• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skulle vara roligt om de körde med det. Just Grönlandsexpeditionen har ju varit uppe tidigare så det skulle vara trevligt. Men man blir ju nyfiken på vad som kommer till hösten också iom att det kommer två släpp. Vem vet kanske en ny Black Bay 😳. En GMT iteration av Pelagos hade ju kunnat vara intressant.

Skulle iof gärna se att de slimmar hela sitt utbud lite, typ Royal linjen, hela Glamour linjen inkl date eller double date etc. får gärna även de ryka, 1926 likaså. Kan förstå poängen med många versioner. Men eftersom Tudor är ganska "slab sided" så tror jag även att många undviker deras mindre modeller för att de just därför kan upplevas som lite klossiga. Typ Style linjen känns som att kika igenom en Ur & Penn katalog
Håller med! Skulle vilja se lite tydligare linjer och inte lika mycket duttande här och var.

Trevlig helg till alla som forfarande jobbar och till oss andra njut av semestern.
image.jpg

Nu när sommarvärmen, dvalan och tristessen börjar närma sig. Är det ingen som har lite mer tanlar om Tudor’s släpp den 8:e eller det i September. Hur står sig ryktet om en Sportig oyster revival?
Såg rykten någonstans om en uppdaterad GMT men det kändes mer som en önsketanke. Men Tudor har ju släppt crowd pleasers både 2020 Med BB58 blå och FXD 2021 utanför de andra branchsläppen.
Har helt missat detta, vart har har du sett att dom gör dessa släpp?

Då hoppas jag på en grön BB58 - men tror absolut inte att det kommer ske 😅

En nylansering av Prince Oysterdate i gammal jumbo size - 38mm - vore fint. Haft några, men 34mm funkar inte för mig

Har helt missat detta, vart har har du sett att dom gör dessa släpp?

Då hoppas jag på en grön BB58 - men tror absolut inte att det kommer ske 😅

En nylansering av Prince Oysterdate i gammal jumbo size - 38mm - vore fint. Haft några, men 34mm funkar inte för mig
Hört från olika källor men främst från AD som konfirmerade båda efter träff med dem. Enligt Tudor själva tror man att det kommer bli en riktigt stor succé! 😉

Eftersom jag numera är Tudorbärare tänkte jag att det är på sin plats att kika in här i tråden och säga hej.

Jäklar vilken pangklocka Bb58 var alltså (inser jag flera år efter alla andra😂)

368455FB-9B8C-429F-B4E1-A8CE5E3A3727.jpeg

Beträffande gissningar om kommande släpp så drar jag till med att det blir en Explorer eller en bb58/39mm ej gmt i s&g

Eftersom jag numera är Tudorbärare tänkte jag att det är på sin plats att kika in här i tråden och säga hej.

Jäklar vilken pangklocka Bb58 var alltså (inser jag flera år efter alla andra😂)

368455FB-9B8C-429F-B4E1-A8CE5E3A3727.jpeg

Beträffande gissningar om kommande släpp så drar jag till med att det blir en Explorer eller en bb58/39mm ej gmt i s&g
Kanske i form av Tudors egna Explorer – Ranger. En Ranger Prince Oysterdate.

Bilagor

• TV-Oysterdate-Ranger.jpg
    TV-Oysterdate-Ranger.jpg
    65.9 KB · Visningar: 8
Personligen en av mina top 3 Tudor klockor gillar den på Nato dock men inte på läder, i övrigt kanon klocka som inte jätte många lägger fokus på
B306F8E1-C668-4F81-8604-DA8B5DB12A65.jpg
65684588511__1E4FE918-13E3-4ECD-8063-6CDC462DACD6.JPG
Den är ju 14.38mm så bygger inte ett Nato väldigt mycket höjd? IMHO så är Nato det värsta man kan ha till en klocka men det är ju givetvis en subjektiv värdering som jag vet att många inte delar 😁 Men jag håller med dig, den ser jättefin ut och är väldigt mycket stealth 🤗 Grattis till den i mitt tycke bästa av icke-vintage Tudors 😀

Riktigr bra pjäs de där! Har länge haft en crush på Black Caviar men denna är kanske snäppet coolare

Edit: missade citera svarta Tudorn

• Like
Reactions: DIR
Hoppas alla har en fin helg! Tänkte bara höra om någon sitter på info avseende framtiden för ”gamla/ETA/sellita” BB36:an i stål; läste tidigare under året på annat klockforum att den skulle börja fasas ut. Någon som hört liknande hos sin AD? Har lurat lite på köp ett bra tag nu därav intresset😎

F.ö. spännande med släpp från Tudor, hoppas på oyster prince!

Tillbaka
Topp