommer dom heller inte ha det framöver.

Bild med 19,5-20cm handled för ref.
Ingen lista? Är inte det dessa dagar som att säga att man bara har en klocka? 😳
Skämt åsido förklarade de varför? Var det för att de inte bedömde intresset så stort?
 

H.Gruber

Omega
Ingen lista? Är inte det dessa dagar som att säga att man bara har en klocka? 😳
Skämt åsido förklarade de varför? Var det för att de inte bedömde intresset så stort?
Nej tvärt om så hade intresset varit väldigt stort. Det hade varit ett femtiotal till innan mig som visat intresse, därför fick jag inte riktigt ihop varför de inte skulle ha lista.

Dock ska tilläggas att jag lyssnade samtidigt som jag försökte underhålla en ettåring, så det kan ha varit jag som missade nån detalj.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag testade nya pro idag. Lite mattare och tyngre/ tjockare än jag trodde, men fortfarande riktigt bra enligt mig. Riktigt imponerad utav spännet och snabbjusteringen. Tror faktiskt att det kommer bli den här istället för rolexen jag står i kö för nu, mindre än halva priset och samma känsla. Bergströms gjorde en gissning på möjlighet till köp i höst tidigast, men dom hade ingen lista och om jag förstod dom rätt så kommer dom heller inte ha det framöver.

Bild med 19,5-20cm handled för ref.
Med din avatar tycker jag det är läge att skippa Rolex, det slutar aldrig bra. Särskilt bättre spänne på Tudor kan ju vara en lifesaver.
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag testade nya pro idag. Lite mattare och tyngre/ tjockare än jag trodde, men fortfarande riktigt bra enligt mig. Riktigt imponerad utav spännet och snabbjusteringen. Tror faktiskt att det kommer bli den här istället för rolexen jag står i kö för nu, mindre än halva priset och samma känsla. Bergströms gjorde en gissning på möjlighet till köp i höst tidigast, men dom hade ingen lista och om jag förstod dom rätt så kommer dom heller inte ha det framöver.

Bild med 19,5-20cm handled för ref.

Var det i Göteborg? Fått samma svar på BB Pro, FXD, 36mm svart OP, 36mm Explorer samt en BB Chrono förra året om jag inte minns fel..

Kan väl till viss del köpa det då dom troligen får 100 liknande frågor om dagen..

"Nä, vi har inga listor på något men återkom gärna om ett halvår typ..."

Give it to me straight istället! "Vid en kvick okulär besiktning av ditt ofördelaktiga yttre nekar vi dig å det bestämdaste att bära några varumärken som förknippas med denna butiken" Det var känslan jag fick med mig därifrån iaf🤣🤣

Äh, blev mycket OT nu, jag är bara bitter och skyller på sömnbrist i kombination med avundsjuka.

OnT: BB Pro är en riktigt nice klocka som växer mer och mer på mig😃
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Intressant krönika. Tycker skribenten missar en del och stundtals orerar men han lyfter en återkommande åsikt. Därför blir kommentarerns rätt intressanta. Däremot upplever jag att man missar mycket sv Tudors historik och affärsmodellen som skapades mellan de olika märkena. Men visst: om man köper en Tudor för att man vill ha en Rolex så är det upplagt för besvikelse.

 

H.Gruber

Omega
Var det i Göteborg? Fått samma svar på BB Pro, FXD, 36mm svart OP, 36mm Explorer samt en BB Chrono förra året om jag inte minns fel..

Kan väl till viss del köpa det då dom troligen får 100 liknande frågor om dagen..

"Nä, vi har inga listor på något men återkom gärna om ett halvår typ..."

Give it to me straight istället! "Vid en kvick okulär besiktning av ditt ofördelaktiga yttre nekar vi dig å det bestämdaste att bära några varumärken som förknippas med denna butiken" Det var känslan jag fick med mig därifrån iaf🤣🤣

Äh, blev mycket OT nu, jag är bara bitter och skyller på sömnbrist i kombination med avundsjuka.

OnT: BB Pro är en riktigt nice klocka som växer mer och mer på mig😃
Haha ja verkligen. Inte Göteborg, men jag tycker känslan är lite densamma oavsett stad och namn på butik. Den känslan och alla listor är även anledningarna till att intresset för en ny Rolex mer eller mindre avtagit helt, så jag hoppas slippa samma upplevelse och system när jag nu hittat ett märke och en modell som jag vill köpa ny.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Intressant krönika. Tycker skribenten missar en del och stundtals orerar men han lyfter en återkommande åsikt. Därför blir kommentarerns rätt intressanta. Däremot upplever jag att man missar mycket sv Tudors historik och affärsmodellen som skapades mellan de olika märkena. Men visst: om man köper en Tudor för att man vill ha en Rolex så är det upplagt för besvikelse.

"Jag är mycket upprörd att märket som uttalat startades för att sälja mer tillgängliga varianter på Rolex plötsligt och helt oväntat har visat sig mest satsa på att sälja mer tillgängliga varianter på Rolex. Jag måste genast sälja klockan jag var helsåld på för en månad sen."

Tycker egentligen att artikeln handlar mer om hur det är att vara en ny klockentusiast än om nånting annat, hur ens fokus och åsikter om olika klockor pendlar vilt då, och att det är lite synd om Tudor att det inte var en artikel med den vinkeln som författarens redaktör gav honom uppdraget att skriva.
 
Senast ändrad:
Intressant krönika. Tycker skribenten missar en del och stundtals orerar men han lyfter en återkommande åsikt. Därför blir kommentarerns rätt intressanta. Däremot upplever jag att man missar mycket sv Tudors historik och affärsmodellen som skapades mellan de olika märkena. Men visst: om man köper en Tudor för att man vill ha en Rolex så är det upplagt för besvikelse.


Som journalist uppskattar jag greppet att skriva ett "göra slut"-brev med ett varumärke. Tyckte det kändes fräscht och underhållande faktiskt.
Men som @essGunnar skrev: en redaktör hade behövt kliva in här och berätta för skribenten att han fått en väldigt viktig detalj om bakfoten vilket gör att det känns lite konstigt.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Intressant krönika. Tycker skribenten missar en del och stundtals orerar men han lyfter en återkommande åsikt. Därför blir kommentarerns rätt intressanta. Däremot upplever jag att man missar mycket sv Tudors historik och affärsmodellen som skapades mellan de olika märkena. Men visst: om man köper en Tudor för att man vill ha en Rolex så är det upplagt för besvikelse.

Hoppas alla Tudor AD sätter honom på svarta listan 😀
 
Topp