Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis, men också markant olikaHar haft liknande funderingar. Gillar ju båda och BB58 OG är nästan given i lådan. Men någonstans landar det i att de är ganska lika varandra.
Beställt till min silver , hade redan ute annons här i grannlandet men när jag såg US insta drog jag tillbaka den.. gillar klockan och dess enkelhet men även det som gör att den blir lite ”blaah”.. tredje gången gillt men alla med olika tavla.. hoppas frakten går snabbt denna gång![]()
Uncle Straps på Instagram: "SOLID end-links, Milled clasp. The 1450 goodness, now available for the Black Bay 36. Jubilee coming later this week. . . #tudor #tudorblackbay58 #tudorblackbay #blackbay #blackbay58 #bb58 #TudorPelagos #Tudor #Pelagos #b
480 likes, 28 comments - unclestraps May 24, 2022: "SOLID end-links, Milled clasp. The 1450 goodness, now available for the Black Bay 36. Jubilee coming later this week. . . #tudor #tudorblackbay58 #tudorblackbay #blackbay #blackbay58 #bb58 #TudorPelagos #Tudor #Pelagos #bb36 #TudorWatches...www.instagram.com
Villhöver en BB36 omedelbart nu!
![]()
Kul med en blå 79190 med full set. Den ser dock ut att ha blivit rätt hårt polerad genom åren. Kronskyddet ser väldigt tunt ut och boetten ser väldigt rund ut med avsaknad av de skarpa kanter som fanns från början. Vem är det som har polerat klockan? Det är alltid svårt att se på bilder och jag kanske ser fel men jag skulle ändå tro att boettens skick kommer att dra ner priset.Hej alla experter,
Jag har lite funderingar kring en klocka i min ägo, klockan kommer att säljas, vad är ett rimligt pris för den här klockan?
Den är inköpt 1997 (ev sent 1996), klockan har haft en ägare sedan inköp.
Jag hade nog dragit ner prognosen rätt långt fr 90k. Fullset förvisso - men den ser tyvärr helt sönderpolerad ut i mina ögon. Särskilt nedre högra bandhorn? Synd för väldigt fin klocka annars!!
/J
Kikade närmare på bilderna och ser att de är rätt hårt polerade. Instämmer med de andra bedömmingarna. Men kul med ett helset.Kronskyddet ser väldigt tunt ut och boetten ser väldigt rund ut med avsaknad av de skarpa kanter som fanns från början.
Den där är trevlig!Hej alla experter,
Jag har lite funderingar kring en klocka i min ägo, klockan kommer att säljas, vad är ett rimligt pris för den här klockan?
Den är inköpt 1997 (ev sent 1996), klockan har haft en ägare sedan inköp.
Hur känns den nu när du haft den ett tag?
Väldigt trevlig är den - Som vanligt tenderar jag att växla rätt mkt mellan länk och andra straps vilket den klarar med bravur.Hur känns den nu när du haft den ett tag?
Går i funderingar, vad gör FXDn så grym enligt dig??Sen är ju FXDn så jävla bra och bekväm att den fortfarande får mest handledstid
För mig handlar det nog om att designen är så enormt väl genomtänkt och verkligen gjord för ett syfte och som självklart även tar inspiration från gamla vintage MN klockorna. Skapar en helhet som innehåller både dåtid och nutid i ett.Går i funderingar, vad gör FXDn så grym enligt dig??![]()
Tack för att du delade! Det är definitivt den “no nonsense” tooligheten som gör den intressant, äkta Tudor!! Intressant också med dina funderingar runt att den är så bekväm och bezeln. Viss fundering finns ju åt Pelagos hållet otvivelaktigt…. Blir till att testa ordentligt hos AD!!För mig handlar det nog om att designen är så enormt väl genomtänkt och verkligen gjord för ett syfte och som självklart även tar inspiration från gamla vintage MN klockorna. Skapar en helhet som innehåller både dåtid och nutid i ett.
Sen sitter den väldigt bekvämt på strapet och väger nästan inget som gör den extremt bekväm att bära.
Gillar starkt count down bezelen som jag nyttjar vid all möjlig tidtagning i vardagen. Praktiskt att den går att vrida på åt båda håll för snabbare hantering.
Lumen är ju även den magiskt bra och håller rakt igenom en lång natt.
Om man går på tesen att alla klockorna var ställda så höll ni på från 9-rycket fram till 18-rycket!Det blev en klock-dag i Genève idag. Temat glasklart: Tudor-subbar!
Den ena finare än den andra.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snygg bildBryter av med lite blått
![]()
Tack!Snygg bild![]()
Jag trodde hela tiden att den var för vanlig för mig, att jag sett den för mkt för att villhöva- så jag köpte den blå.Just passerat 1 års jubileet med bb58an, och är näst intill lika förtjust i den fortfarande! Trots en OWGM t o m i år.Även om det är en heritage modell så känns den som ett original, och Tudor behöver ej skämmas utan kan rak i ryggen säga att de är del av submarinerhistorian från sent 50-tal som den spelar på. Med denna har de klarat konststycket att även få den att kännas högst modern men också otvetydigt tidlös. Bla bla bla, jag vet, en sjuhellskotta till dinka som blir väldigt svårslagen.
![]()
Mina BBs klarar lätt en hel natt utan att ha laddat lumen manuellt; mao laddar sig från vanlig belysningNär ni skriver att lumen är stark och kan ses en hel natt, hur kolsvart har ni då för att ens se det
Jag har många olika mellan och dyra ur å även från Tudor, men dör ju efter någon kvart tycker jag
Ser ni verklig det utan att mellan ladda lumen verkligen
Ja på FXD lyser den hela natten.När ni skriver att lumen är stark och kan ses en hel natt, hur kolsvart har ni då för att ens se det
Jag har många olika mellan och dyra ur å även från Tudor, men dör ju efter någon kvart tycker jag
Den blå är klart grym den med, ganska intressant dock hur olika de kan se ut trots samma modell.Jag trodde hela tiden att den var för vanlig för mig, att jag sett den för mkt för att villhöva- så jag köpte den blå.
Big regret- måste ha en svart ASAP!
När ni skriver att lumen är stark och kan ses en hel natt, hur kolsvart har ni då för att ens se det
Jag får nog kolla min synAlltså de lyser ju inte med samma styrka men i ett mörkt rum kan man fortarande läsa tiden på morgonen
Samma med minAndra gången jag äger en BB58, och även denna går inom +-1 sekund per dag. Det värmer hjärtat på en gammal ingenjör. Har jag haft tur eller har ni samma erfarenhet?
![]()
Jepp!Andra gången jag äger en BB58, och även denna går inom +-1 sekund per dag. Det värmer hjärtat på en gammal ingenjör. Har jag haft tur eller har ni samma erfarenhet?
![]()
Samma med min. Går oerhört exakt! Saktar sig typ 5-7 sek/månad vid daglig användning.Andra gången jag äger en BB58, och även denna går inom +-1 sekund per dag. Det värmer hjärtat på en gammal ingenjör. Har jag haft tur eller har ni samma erfarenhet?
![]()