• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Intressant krönika. Tycker skribenten missar en del och stundtals orerar men han lyfter en återkommande åsikt. Därför blir kommentarerns rätt intressanta. Däremot upplever jag att man missar mycket sv Tudors historik och affärsmodellen som skapades mellan de olika märkena. Men visst: om man köper en Tudor för att man vill ha en Rolex så är det upplagt för besvikelse.

Tycker denna är ett bra komplement till ovan, visserligen skrivet innan W&W men har ett par bra poänger och nyanser..
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
S&G med på konferens🤩
749BFE6C-D57D-436B-ADE9-FBE0F6296D52.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vem ska bli den lycklige att ta över skönheten från @erow ?😍😍
Delad vårdnad, någon?🤪
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Vem ska bli den lycklige att ta över skönheten från @erow ?😍😍
Delad vårdnad, någon?🤪
Hoppas innerligt att nyförvärvet är en Tudor @erow
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vem ska bli den lycklige att ta över skönheten från @erow ?😍😍
Delad vårdnad, någon?🤪
Rätt sugen faktiskt. Gillar den skarpt!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker det är en smått genial design från Tudor ju mer jag tänker på det. Så mycket tal om att det är en 1655 kopia men när man kokar ner det så är det bara tre detaljer som sammanknyter med inspirationsmodellen.
  • att det är en GMT med fast glasring 24h skala
  • strecken mellan timmarna i glasringen
  • färgskalan med gul GMT visare
Med tre detaljer, där resten är Tudor-unikt, signalerar man släktskapet men håller ändå sin egen identitet. Jag tycker det är precis så som Tudor är när det är som bäst.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tycker det är en smått genial design från Tudor ju mer jag tänker på det. Så mycket tal om att det är en 1655 kopia men när man kokar ner det så är det bara tre detaljer som sammanknyter med inspirationsmodellen.
  • att det är en GMT med fast glasring 24h skala
  • strecken mellan timmarna i glasringen
  • färgskalan med gul GMT visare
Med tre detaljer, där resten är Tudor-unikt, signalerar man släktskapet men håller ändå sin egen identitet. Jag tycker det är precis så som Tudor är när det är som bäst.
Är beredd att instämma. För min del så har den samma charm som både P01:an och North Flagen. Två klockor som jag upplever som fantastiska i designen men på grund av sina dimensioner inte fungerar på min handled.
 
Topp