• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Var inne hos AD i Rom för att testa PRO, dom hade inte en enda och personalen trodde att den skulle komma om ca 1 månad. Någon som vet varför svenska ADs fått tilldelning så långt före?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är detta reklamplåj eller görs verkligen så mycket förhand?
Screenshot_20220511-171727_YouTube.jpg

Screenshot_20220511-171741_YouTube.jpg

Screenshot_20220511-171842_YouTube.jpg

Screenshot_20220511-171904_YouTube.jpg

Screenshot_20220511-171913_YouTube.jpg


Från:
Låter knasigt. Tänker att exv lysmassan borde vara knepig att få till slät på samtliga index. Men det kanske stämmer
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tycker egentligen att artikeln handlar mer om hur det är att vara en ny klockentusiast än om nånting annat, hur ens fokus och åsikter om olika klockor pendlar vilt då, och att det är lite synd om Tudor att det inte var en artikel med den vinkeln som författarens redaktör gav honom uppdraget att skriva.
Japp, av vad jag förstått när jag frågat AD så. är Tudor fortfarande relativt okänt och nästan endast entusiaster. När det föreslår Tudor till kunder väljer de oftast i slutänden mer välkända alternativ. Det jag upplever som rätt trist just när det är i te x Fratello som publicerar är att de precis som @essGunnar nämner kunnat förtydliga lite. Med lite samma känsla som Hodinkee gjorde i Hodinkee artikeln. https://www.hodinkee.com/articles/we-sent-a-complete-newbie-shopping-for-a-rolex-heres-what-happened
Hoppas alla Tudor AD sätter honom på svarta listan 😀
No soup for you! 😉
1652286264903.jpeg

Var inne hos AD i Rom för att testa PRO, dom hade inte en enda och personalen trodde att den skulle komma om ca 1 månad. Någon som vet varför svenska ADs fått tilldelning så långt före?
Var detta i deras egen Boutique? Om inte så misstänker jag att man priorterar den före andra AD? Annars tror jag som @Been att sverige är på fram march om man förstått köpkraften i Tudor tråden på KS. 😂
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Japp, av vad jag förstått när jag frågat AD så. är Tudor fortfarande relativt okänt och nästan endast entusiaster. När det föreslår Tudor till kunder väljer de oftast i slutänden mer välkända alternativ. Det jag upplever som rätt trist just när det är i te x Fratello som publicerar är att de precis som @essGunnar nämner kunnat förtydliga lite. Med lite samma känsla som Hodinkee gjorde i Hodinkee artikeln. https://www.hodinkee.com/articles/we-sent-a-complete-newbie-shopping-for-a-rolex-heres-what-happened

No soup for you! 😉
1652286264903.jpeg


Var detta i deras egen Boutique? Om inte så misstänker jag att man priorterar den före andra AD? Annars tror jag som @Been att sverige är på fram march om man förstått köpkraften i Tudor tråden på KS. 😂
Detta var inte deras egen boutique så det kan nog vara som du säger. Tyvärr behöver man boka tid för att få komma in på Tudors egna och detta var ett spontanbesök när jag ändå var i närheten
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Detta var inte deras egen boutique så det kan nog vara som du säger. Tyvärr behöver man boka tid för att få komma in på Tudors egna och detta var ett spontanbesök när jag ändå var i närheten
Vi har ju inte ens en Tudor boutique och Tudor Corner i västerås verkar ju inte räknas. 🫣
Spontanbesök.... ptsch! Hur skulle det se ut om alla var spontana då skulle det vara anarki och alla Tudor butiker skulle se ut som i en Swatch butik vid MoonSwatch release.... orealistiskt! 😂
 

SRBOT

Cartier
TudorTorsdag!

La ut denna för försäljning & slutade då använda den. Varje gång jag gick förbi den kollade den ledset på mig & jag kände mer & mer att den har kanske en plats hos mig trots allt. Annonsen tillbakadragen & klockan stannar! Känns nästan som ett nyförvärv idag ;)
6A0E9726-0B19-46BB-94FE-EDA0EFCBDADE.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
TudorTorsdag!

La ut denna för försäljning & slutade då använda den. Varje gång jag gick förbi den kollade den ledset på mig & jag kände mer & mer att den har kanske en plats hos mig trots allt. Annonsen tillbakadragen & klockan stannar! Känns nästan som ett nyförvärv idag ;)
6A0E9726-0B19-46BB-94FE-EDA0EFCBDADE.jpeg
Bra att du inte gör slut med Tudor 👍🏻👍🏻
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
TudorTorsdag!

La ut denna för försäljning & slutade då använda den. Varje gång jag gick förbi den kollade den ledset på mig & jag kände mer & mer att den har kanske en plats hos mig trots allt. Annonsen tillbakadragen & klockan stannar! Känns nästan som ett nyförvärv idag ;)
6A0E9726-0B19-46BB-94FE-EDA0EFCBDADE.jpeg
Förstår känslan. Min lärdom är att köra en vecka i taget per klocka då kommer suget snabbare att köra något som annars får ligga lite för länge.
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Nu har jag också varit inne och provat nya BB Pro. Upplevde inte heller att tjockleken på något sätt var överdriven och den funkade förvånansvärt bra även på mina smala och platta handleder.

Den ser såklart fetare ut, känns definitivt lite tyngre och upplevs överlag tooligare än BB58 men överlag fick jag ett mycket positivt första intryck måste jag säga.

1A8A516C-5332-4016-9782-C6DF2ABF7434.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp