• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
Jag håller med. En av de största anledningarna till att jag valde att inte köpa en är pga att bandet är för långt. Flärpen på kardborrebandet blir alldeles för långt för oss med smalare handleder. Känns som det är risk att den fastnar i kläder och rycker loss klockan.
Börja träna🥹 skämt och sido jag tycker båda banden funkar på mig.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag håller med. En av de största anledningarna till att jag valde att inte köpa en är pga att bandet är för långt. Flärpen på kardborrebandet blir alldeles för långt för oss med smalare handleder. Känns som det är risk att den fastnar i kläder och rycker loss klockan.
Watchistry moddade kardborrbandet då blev det riktigt bra. Men samtidigt så tror jag att jag kommer köra den på MN istället iom att det är elastiskt.

Watchistry’s genomgång och moddade band:
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20220508_095714__01.jpg

När nu småtjockisar från Tudor är på modet vill man ju inte vara sen att haka på.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
087A1D73-4B90-4396-BDA9-9123E8F5026A.jpeg

Och vips var man tillbaka i tudortråden. Det var inte igår!

Första intryck:
Mycket ljusare blå än jag trodde, när det är ljust i rummet - men även mycket mörkare blå än jag trodde när det är lite mörkare i rummet. Spännande!

Galet bra klick i bezeln- nästan lika bra känsla som i min gamla pelagos. Ska bli kul detta! 💖
 
Har inget att tillföra utöver en stor hyllning till den här tråden.
När man haft en helg med renovering och annat jox är det en YNNEST att ta sin första kopp på måndagsmorgonen och se allt fint här inne.
Under veckans första kaffe har jag blivit
1. Ännu mer sugen på BB Pro
2. Velat åka till Västerås
3. Funderat på om man ska skaffa sig en lite dressigare modell
4. Lekt med tanken att bleka min bezel
5. Lockats av att byta tavla i min svarta BB58 till nåt från bb36-serien även om det kanske inte var möjligt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har inget att tillföra utöver en stor hyllning till den här tråden.
När man haft en helg med renovering och annat jox är det en YNNEST att ta sin första kopp på måndagsmorgonen och se allt fint här inne.
Det har nämnts förr men det här är helt klart den skönaste tråden på KS. 🙌
Du gör rätt, jag gjorde fel...🤣
Hahaha! Man lär sig, det här är min andra OG och jag orkar fasiken inte vänta en gång till på en. 😅
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Det har nämnts förr men det här är helt klart den skönaste tråden på KS. 🙌

Hahaha! Man lär sig, det här är min andra OG och jag orkar fasiken inte vänta en gång till på en. 😅

Skönt att höra att någon lär sig av sina misstag😁 Jag är väldigt nära att ge vika för frestelsen och köpa min tredje OG på två år🤣
 
Topp